7 világsztár, akik letették az alkoholt
2017. április 22. írta: józanakaroklenni

7 világsztár, akik letették az alkoholt

[Ádám írása]

1, Matthew Perry

a1646379029fc5be5d619a74695cf4a2.jpg

A Jóbarátok Chandler Bingje, aka Matthew Perry nem titkoltan komoly alkohol, - és drogproblémákkal küzdött a széria forgatása során.

A színész élete szerepét játszotta, és elmondása szerint 3 évre szinte abszolút nem is emlékszik belőle. Aki egyébként nézte a Jóbarátokat, észre vehette Perry folyamatos, drasztikus súlyváltozását a harmadik évadtól. 

Perry ma már józan, és otthonát is teljesen mentesítette mindenféle káros szerektől.

„A legjobb érzés ebben az egészben, hogy ha valaki odajön hozzám, és azt mondja „Nem tudom abbahagyni az ivást, tudsz segíteni?”, én őszintén azt tudom felelni: Igen! „ – mondta.

 

2,  Daniel Radcliffedaniel-radcliffe-nem-fogja-megnezni-a-harry-potter-szindarabot-tudd-meg-miert-dontott-igy-06090250.jpg

A színész a Harry Potter filmek forgatása közben (reméljük csak a Halál Ereklyéire gondol, nem a Titkok Kamrájára) sokszor még forgatni is ittasan ment.

20 éves korára többen is próbálták figyelmeztetni, hogy baj van, de ő minden egyedül töltött pillanatában ivott , így tudta elviselni a túl fiatalon jött népszerűséget.

„Folyamatosan félelemben éltem attól, hogy kivel találkoztam, kinek mit mondtam, ezért egyedül kezdtem el inni. Magányos voltam, és szánalmas – pedig én nem ilyen vagyok. Mindig vicces, jókedvű figura voltam, de amíg ittam befordult lettem, és sok mindenkit bántottam "

Radcliffe a hetedik józan évében jár. 

 3, Kristin Davis

kristin-davis-893657l.jpg

A Szex és New york széria Charlotte-ja is alkoholproblémával küzdött, elmondása szerint csodálkozik, hogy megérte a 30-at.

Éppen befutó színésznőként szokott le, mikor felismerte, hogy a késő estig tartó italozás, a reggel liftező gyomorral kelés a karrierjébe fog kerülni.

Gyakran próbálják meg a mai napig elcsábítani őt, mondván ennyi év józanság után már nyugodtan ihatna egy koktélt, de ő hajthatatlan, és óvva is int minden érintettet attól, hogy ilyesmivel kísérletezzen. 

 4, Ben Affleck

affleck37dcb.jpg

Minden idők legrosszabb Batmanje is súlyos alkoholproblémával küzdött.

Affleck túl van már néhány rehabon, és most ismét józan :

„Szeretnék végre jó apa lenni. Szeretném, ha a gyerekeim látnák, hogy segítséget kérni nem szégyen.” – mondta.

5, Bradley Cooper

bradley-cooper-today-160126_fae4c149994c37eea0c71f5f86db059e.JPG

Bradley Cooper szintén alkoholproblémákkal küzdött, amelyeket 29 éves korában sikerült leküzdenie. 

A színész most 13 éve józan, és ahogy mondja, nem csak a karrierjét, de az egész életét köszönheti ennek a döntésnek.

„Nem lennék ma itt, kizárt dolog, esélytelen. Nem tartanék ma itt, nem lenne párkapcsolatom, nem tudtam volna segíteni édesapámnak, amikor beteg volt, mert egész egyszerűen halott lennék” – mondta.

Cooper egyébként azóta is „küldetésének” érzi, hogy mindenhol hirdesse: józanul is csodálatos az élet! 

6, Carrie Fisher

b875b662d362aab032ca4b9f6be1266d70cf32d7.jpg

A nemrég elhunyt Leia hercegnőt megformáló színésznő is súlyos alkoholproblémákkal küzdött.

