Az alkohol negatív hatásai az életemre - kendőzetlenül, egy alkoholistától
2016. október 03. írta: józanakaroklenni

Az alkohol negatív hatásai az életemre - kendőzetlenül, egy alkoholistától

Szia. 24 éves vagyok, lány, és 3 éve alkoholista. Nem annyira az emberek "szórakoztatása"/okítása, de inkább a magam, és a sorstársaim segítése miatt kezdem el írni ezt a blogot. Sok korombeli fiatal küzd ezzel a problémával, akár úgy, hogy bevallja magának, akár úgy, hogy nem. Szeretnék nem inni. Kendőzetlenül, őszintén fogom leírni ennek a folyamatát. Azt is le fogom írni, ha sikerül, és azt is, ha nem. Te pedig, ha szeretnéd, kövesd ezt.

Az alkohol negatív hatásai az életemre

Gondoltam is már a témára, kommentben is kérték. Később terveztem írni róla, de rájöttem, hogy nagyon fontos lenne megírnom ezt a listát, majd jó alaposan végig is nézni rajta. Mindenhova írtam változtatási lehetőségeket is, és el is kezdek (néhányat már el is kezdtem) dolgozni ezeken.

1, Befordultam

Ahogy a legtöbb alkohol problémával küzdő ember, én is sokkal kevesebb helyre járok már el. Egyébként, ha mégis elmegyek,általában jól érzem magam. Egyrészt a barátaim jó fejek, másrészt ilyenkor ráébredek, mennyire hiányzik ez. Ők nem tudják, hogy alkoholista vagyok, ezért ilyenkor néhány óra erejére az ember még magával is el tudja hitetni, hogy normális.

És mégis: amikor eljön az előre lebeszélt program napja, egész nap nyűglődök, hogy mennyire nem akarok menni.

Sokszor végül le is mondom, és inkább hazamegyek. (és, most kapaszkodj meg: annak meg ugye 10-ből 9 esetben ivás a vége.)

Amin változtathatnék: Több programot kellene szerveznem (alkoholmenteset), és szigorúan el is mennem rá,ha a belemet húzom akkor is.

2, Sokkal lustább lettem

women-laziness.png

Bevallom régebben is szerettem lustálkodni, néha sokáig aludni, stb, de nem volt egészségtelen szint. Mára viszont az, ugyanis a szinte mindennapi alkoholizálás baromi fáradttá tesz. (Nem önsajnáltatás, nyilván én teszem a poharat a számhoz, de tény.)

Amin változtathatnék: Hát magyarán mondva seggbe kellene rúgnom magam, és fokozatosan aktívabbá válni. (Egyébként ezt már elkezdtem, kb két hete minden este sétálok egyet a városban.Zene hallgatás közben szalad az idő.)

3, Meghíztam

girlfriend-fat_rotator.jpg

Ez egy érdekes dolog egyébként. Ismerek olyan alkoholistát is, aki vasággyal együtt 20 kiló. Rám fordítva hatott, én kiteszek pár vaságyat.

Amin változtathatnék: Hát, az alkohol ugye hizlal, tehát ez akkor fog teljesen megoldódni, ha sikerül nem innom. De elkezdhetnék egészségesebben étkezni, ill többet mozogni. Nem eszek egyébként minden szart össze, de azért tudnék egészségesebben enni, pl a fehér kenyeret ki lehetne iktatni.

4, Gyakorlatilag lehetetlenné tette, hogy párkapcsolatot alakítsak ki

Ez mondjuk emberfüggő, de én személy szerint nem tudnám elképzelni, amíg ilyen labilis az életem. Őszintén, ki viselné ezt el? Látod magad előtt a jelenetet, ahogy első randin kávézgatsz egy neked tetsző, kedves lánnyal, majd a kávé és a desszert között rád néz, és közli: „Amúgy alkoholista vagyok!”.

De, hogy még tovább menjek: én sem szeretnék kapcsolatba kezdeni, amíg így állnak a dolgok, mert magamra szeretnék koncentrálni.

Amin változtathatnék: Azt hiszem itt semmin. Ha az alkohol gond „megoldódik”, akkor meg fog ez is.

5, Egészségügyi következmények

Bár 3 év ivás után nekem még valószínűleg nincsenek nagyon komoly egészségügyi gondjaim, de mondjuk nem is volna rossz, ha nem jutna el a story odáig.

Amit most észreveszek magamon:

  • Folyamatos fáradtság.
  • Nagyon rossz a gyomrom
  • Rendszeres hasmenés
  • Romló látás
  • Reggelente vádligörcs (tudom, hogy ez elvileg magnézium hiány, de én annyi magnéziumot szedek azóta, hogy ez van, hogy lassan magnézium mérgezést kapok. Mégsem múlik el, tehát feltételezem, hogy az alkoholhoz van köze.)
  • Időnkénti depresszió

 

Amit változtathatnék: Nyilván erre a legjobb válasz, hogy mondjuk ne igyak. De ugye pont erről szól a blog. Amit már elkezdtem: minden nap szedek vitamint, és minden nap megiszok 1 bögre maté teát.

  1. Nehezebb koncentrálni

Munka közben gyakran észreveszem magamon, hogy nehezebb agyban ott lennem a toppon. Persze nem iszom még annyi ideje, hogy azt lehessen rám mondani, hogy „na ez is elitta az agyát”, de az biztos, hogy nem tesz jót, és hosszú távon ez csak egyre rosszabb lesz.

Egyelőre nem tartok ott, hogy ez észrevehető, kimutatható legyen az eredményeimben, de én érzem magamon.

Amin változtathatnék:

Nyilván itt is a nyista pia a végső válasz.

7, Anyagi gondok

financialwoes.png

Na ebben aztán szinte minden közrejátszik, amit eddig felsoroltam.

Végeznék 1 kis fejszámolást:

Általában Varga borokat szoktam venni.

A kisboltban az albérletem közelében 7-800 forint, attól függ, éppen melyik van. Számoljunk 700-al.

Fröccsnek szoktam inni, tehát még kell vennem ásványvizet is.

Mondjuk, hogy 70 ft/ ásványvíz.

Számoljunk úgy, hogy minden nap iszom:

7x700=4900 ft a borra.

és

7x70= 490 Ft a vízre, egy héten.