Fiatalkorában komoly erőfeszítéseket tett, hogy tönkre tegye magát: nem csak alkohollal élt, de füvezett, és LSD-zett is.

Fisher 4-5 visszaesés után szokott le végleg, amihez számára is a kislánya jelentette a legnagyobb motivációt.


„Végig gondoltam, milyen anya vagyok, ha a kislányom több időt van velem a kórházban, mint otthon?”

 

7, Eric Clapton

eric_clapton_2.jpg

A gitár-legenda súlyos alkoholproblémái mellett a heroint sem vetette meg. 

Több visszaesésbe fordult kísérlet után végül a fia megszületésekor sikerült végleg letennie az alkoholt.

Nem csak, hogy egy életre letette a szereket, de sikerült megtartania józanságát fia tragikus halála után is, aki négy éves korában kiesett az ablakon a 49. emeletről.

„Egyszer egy nő odajött hozzám, és azt mondta, köszönettel tartozik nekem, mert elvettem az utolsó kifogását is az ivásra. Kérdeztem, mire gondol? Elmesélte, hogy meghalt a lánya, és azóta nem is akar leszokni, mert nincs értelme az életének. Azt válaszoltam: az én fiam 4 évesen halt meg. Ha én túljutottam ezen józanul, bárki túl tud. Szebben nem is tudnék adózni a fiam emlékének.”

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozanakaroklenni.blog.hu/api/trackback/id/tr7612445467

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sztárom az italom 2017.04.24. 21:14:04

Mit üzen a web?Heti alkoholos hírek, költemények. A Heti sajtó lenyűgöző, benne adok-kapok, tekintet nélkül nemre, korra, kivagyiságra, s pont ez benne a legszebb ,mert ritka tilalom az italom, nem válogat. Hétszentség'17/16 2017. 04. 17. Eg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

she_wolf 2017.04.23. 00:13:28

Mondhatnám erre, hogy jó motíváció. De inkább csak egy kis színes annak illusztrálására, hogy ők is emberek, és a működésükben semmivel sem másabbak, mint bárki emberfia, aki szerbajjal küzd.

Nem gondolom, hogy ennek az írásnak pozitív hozadéka lenne, sőt! És ezzel természetesen nem értékelni akarok, és nem Ádám érdemeit kisebbíteni, hiszen nem szentírás, hogy egy ilyen témájú blog örökösen csak a kínlódásról szóljon, de az emberek gondolkodását nagyon nehéz megváltoztatni.
Ugyanis az, hogy ezek a (világ)sztárok felülkerekedtek a függőségükön, a "pórnép" számára inkább üzeni azt, hogy "jó, persze, ha nekik bajuk van, befekszenek Betty Ford egyik ágyába súlyos pénzeket otthagyva akár többször is életük során, aztán a személyi edzőjük, meg a stylistjuk összerakja őket külsőleg is", mint az, hogy "ha nekik sikerült, nekem miért ne sikerülhetne"?

A posztban szereplő emberek ugyanolyanok, mint a szomszéd kisközértes. Csak a kisközértes nevét senki nem ismeri, és a kisközértes nem tud jótékonykodni sem, pedig szeretne. Amit mindenképpen a "problémás" sztárok érdemének lehet tulajdonítani, az az, hogy közülük sokan adják a nevüket, pénzüket olyan karitatív tevékenységhez, ami valamilyen módon segíti a társadalom különböző szegmenseiben hátránnyal küzdőket.
Legyen szó beteg gyermekekről, addikcióval küzdő fiatalokról, rasszok szerinti megkülönböztetésből adódóan hátrányos helyzetűekről, és sorolhatnánk.
Ezeknek az embereknek a szavára sokan odafigyelnek, és az is motíváló lehet, ha csak egy tv-műsorban elejt magáról pár szót, nagy példányszámú lapban megjelenik vele egy interjú.