Ez ugye 5390 Ft egy hétre.

Egy hónapban ez 21560 Ft, egy évben 258720 Ft. Übergáz.

Amin változtathatnék: Elkezdtem írni, hogy melyik nap mire költök. Az alkoholgond kiiktatása mindenképpen elsődleges fontosságú feladat, de egyébként amúgy is van mit megritkítani a kiadásaimon, hogy őszinte legyek.

 

Hirtelen ennyi jut eszembe. Ahogy az látszik is, az életem minden egyes kis részére kizárólag negatív hatással van az alkohol. Bevallom férfiasan nagyon durva nekem is végig nézni ezt a listát, és kellett már, hogy sorra vegyem ezt magamban.

A bejegyzés trackback címe:

https://jozanakaroklenni.blog.hu/api/trackback/id/tr1811763391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prolee 2016.10.03. 21:45:33

Erre is van néhány tippem saját magamon eredményesen tesztelve.
1.) Be kell csapni a "mókuskereket". Tehát ha van egy nap, amikor sikerül rávenned magad arra, hogy elmenj a programra, akkor másnap hívd meg magadhoz azt a barátot, aki tudja, hogy piás vagy, harmadik nap pedig próbálj valaki másnál aludni, nem otthon. (Azt fogja mondani a szervezeted, hogy "Naaaaaaa, mi van már?"
2. - 3. Ha lusták vagyunk, akkor ugye nem várhatjuk el magunktól, hogy kipattanjunk az ágyból és tornázzunk. Na de az ágyban.... Este odakészítek az ágyhoz két ásványvizes palackot , ez lesz a súlyzóm. Amikor felébredek, nem nyitom ki a szemem, mert még szundikálok, de fekve emelgetem a palackot, amíg át nem forrósodik a vállam. Aztán csinálok néhány hasizomgyakorlatot, majd hason fekve hátizomgyakorlatot. Felülök, fejkörzés, lazítás. Mire kinyitom a szemem, már át vagyok mozgatva és azzal a jó érzéssel vagyok tele, hogy ma már tettem valamit magamért, pedig még fel sem ébredtem igazán.
7. Beüzemeltem erre a célra egy borítékot. Minden nap beletettem forintra kiszámolva azt a pénzt, amit nem költöttem el cigire, vodkára. Hónap végén ebből jutalmaztam meg magam.

A 4. pontot alaposan megvizsgálnám, körüljárnám, kielemezném. Vajon azért nem akarok párkapcsolatot, mert iszom, vagy azért iszom, mert gátlásaim vannak párkapcsolatot létesíteni. Egyáltalán hogyan is állok én a párkapcsolat kérdéséhez? Fontos, nem fontos, mit várok tőle, mit várnak tőlem ezzel a kérdéskörrel kapcsolatban?

Bónusz. Gyomorgondokra UBORKA. Hazaéréskor uborkát tessék enni, ami bevonja a gyomorfalat egy filmszerű védőréteggel és az alkohol felszívódását is nehezíti, ráadásul alacsony a kalóriatartalma és sok nyomelem van benne. Orosz módi és ők aztán tudják.....

józanakaroklenni 2016.10.03. 21:59:20

A négyesre válaszolnék csak, a többit mindketten körülírtuk .
Igen jól látod, a párkapcsolat és én sosem voltunk jóban egymással.
Volt néhány kapcsolatom, de sosem voltam az a bújós ,becézgetős nő, nem is hiszem, hogy képes lennék rá.
A párkapcsolataimra ez jellemző volt persze. Láttál már olyat, hogy a pasi hisztizik, hogy bújjunk össze? :) Komikus :))
Jelen pillanatban nem tartom annyira fontosnak, de ebben valóban benne van az alkohol kérdés is. Nagyon nem lenne hozzá kedvem/türelmem, hogy titkolózzak (amúgy is minek, semmi értelme), de nem is hiszem, hogy ez olyasmi, amit bedobsz az első randin.

Az uborkát kipróbálom :) Nekem amúgy a kóla szokott segíteni, ha épp III. vh van a gyomromban.

prolee 2016.10.03. 22:12:59

Ami nekem még bevált: egyszerűen átaludni egy komplett hétvégét. Mert amikor alszom, akkor nem tudok enni, inni, meg cigizni. Esetedben ez azt jelentené, hogy a csütörtök esti piálás befejezésétől hétfőn estig, cca. 90 órán át tiszta lennél és pihent.

józanakaroklenni 2016.10.03. 22:16:38

Irigyellek, h tudtál aludni, én nem tudok.
Ha nem iszok, akkor mint egy bagoly tágra nyílt szemmel pislogok órákig, mire elalszom. Ha iszom, akkor pikkpakk elalszom, viszont égtelen baromságokat álmodok, és 5-6 körül kivág az ágy.

Kelly és a szexi dög 2016.10.03. 23:05:59

Wazze, ennyit én is megiszok :) azt nem értem, hogy bulizni mé nem mész? - ott aztán lehet inni! Lehet, hogy te magadban szeretsz borozni...?

prolee 2016.10.03. 23:29:22

@józanakaroklenni: Láttál már olyat, hogy a pasi hisztizik, hogy bújjunk össze? :)

Hogyne láttam volna. 16 évig erről szólt a házasságom. Anya büntetőjogász vezető beosztásban, sztahanovista, családfenntartó, bejárónő, bébiszitter, magántanár, személyi titkár, bodyguard, apuci nem dolgozik és akkor bújjunk össze, fogd a kezem, miért nem vagy nőiesebb.
Hát basszus, csoda, hogy csak ittam.

prolee 2016.10.03. 23:31:33

@józanakaroklenni: És ez mindig így volt? 5 éve is?

józanakaroklenni 2016.10.03. 23:32:16

@prolee: Micsoda volt így 5 éve, az alvás, vagy a párkapcsolatok?

prolee 2016.10.03. 23:50:06

@józanakaroklenni: Alvás. Egy 24 éves nőszemélynek még jól kellene aludni normál esetben. Az alvásdeficit okozhat gebaszokat az agyban. Érdekes, hogy ESTE iszol.

józanakaroklenni 2016.10.03. 23:52:29

@prolee: Néhány hónapja. Előtte nem volt vele gondom.
Azért iszom este, mert minden nap dolgozom 5-6-7-ig :)) ha akarnék se tudnék reggel inni. Illetve tudnék, de annyi kontrollal még rendelkezem az életem felett, hogy munka előtt/alatt nem.