Nálunk ilyesmit nem igazán tapasztalni. Mi pedig itt élünk, ebben az országban. Ha egy színész felvállalja, hogy netán szittyós, akkor jujjuj van, mert ez nálunk szégyen és gyalázat. Egy rockzenész pedig eleve nem is lehet más, csak szerrel élő, há' nem?
Aki nincs benne, semmilyen oldalról sem érintett még messziről sem, nem tud prejudikáció nélkül bármit is kezdeni ezzel akár sztárról van szó, akár csak a szomszédról.
Ilyen szempontból tehát úgy gondolom, eléggé keserves itt a helyzet.

És ne feledjük: itt még mindig hazudozás, titkolózás, terelés és totál sötétség van némely fejekben. Nem konkretizálnék, mert naphosszat írhatnék arról, hogy ez mennyire összetett:(

ÁdámSoberJump 2017.04.23. 09:34:29

@she_wolf: Szia, sziasztok!

Nem terveztem külön regisztrálni egy acc-ot hogy kommenteljek, miután úgyis nemsokára elköltözik a blog saját weboldalra, de erre szeretnék reagálni, mert kicsit félreértettél szerintem.

Az első dolog, és erre Betti is áldását adta, mikor beszéltünk arról, hogy milyen koncepció mentén tudunk, akarunk együttműködni: nem jó irány, ha minden bejegyzéssel meg akarjuk váltani a világot.

Azért nem jó irány, mert nem tudjuk.

Viszont mindketten fontosnak tartjuk, hogy folyamatosan legyen tartalom. Ez néha (a blogot követve láthatod, hogy nagyon ritkán) ilyen mondhatni töltelékanyag lesz. Ez kikerülhetetlen. Viszont az olvasottsága jó a posztnak egyébként, ha valaki a kicsit bulváros felütés miatt rákattintott, utána meg elolvasott egy fontosabb cikket, win-win.

Jelenleg (most számoltam meg) 21 téma van a a közös platformunkon kidolgozásra várva, ebből még 2 ilyen "lagymatag" (leszokásra motiváló filmek & könyvek.)

Mivel a bemutatkozó írásom kettő helyett is elég tömény volt érzelmileg, ezt most helyénvalónak éreztem.

Ez egyébként túl rövid és általános lett, látom már én is.

Viszont nem értek azzal egyet, hogy bármi káros lenne egy ilyen témában. Aki vállalja azt, hogy közszereplő, az véleményvezér lesz egy bizonyos közösségben, és amit mond, az sok mindenkire hatással van. (ez nem mindig jó persze, de ez meg olyasmi amire semmi kihatásunk nincs.)

Az itt leírt sztárok mind a mai napig hirdetik az "igét", hogy józanul is csodálatos az élet. (Carrie Fisher kivételével persze)

Ha megnézed a történetüket, esetleg még kicsit wikipédiázol is, levonhatod a következtetést, hogy többüknek végül a család jelentette a "megoldást", nem Betty Ford ágya.

Ezt azért tartom fontosnak, mert velem is pont ugyanez történt. Holott nem vagyok celeb, és nincs pénzem Floridai luxus-elvonóra.

Ráadásul Eric Clapton történeténél kevés motiválóbbat ismerek, mert amikor a 4 éves kisfiad kiesik az ablakon, nincs pénz, nincs különbség, csak összetört szülők vannak. Az az ember ugyanúgy sírva aludt el, mint bárki, akivel ilyen történik.

Szóval summa summrarum, nem találtam fel a rák ellenszerét, de azért károsnak sem gondolnék egy ilyen cikket.

Próbáltam egyébként magyar példát is keresni, de valóban nincs pozitív.

józanakaroklenni 2017.04.23. 10:30:30

Kirakom az új podcastet, és megint túl fogunk csordulni az érzelmekben! :)
Egyébként én úgy gondolom, amíg megtartjuk ezt az arányt komolyabb és kicsit limonádé cikkek között, ez belefér. Majd alakul.

she_wolf 2017.04.23. 13:06:41

@ÁdámSoberJump:
Nem szerettem volna ha az jön le az írásomból, hogy kártékony dolog külföldi példát felhozni. Sajnálom, ha ilyen színezete lett:(
Mindaz amit a kommentedben írsz teljesen helytálló, és semmi baj sincs vele. Csak annyi történt, hogy felülkerekedett bennem a reménytelen "pia-fotel-tv" háromszögben élő magyar gondolkodásmódja, akinek álmaiban Amerika visszainteget.