Rozmárbajszú Véglegény 2016.10.03. 23:59:47

esti ivó jelentkezik. 2 üveg szaraz feher. esetleg 6-8 sör. hetvégen ugyanez csak unikummal vagy vodkaval súlyosbítva. parkapcsolat stabil. minden nap másnap. lábfájdalom. depi. ha egy napot kihagyok jonnek a nyomaszto, hulye álmok. amik segítenek, hogy ne igyak: keso estig melózás, evés, forró leves, tea, főzés, súlyzós edzés (a szunetekben takarítás :)), vaporizátorban fű (megnyugtat es nem kell a pia)..
ja..fentiek nem egyszerre persze...mikor mi... mondjuk a fűtől sajnos paranoiás leszek, szoval ritkán használom. Azt már hatalmas teljesitmenynek szoktam erezni ha megallok fel uveg bornál, vagy egy doboz sörnél...wá...anonim alkoholistak csoportrol van tapasztalata valakinek?

prolee 2016.10.04. 00:00:46

@józanakaroklenni: Az 5. pontban folyamatos álmosságról írtál, ezért ezt most nem értem.

józanakaroklenni 2016.10.04. 00:02:57

@prolee: Uhh, az álmosság tényleg nem jó szó. Fáradtság akart lenni. (volna.)

prolee 2016.10.04. 00:06:57

@józanakaroklenni: Hány órát dolgozol és hány órát alszol naponta? (Mióta dolgozol?)

józanakaroklenni 2016.10.04. 00:09:06

9-10 órát dolgozok átlagban (ezt értsd úgy, hogy plusz minusz.)
Alvás: általában éjfél, 1 között alszom el (hamarabb nagyjából soha), és 6-7 között szoktam kelni.
3 éve dolgozom.

mad-man 2016.10.04. 01:57:23

Üdv!
A felismerés az első lépés a gyógyulás felé. Sok sikert és kitartás. Edzés, programok, egy fix hobbi sokat segíthet. A legjobb barátodnak pedig joga van tudni, később nehezebb lesz. Egyik ismerősöm apukájával szenvedtünk (főleg ő) már felnőtt fejjel. Időben kell gátat szabni, főleg hogy a felismerés már megtörtént!

2016.10.04. 06:46:59

Nem észt akarok osztani, de saját tapasztalatot megosztom. 19-25 éves koromig ittam masszívan, (ma 60 vagyok) gyorsuló súlyossággal. Amit leírsz, az csak a kezdet. Ha nem változik egyre súlyosabb lesz. A végére napi egy két deci töménnyel kezdtem már hajnalban. És minden, ami vele jár. Elcseszett egyetem, mert ki tud részegen tanulni, meg vizsgázni? Szépen kifejlett agresszió, kriminálisan szerzett pénz a piára, stb. Olyan voltam, mint Wagner úr (lásd Rejtő Jenő)
mad-mannal értek egyet. írta, hogy az első, ha felismeri és bevallja magának az ember. De hiába küzdesz, egyedül nem megy. Segítség kell. És ez nem szégyen. Ha nem bírok odébb tenni egy ötven kilós cuccott, akkor miért lenne szégyen szólni valakinek? Jól ráéreztél, hogy a társaság - ha megfelelő - segítség. De ennél több, nem kell félni a szakmai segítségtől sem. Nem fogod elveszíteni az önbecsülésedet, ha addiktológushoz fordulsz. Coming outolj, meg fognak érteni. (Aki meg nem, az nem érdemli meg a társaságodat) És ne érts félre, nem téríteni akarok, de nálam a hit és egy keresztény (evangélikus) közösség jelentett nagy segítséget.
Nem volt leányálom, voltak rövidebb visszaesések, de már volt kiút is. Amit ma, 35 évvel később is szem előtt kell tartanom, a zéró tolerancia. Ha egyszer lejött az ember, sokkal könnyebb következetesen egy kortyot sem inni, mint újra lejönni. Az elején vagy, sokkal könnyebb lesz mint nekem volt. Van gyógyulás, ne add fel, de ne egymagad akard megoldani.

balfa 2016.10.04. 07:45:37

Szia, F. vagyok, alkoholista, több, mint 3 éve józan. Ha két tanácsot megfogadsz: ne próbáld egyedül megoldani, mert szinte lehetetlen. Nekem az AA segített, de nem mindenkinél ez a tuti recept. És önmagában a pia letevése csak tüneti kezelés lesz, ettől csak száraz leszel, de nem józan. A betegség okait kell megkeresni és azokkal kezdeni valamit. De a felismerés az első lépés a gyógyulás felé, hajrá!

balfa 2016.10.04. 08:02:17

@Rozmárbajszú Véglegény: Szia, nekem konkrétan az életemet mentette meg, hogy abbahagytam, és ebben az AA segített. Nem pszichológusok, nem orvosok, hanem maguk is piások. Annyi tapasztalat gyűlt össze az ivásról, a nemivásról, az okokról, mindenről, ami rengeteget segít. Egyetlen laza "szabály" van csak: ha abba akarod hagyni, akkor gyere, és segítünk. A neten fent van a gyűlések listája, és telefonszámokat is találsz.

prolee 2016.10.04. 08:06:15

@ivangroznij: Számomra éppen az az az alapkérdés, hogy mit tekintünk gyógyulásnak, illetve gyógyult állapotnak. Eddig nem mertem leírni, de most eljött az ideje: feltűnt nekem a blog címe, Józan akarok lenni! De hiszen reggeltől este hatig józan vagy!? Miért nem az a címe, hogy Nem akarok alkoholista lenni! Vagy nem akarok függő lenni!
Erről mindig szegény apósom jut eszembe, aki szenvedélyektől mentes, mértékletes, sportos, normális testsúlyú emberként azt tapasztalta, hogy magas lett a vérnyomása. Az orvos felírta neki a vérnyomáscsökkentőt "mert ugye a kora miatt" az kell neki. Na de apósom kutatómérnök, tudományos gondolkodásra áll az agya, keresi az okokat. Miután a magyar egészségügy nem volt hajlandó kivizsgálni, feltúrta az internetet és arra a megállapításra jutott, hogy veseproblémák nagy valószínűséggel okoznak vérnyomás-emelkedést. Egy magánklinikán felvételeket készíttetett a veséjéről, amelyeken jól látszanak a ciszták. Műtétet nem javasolnak, a cisztákat rendszeresen ellenőrzik, de most már legalább tudjuk, miért emelkedett meg a vérnyomás.

Úgy gondolom, hogy aki zéró toleranciával kénytelen élni, az nem gyógyult, hanem egy olyan alkoholista, aki éppen nem iszik. Mint a tüdőbeteg, aki éppen nem köhög....

józanakaroklenni 2016.10.04. 08:11:15

@prolee: Pont magad fogalmaztad meg, miért ez a blog címe. Mert nem gondolom, hogy ezek után képes leszek valaha normálisan, mértékkel, kulturáltan alkoholt fogyasztani. Ha nem lesz ebben igazam, akkor az csak jó.
Most az, hogy reggeltől este 6-ig józan vagyok az csak lovaglás a számokon, persze, hogy józan vagyok, dolgozom. Épp ezt írtam több bejegyzésben is, hogy a legtöbb alkoholista nem kezd el reggel kortyolni, mert az már 1 magasabb szint, ott már nagyon elhagyta magát az ember szerintem. Nem is szeretnék odáig eljutni, hogy ne érdekeljen már az sem, hogy valamiből be kell fizetnem a villanyszámlát.

she_wolf 2016.10.04. 09:19:02

@prolee:
Szóval ti amolyan okok után kutakodó brand vagytok!:D Te is, apósod is, -és gyanítom, hogy vannak még hozzátok hasonlók a családban. Ez nagyon jó! Igaz, hogy néha fárasztó az örökös agyalás, de ha megvan az ok, akkor már a megoldás is. Félig:)

Amit a zéró toleranciáról írtál, csak megerősíteni tudom. Rám ugyanis teljes mértékben igaz:(
Viszont egy másik hozzászóló elkülöníti a szárazságot a józanságtól. Nem tudom, akkor én ezek szerint piásan is józan voltam? Mert a viselkedésem, gondolkodásom, semmim sem változott meg az alkoholbevitel függvényében.
Csak az élettani változások voltak jelen.

2016.10.04. 09:19:16

O.K. nem "gyógyultam" meg. De józan vagyok. Az alkoholizmus olyan betegség, amelyet gyógyítani nem lehet, de lehet kezelni. Oka többféle lehet, genetikaitól kezdve enzimrendellenességen át személyiségi adottságokig és ismeretlenig. De az alkoholtól manifesztálódik. Viszont ha távol tartjuk a noxát, a mérgező anyagot (alkohol), akkor nincs kiváltó ok, és így következménye sem az alap defektusnak. Nekem tapasztalatom, hogy 10 évnyi száraz állapot után is ugyanúgy bekattan a mechanizmus, ha elkezdek újra inni. Csak ilyenkor már sokkal gyorsabban. Úgy van ez, mint az 1-es cukorbetegség. Nincs inzulintermelés, nincs cukorfeldolgozás - ez állapot, amit viszont kezelni lehet a cukorbevitel mellőzésével és inzulin pótlással. Ettől még az illető cukorbeteg, de jól karbantartva. Nem az az eredmény, hogy no alkohl, no betegség, hanem no alkohol, no problem. Úgy gondolom, ez a legtöbb, amit elérhetünk, viszont ez bőven elégséges is egy normális élethez.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2016.10.04. 09:21:16

No, hát én azt kívánom neked, sikerüljön józannak maradnod.

Rettenestesen sajnálatos, hogy ilyen fiatalon ezzel a problémával kell szembesülnöd. Én, hála a jó istennek nem küzdök ilyen problémával, de van függőségem, a cigaretta. Kb hasonló stációkon mész kerezstül a cigivel is, megvan a bújkálás, az egészségügyi következmények, az anyagi része, stb. Bár a cigi bocsánatos bűn, de ugyanolyan nehéz lejönni róla. A legnehezebb része, a kialakult szokás helyett kitölteni az időt mással és elterelni a gondolatokat a cigiről, egyszóval úgy élni, mint egy nemdohányzó ember. Én többször letettem már hosszabb időre a cigit, de amikor olyan események történtek az életemben, mindig megtaláltam, és onnan folytattam, ahol abbahagytam. Most harmadjára dohányzom hosszabb ideje, és most a legnehezebb letenni. Azért mert most senki nem mondja, hogy tedd le, semmi sem kényszerít rá, önmagammal állok szemben, ezidejűleg még vesztésre. Az esezmmel minden káros hatását felismerek és tisztában vagyok vele, de mégis rágyújtok, tulajdonképpen szeretek dohányozni. Az csak az enyém, mindig itt van velem.

Az alkoholizmus az én életemben is jelen volt, apám személyében. Ennek következményeképpen egy dolgot tudtam mindig is az életemben kristálytisztán: soha nem leszek alkoholista, én nem teszem ezt a gyerekeimmel. Nekem is volt fiatalon egy bulizós időszakom, ahol minden hétvégén ittunk. A mértékkel soha nem volt problémám, nagyon ritkán ittam magamat tajtrészegre, de a pia kellett a jó hangulathoz. A fordulópont ott jött el, amikor egy hétfő reggel a munkahelyen, a hétvégi buli után, arra gondoltam, hogy milyen jó lesz majd pénteken a vodka-narancs. Akkor nagyon megijedtem, hogy én már alkoholistra vagyok? És akkor megálltam, nem ittam, nem buliztam többet. Ezért azóta is hálás vagyok.