Én sem vagyok semmiféle cölöp, meg művész, csak egy ember az ország csücskéből, és amikor egy alkoholistának a józan élet szépségeiről és értékeiről beszélek, akkor azt tapasztalom, hogy csak kevesekben mozdul meg a tenni akarás:(
És ha meg is mozdul, háttér (családi, intézményi háttér) hiányában nem történik javulás, csak nagyon csekély számban.
Ez a blog egy kincsesbánya abból a szempontból, hogy köztünk élő "kisemberek" velünk egy nyelvet beszélve ugyanabban a taposómalomban lehettek sikeresek a leszokásban, és ennek farvizén a betévedő és még az út elején álló emberek kellő löketet kaphatnak a józan élet eléréséhez.

A családi környezet és támogatás a legfontosabb, valóban. Tudom, hogy sehol sem lennék a férjem, és a szülei nélkül. Viszont a saját szememmel láttam és látok olyan családokat, ahol ez megannyi ok miatt szóba sem jöhet.
Megváltani a világot? Na már csak az kéne!:) Szó sincs róla. Én már annak is örülnék, ha nem botlanék úton-útfélen bele a "nagy igazságokat" deklarálókba:)
Pl.: "nem kell inni oszt kész"! Ezen egy csöppet sem csodálkozom, amíg szakember(!) azt tanácsolja a segítségért hozzá forduló masszív alkoholistának, hogy próbáljon meg fokozatosan egyre kevesebbet inni, és eccercsak...

A hírességekre viszatérve: nálunk is elkezdődött a coming-outolás, egy-egy népszerűbb művész bevallja, ha ilyen-olyan addikció van jelen az életében. De ezzel nagyjából vége is. Természetesen nem azt mondom, hogy táblával a mellén közlekedjen és ingét-gatyáját pl. a Nyírőbe tolja, csak talán több lehetőséget kellene megragadni arra, hogy a maguk valójában láthassuk őket.
A segítségükkel, szerepvállalásukkal több emberhez eljutnának a kiútkeresési lehetőségek. Ez lehetne egyfajta "igehirdetés" hazai adaptációja.
És tudatosítani az embereben, hogy alkoholistának lenni, azzá válni nem helyrehozhatatlan, nem végleges állapot, és van kiút!
Összetettsége okán ez megfelelhetne prevenciónak is és segítségnyújtásnak is egyaránt.
Mindez szigorúan az én különbejáratú magánvéleményem, természetes ha valakié ettől eltér:)

she_wolf 2017.04.24. 19:50:27

@HighOnWriting:
Káros semmiképpen sincs.
Tulajdonképpen inkább azokból a világsztárokból van kevés, akik nem adják nevüket, pénzüket egy célért. Az okok között van saját tapasztalat, morális indíttatás, vagy éppen egyszerű könyvelési manőver.

Csak itthon mi nem profitálunk belőle annál többet, minthogy a külhoni alkoholista is ugyanolyan, mint én, vagy bárki más.
A szusszanáshoz pedig annyit tennék, hogy néha nagyon vissza kell fognom magam, hogy egy ilyen komoly témát ne karikírozzak ki, akár egy parodista:D
Tegnap este színjózanul hoztam a részegen beszélő énemet a konyhában. Mindössze annyi történt, hogy kegyetlenül bezabáltam, és nálam a jóllakottság nagyjából onnan derül ki, hogy ülve képes lennék elaludni az asztalnál. Leírni nem lehet, azt látni, hallani kell:D
Meg voltak ivós koromban eléggé röhögséges dolgaim, amiket (még) nem írtam meg, merthátugyi nem rombolnám a renomémat (még jobban), ha nem muszájos:D
süti beállítások módosítása