Mégegyszer, kívánom neked, hogy sikerüljön és erős tudj maradni.

elemes 2016.10.04. 09:26:38

Ezt mind értem -- de egy (másik) alkoholista jutott eszembe, akinek folyton mondogatták, hogy ne igyál, mert az rossz, magad is láthatod. Erre egyszer a következőt válaszolta:
- Ha CSAK ROSSZ lenne, nem is innék.

farfadet 2016.10.04. 09:38:47

szia, én alkoholista felesége vagyok, és akkor itt ejtsünk szót a külvilágról, hogy mit is gondolnak rólad: elárulom, szépen lassan már csak azok fognak veled szóba állni, akik ugyancsak isznak, barátaid nem maradnak, csak az ivócimborák, örülj neki, ha tudsz majd munkát találni, párkapcsolatról ne is álmodj, ha lesz is, tönkre fogja tenni az alkohol. mindenkinek kellemetlen lesz a társaságod, lúzernak tartanak majd, senki nem marad, aki segítsen. amíg még ott tartasz, hogy képes vagy felmérni a helyzetet, kérj segítséget, menj rehabra. az ivásnak oka van, a rehabon segítenek a személyiséged fejlődésében is. ne törődj bele a helyzetbe, nagyon fiatal vagy még, tegyél az életedért!

she_wolf 2016.10.04. 09:59:40

@józanakaroklenni:
Ez a posztod is nagyon jó, látom, alaposan nekifeküdtél a dolognak, kellőképpen elszánt vagy fejben!
Jó ötlet volt pontokba szedni, és mintegy válaszként meg is fogalmazni a megoldási javaslataidat, tényleg elismerésem!:)

A pontjaid többségében magamra ismertem, amikben nem, azokban csak azért nem, mert más a környezeti hátterünk.
De egyébként a legtöbbet kipipálhatom:(

Amire kicsit jobban kitérnék, mert fontosnak tartom: a testsúly változása.
153 centi mély vagyok, jelenleg 75 kiló. Sok, igen!
A versenysúlyom 48 kiló körül lenne, az ideális 52 (legalábbis azzal voltam a legcsinosabb).
Amikor eljutottam a piálásban odáig, hogy a cefrén kívül szinte már a levegő sem maradt meg bennem, 42 (betűvel is: negyvenkettő!) kilóra fogytam!
Az alkohol haszontalan, üres, és sok kalória. Ezt tudod. Ez szépen elraktározódik súlyfelesleget okozva, zsír formájában. Képzelj el egy pöttöm termetű, 85 kilós nőt! Igen, mondd ki: hányinger!
Olyan nadrágok vannak a szekrényemben, hogy megnézem, és azt mondom: húb..+!
Most sem vagyok nádszálkarcsú, de igen, örülök a 75 kilómnak.
Igaz, az ízületeim nem, és ez az egyik hozadéka az ivászatnak. (A másik egy kicsit gorombább, és jelenleg nem gyógyítható, ha érdekel, írok róla, mert az alkoholistákat is érinti -ha nem is kötelezően.)

Amit még ehhez hozzátennék az az, hogy látva a lelkesedésedet és a terveidet, azt mondanám, ne akarj MINDENT azonnal megoldani, mert nagy eséllyel belebuksz!
Nem inni és ezzel együtt egészségesebb kajálási szokásokra áttérni, száműzni egyes összetevőket az értendből. Nem azt mondom, hogy alkalmatlan vagy rá, hanem attól óvlak, hogy esetleg túlvállalod magad!
Én azt modtam, hogyha már...,akkor se pia se cigi. A doki azt felelte, hogy borítékolja a bukásomat.
Megpróbáltam mégis. 3 napig bírtam cigi nélkül, és azt mondtam, a hajamnak esek neki, ha azonnal nem szívhatok el egyet!
Viszont a felvőbeteg státuszomnak is a cigi miatt mondhattam búcsút:)
Nem volt itthon a férjem egész nap, és nem tudtam elaludni, nem érdeket a tévé, nem érdekelt, hogy mi van az ágy mellé készítve szükség esetére, de rá akartam gyújtani. A dohányzás a hálószobában tabu! Mindenkire mindenkori érvénnyel! Ugyanis a férjem nem dohányzik, és legalább egy füstmentes helyiség legyen:)
Addig-addig gépészkedtem, amíg 2 mankóval sikerült kikeccsölni magam a konyhába, és kaphattam jutit: cigit! Megérdemeltem, megdolgoztam érte. Az újabb szögért a koporsóba.
Szóval a lényeg: ne akarj egyszerre mindent, mert ha kudarc ér, azt megint valahogy fel kell dolgozni, és egy függő esetében ez előre borítékolható, hogy hova vezet(HET).

malátabáró 2016.10.04. 10:00:11

amúgy jó hülye vagy, hogy ennyi pénzt cseszel el szar minőségű Vargára. remélem eljön a lépés, hogy művelt alkoholistává válj.
ha már fröccs: a Borhálóban 1160 Ft a 2 liter Font Tied Cuvée. Igazi illatbomba házasítás Ezerjó-Cserszegi Fűszeres-Kunleány. a Rákóczi tériben árulnak SodaStream patront is, az 2800 Ft és 100 liter igazi szódát lehet belőle csinálni. jobb is és olcsóbb is. persze az út minőségben felfele vezet, az lehet drágább, de igazi élvezeti értékkel bír

Spanos 2016.10.04. 10:09:16

@józanakaroklenni: "vicces" dolgot mondok erre. De vegyél be egy adag altatót. Vagy nyugtatót. A lényeg, hogy üssd ki magad és ne a piával... 2élű fegyver: NE SZOKJ RÁ a gyógyszerre! Az durvább.

tnsnames.ora 2016.10.04. 10:18:07

Nagyon jó poszt, übereli még az eddigi magas színvonalat is. Mikre tudtál figyelni te leány, mint a 3.pont képi humora :) Még egyszer: gratula!

Nyilván hozzám az 1 & 4.szempontok végiggondolása állt közelebb, de jó volt látni nagyon a teljes összképet a posztban.

ájdonszinkszó 2016.10.04. 10:30:48

Sziasztok! Posztíró kedves! Az ég szerelmére, huszonegynéhányévesen, pár éve, vízzel hígított napi egy üveg bor (75 g etil alkohol per nap) MÉG nem AZ. Ennyitől még másnaposság sincs... A sok party arc, aki hétköznap nem iszik semmit, de péntek szombat éjjel a te heti alkohol adagod dupláját megissza, az még rosszabb...
Sok az amit iszol. De még nagyon hosszú évekre messze attól, hogy az alkoholisták közé sorold magad, ne vagánykodj! :-P
És jól teszed, hogy figyelsz a vészcsengore.

she_wolf 2016.10.04. 10:37:05

@tnsnames.ora:
Éppen ezért figyelem nagyon a posztjait. Bár minden beteg embert sajnálok a szenvedése miatt (általában), elkeserít, amikor látom, hogy értelmes, intelligens emberek küszködnek ilyen nyűgökkel:(
A poszter is fiatal, értelmes, jó humorú (legalábbis megvillan néha:D), és láthatóan talpal a megoldás után. És amit kiemelkedőnek tartok az az, hogy nem terel, nem mást hibáztat, igazából nem is arra kíváncsi, hogy honnan indult ki az egész, hanem előrenéz, a jövőjére gondol, a következményektől fél.
Mert ami volt, elmúlt, azon változtatni nem lehet. Csak a jövőt tudjuk befolyásolni, ha nem hagyjuk, hogy csak úgy sodorjon az ár valamerre.
Igaz, sokban segíthet, ha az okokat megtaláljuk, de különbséget kell tudni tenni a bizonyítható előzmények, és az akaratunktól független mechanizmusok között. Szerintem...

she_wolf 2016.10.04. 10:55:01

@ájdonszinkszó:
Én figyeltem a vészcsengőre. Meg is tettem a kötelező lépést.
Most itt vagyok 51 évesen, polineuropátiásan, a pokolból visszatérve, és örülök, hogy luk van a s...emen és szellőzik.
És az, hogy most itt írhatok egy sereg ember közreműködésével lehetséges.
Az alkoholizmus messze nem mennyiségi tényező! Nem tehetünk rossazbbat annál, mint lekiscsákózzuk azt, aki csak lájtosan piál, de kristálytisztán levezeti a a masszív alkoholizmushoz vezető utat! Azt, amin ő már szépen, lassan, komótosan lépked. Egyelőre fáradhatatlanul. És ha nem tesz valamit, akkor bele is fog fáradni, míg végül elfárad.
Egy olyan jövőképet lát már most, amit jó lenne levetítenie mindenkinek, aki csak egy picit is sejti, hogy az alkoholnak van esélye átvenni felette az irányítást, mert ő úgy véli, hogy inkább megelőzne, mint megoldana.
Csakhogy a nagy többség erre ívesen tesz, és majd csak utólag kezdi el az agyalást azon, hogy hogy juthatott idáig.

józanakaroklenni 2016.10.04. 10:57:47

@elemes: Ez az elején igaz is amúgy, ezért alattomos dolog az alkohol.

józanakaroklenni 2016.10.04. 10:59:29

@farfadet: Azért az nem kőbe vésett szabály, hogy minden alkoholistát ott hagy a környezete, legalábbis azokat nem, akik tenni akarnak, és tesznek is magukért. Persze örökké sem lehet tűrni, ezt láttuk sok kommentben.

józanakaroklenni 2016.10.04. 11:00:30

@she_wolf: Jogos az észrevétel, én is arra jutottam tegnap este gondolkodva, hogy azért túlvállalni se kell magam. Mindegy, ezek kis lépések.

józanakaroklenni 2016.10.04. 11:01:00

@malátabáró: Jó is az, amikor kivesszük a lényeget egy posztból.

józanakaroklenni 2016.10.04. 11:01:50

@tnsnames.ora: Köszönöm :) Asszem akkor nagy lenne a baj, ha már magamon sem tudnék nevetni egy kicsit :)

pityke8 2016.10.04. 11:06:42

Nekem mindig a parkapcsolataim segitettek a piálás felfuggeszteseben illetve kordában tartasaban. Amikor egyedul voltam mindig sokat ittam. Valszeg unalomból es nosztalgiabol

józanakaroklenni 2016.10.04. 11:11:41

@ájdonszinkszó: Biztos vagány dolog alkoholistának állítani magam, és csak én nem értem a gondolatmenetet :)
Egyébként pont ez a lehető legveszélyesebb, legkárosabb, amit most mondtál.
Több posztban is írtam már, hogy nem vagyok még szerencsére azon a szinten, ami az alkoholizmusról él az átlag ember fejében.
Hogy nevezzem akkor, hogy ne lovagoljunk a szavakon? félalkoholista? prealkoholista? majdnemalkoholista?
Egyébként én nem értek egyet abban, hogy az alkoholnak köze van a mennyiséghez. Szervezet függő kinek mekkora mennyiség kell ahhoz, hogy elérje a "kívánt mennyiséget". Persze ha valaki hosszú évtizedekig is akár aktívan alkoholizál, ez a mennyiség egyre több lesz, de itt ugyebár még nem tartunk.
Ami viszont baromi káros: hogy ááá nem gáz ez, hétvégi buliban más többet iszik. Minden alkoholista elkezdte valahol, a blog működése óta nekem írt levelek alapján a legtöbbjük úgy, mint én. Nem hiszem, hogy akkor kell magam alkoholistának nyilvánítanom, és segítséget keresnem/változtatnom, amikor már arra a szintre jutok, ami a te fejedben él.

pityke8 2016.10.04. 11:16:14

Na meg a legjobb arcok nem vetik meg a piát...Lemmy mondta egyszer hogy az eletben a jo dolgok sajnos mind artalmasak. Illetve egy remek futballista George West a halála előtt arrol beszelt hogy a pénze nagy részét elherdalta a többit nőkre es italra koltotte

she_wolf 2016.10.04. 11:27:40

@józanakaroklenni:
:)
Az nagyon nem baj, ha vannak távlati tervek, elképzelések, mert újabb adalék a pozitív irányú haladáshoz.
Ha kellőképpen inspirál, és eszközi háttér is van hozzá, akkor könnyebb a jelenlegi problémával megküzdeni.

Tegnap este nemcsak te gondolkodtál, hanem én is. A piáról. Írtam, hogy nekem kell a félelem, és jó naponta büszkének lennem arra, hogy ma is meg tudtam állni, hogy érintetlenül hagyjam a készletet:)
Ugyanakkor van nekem egy örök emlékeztetőm, ami figyelmeztet minden ébren töltött percemben: a polineuropátia. Megkérdeztem magamtól hogy miért kell nekem naponta tudatosítanom magamban, hogy a szesz és én nem vagyunk haverok? Miért kell, hogy lássam az üveget, benne a kísértő löttyel?
Tegnap délután boltba mentem. Ehhez fel kellett öltöznöm, cipőt húznom, lépcsőznöm, vezetnem, dolgokat kézbe vennem, papírpénzzel bánni, pedálokat taposnom, kulcsokkal babrálni, nylonzacskókkal...és még mindig azon filóztam, hogy miért kell LÁTNOM az ilyen-olyan piásüvegeket.
Rájöttem: megerősít az elhatározásomban.

Nyers Fa 2016.10.04. 11:49:56

@ájdonszinkszó: az alkoholizmus nem a megivott alkohol mennyiségétől függ, hanem a rendszerességtől. Napi egy üveg sörtől is lehet valaki alkoholista, ha nem tudja elképzelni az életét a napi egy söre nélkül és mindenképpen meg kell innia. Nem fog tőle májzsugort kapni, de attól még alkogolfüggő.

elemes 2016.10.04. 12:14:39

@józanakaroklenni:

igen, az alkoholt még meg is értem, van egy csomó, eleinte kellemes hatása -- például stresszoldó.

de a cigaretta??? annak semmi pozitív hatása nincs, legalábbis az elején. kapar, csíp, büdös. csak az erős akaratú emberek tudnak rászokni.

tnsnames.ora 2016.10.04. 12:22:07

@józanakaroklenni:

Van egy kérdésem is, így témához nem konyító outsiderként, ami akár egy posztot is megérdemelhet, ha van hozzá elég anyag.

Az alatt az 1 óra (?) alatt amíg együtt vagy kettesben a borral, milyen a hangulatod egy "jó"-tól "rossz"-ig terjedő skálán? Van-e például ilyenkor bármilyen lelkiismeretfurdalás-féleség, ami bezavar? Tudod-e magadat felülről látni avagy csak oldalirányban a bort látod, semmi mást? HOgyan lehet egyáltalán leírni magát az egész agyban és lélekben lejátszódó folyamatot?

józanakaroklenni 2016.10.04. 12:31:12

Valaszolok majd mindenre, csak a laptopom toltoje elobb ugy gondolta, hogy unja a kepem, es nagy szikrazasok meg csattogasok kisereteben megadta magat (meg en is kihordtam hirtelen labon 3 infarktust), ugyhogy majd majd :D

2016.10.04. 12:36:11

@ájdonszinkszó: napi 1 üveg bor minden létező szempontból masszív alkoholizmus, különösen, ha a poszter azért issza, mert nem tud neki ellenállni.

erol 2016.10.04. 12:48:42

Kezd eszkalálódni a helyzet: az is alkoholista aki keveset iszik, akkor is ha vannak egy két hetes vagy hónapos szünetek az ivásban, sőt akkor is ha már évek óta nem iszik (és igazából nem is szereti a piát). Tulajdonképpen mindenki az aki már ivott életében pl. egy sört. Nem túlzás ez?
A lényeghez is: A Varga borok közül az Irsai Olivér kitűnő fröccsnek.

settler 2016.10.04. 13:10:41

Napi 1 üveg bor az eléggé durva, főleg ha már 3 éve tart. Télen szoktam bort inni, egy üveg nálam 2-3 hétig kitart. Az a baj, hogy bármilyen szokás megváltoztatása komoly akaraterőt igényel,pláne ha függőségtől akarunk megszabadulni. Hát kívánok kitartást, hogy kilépj ebből a "régi cipőből".

she_wolf 2016.10.04. 13:11:39

@elemes:
Igen, a cigi is megér egy misét:)
Olyanról még nem hallottam, hogy valaki dohányzásra genetikailag bootoltan születik:D
(Ez persze nem jelenti azt, hogy ilyen nem létezik, csak vagy én nem tudok róla, vagy még nem jöttek rá az okos emberek:)
A cigivel én úgy jártam, hogy kipróbáltam olyan 14 éves koromban. Apám mezítlábas Kossuth cigijéből csórtam el egyet, és mentem a "nagyokhoz", hogy már én is nagy vagyok ám. Ja. Az voltam. Kicsivel később meg zöld, és hányós, és köhögős, és azt hittem, a szemem fog kiugrani a gödréből.
És akkor megállapítottam, hogy a "nagyok" mind "hüjék":P
El is felejtettem az egészet, bár néha foglalkoztatott, hogy a cigizők feje miért nem színes, meg egyesek miért sercintenek hegyeset tőle, meg tényleg büdös, na! Oszt mégis csinálják...
Próbálkoztam, kísérletezgettem, aztán belecsúsztam én is. Mert én egy idióta vagyok, szeretem a megtapasztalásokat, meg akarok érteni dolgokat, aztán ez néha visszafele sülik el:(

Szóval a cigi maradt. Meg tudom tenni, hogy ne meneküljek el cigimentes helyről azért, hogy végre rágyújthassak, de mihelyt lehetőségem van rá, rágyújtok.
Nem vagyok gyárkémény, de nem is lájtos fogpiszkálókat szívok. Napi kb. egy doboz Davidoff Classic, oszt kalap. Nem sodrok (nem is tudnék), nem szívok fűrészport, olyan vagyok bagósnak, mint azok a piások, akik meg tudják tenni, hogy csak hétvégén igyák magukat le a sárga altalajig.
Kérdezheted, hogy akkor miért cigizek mégis. Erre mondom azt, hogy fogalmam sincs róla. De azt tudom, hogyha nincs itthon tartalékban egy doboz bontatlan, akkor kezdek világvégét vizionálni.
És az nagyon nem jó, és nem nekem, mert akkor olyanná válok, mint Ophelia az őrülési jelenetben:D
És igen, a környezetemet (szegény, nemdohányzó) férjemet akasztom ki vele:(
Úgy gondolom, ez nálam teljesen pszichés defekt, de nem is igazán mentem utána, hogy milyen, az orvostudományokhoz köthető oka van, vagy lehet.
Biztos, hogy ezen lehetne, és talán tudnék is változtatni, csak igazából nem nagyon akarok...azt hiszem. Valamiben meg kő holni, nem?:)
Pl. az érszűkület, amit okoz a dohányzás. Egyfelől jó -bizonyos korlátok között-, másfelől pedig roppant veszélyes, gondoljunk az emiatt amputáción átesettekre.
Pozitív, vagy annak gondolt hatásokra egy link:
logout.hu/cikk/a_dohanyzas_pozitiv_hatasai/teljes.html

she_wolf 2016.10.04. 13:21:55

@erol:
Vagy nem értetted meg, miről szól a blog és ezen belül a diskurzus, vagy szándékosan ferdítesz.
A következő az lesz, hogy talán az is alkoholista, aki boltban végigsétál a cefrés gondolán?
Csak súgok: ez itt és most nem jó irány:(

józanakaroklenni 2016.10.04. 13:28:39

@erol: Hat ezt most nem kifejezetten ertem, tobb posztban is kifejtem, meg kommentben is tobben irjuk, h mekkora hulyesegnek tartjuk, h mki alkoholista, aki szokott inni. En szemely szerint azt irtam, h az az alkoholista akinek annyira a fontossagi sorrend elejere kerult a pia megszerzese, megivasa, hogy az megvaltoztatta a korabbi eletvitelet.

elemes 2016.10.04. 13:30:31

@she_wolf:

A COPD a leggyakoribb (és szerintem legrosszabb) szövődmény...

ájdonszinkszó 2016.10.04. 13:41:46

Kedves mindenki.
Még mielőtt keresztre feszítetek:

1. Nem azt írtam, hogy nem gáz a napi egy üveg bor 3 éve. Amit sugallni akartam: ez még (nagybetűvel is írtam direkt) messze nincs olyan szinten, amikor egészségkárosodása lenne és már atbillent volna fiziológiai fuggosegbe. Azért ez fontos.
2. 46 éves vagyok és szintén zenész.

Nem akarom magyarázni a jó szándékomat, ha csak egyvalaki is folytatja a kötözködést, már itt sem vagyok.

Szóval hajrá, az AA-n magam is gondolkodom, pszichológusok szerint is ajánlott!

she_wolf 2016.10.04. 13:58:01

@ájdonszinkszó:
Természetesen fontos, nagyon is!:)
De muszáj megvárni, hogy szervileg is beteg legyél? Muszáj, hogy kimondják a szakemberek, hogy ezed-azod károsodott már az alkoholtól?
Az egésznek a lényege abban van, hogy nagyon nem szabad megvárni azt, amikor már diagnosztizáltan, és laborleletekkel is alátámasztottan alkoholbetegek vagyunk.
Erre szeretné felhívni a poszter a figyelmet, valamint elsősorban arra, hogy akiben felmerül, hogy fokozottan veszélyeztetett, azok számára egyszerűen nagyon kevés lehetőség van szakszerű segítséget kapni.
Szerintem senki sem kötekedett veled, csak szerencsétlenül, félreérthetően fogalmaztad meg a mondanivalódat.
Peace!:)

2016.10.04. 13:58:59

A seregben a százados főnököm volt alkesz. Ott volt a szekrényében a dugi pia, valami tömény. Reggelente beállt az ajtó mögé, hogy takarásban legyen, és meghúzta. Ha bevételezte a napi adagját, kisimult az arca, és egyenesebb vonalat húzott szabad kézzel, mint én vonalzóval. Ha nem, tiszta vörös volt, izzadt, reszketett és hülye volt egész nap.
Én se nem iszok, se nem cigizek. Hála a Magasságos Atyaúristennek!

she_wolf 2016.10.04. 14:00:21

@elemes:
Valóban, az még rosszabb:(
Ismerősöm férje is szenved miatta.

she_wolf 2016.10.04. 14:07:34

@Kispangit:
Tankönyvi példája az alkoholfüggőnek: józanra issza magát, akkor tud teljesíteni 1000%-on!

elemes 2016.10.04. 14:10:44

@she_wolf:

Én is elkezdtem dohányozni, de a büdösön kívül nem találtam benne pozitívumot, eltekintve attól, hogy az elvonási tüneteket enyhíti :-))) a dohányos társasággal jókat tudunk beszélgetni úgy is, hogy ők füstölnek, én meg nem. Az átmenet kibírható. Néha visszaesek, egy-két havonta veszek egy dobozzal, de amikor az elfogy, nem töltök újra.

józanakaroklenni 2016.10.04. 14:33:50

@tnsnames.ora: Na, megoldódott a technikai probléma, úgyhogy válaszolok.
Igen szokott lenni lelkiismeret furdalásom. Az első pohár általában kettős érzés: egyfelől jó érzés is, illetve másfelől tényleg bánt is a dolog.
A második-harmadik pohárnál viszont azt hiszem már nem szoktam agyalni.
Végiggondolom ezt a folyamatot, lehet poszt lesz belőle, köszi az ötletet.

józanakaroklenni 2016.10.04. 14:35:17

@she_wolf: Érdekes az emberi szervezet amúgy, én is cigiztem pár évig, de arról meg gond nélkül leszoktam. És egyáltalán nem is kívánom már.

józanakaroklenni 2016.10.04. 14:36:55

@ájdonszinkszó: Eszemben sem volt beléd kötni, meg szerintem a többieknek sem, de tényleg szerencsétlenül fogalmaztál. Bocsi!

she_wolf 2016.10.04. 14:49:39

@elemes:
Na, puff neki!:D
Egyik hülyeségre a másik hülyeség a gyógyír:D Nem tudom egyébként, hogy a cigi miért "másabb", mint a szesz...
Mindkettőnek van pozitív és negatív hatása egyaránt, a cigi talán a vállalhatósága miatt píszíbb, merthogy nikotintól befolyásolt állapotban kötözködő, balhézó embereket nem nagyon lehet látni:)
Bár az igaz, hogy van, aki a hiányától ki tud vetkőzni magából.

Mindkettő erősen addiktív, de más viselkedésformát vált ki, és más a szervezetre gyakorolt biokémiai és fiziológiai hatása, úgy gondolom.

elemes 2016.10.04. 14:58:04

@she_wolf:

De a cigarettának nincs instant pozitív hatása. tényleg :)
Mármint az elvonási tünetek enyhítésén kívül.

Az alkoholnak meg van. Én olyan görcsös vagyok józanon, zéró spontaneitás.
Kicsit spiccesen (azt mondják) sokkal jobb fej vagyok, meg lazább és közvetlenebb.
Legalábbis ... na jó, ez már nem nyilvános.

she_wolf 2016.10.04. 14:59:54

@józanakaroklenni:
Nekem attól volt lelkiismeret furdalásom, hogy gyűltek az üres üvegek. Meg amikor elfelejtettem, hogy hová dugtam az "aranytartalékot". Akkor nagyon tudtam szégyellni magamat. Önmagam előtt. Ha leírnám, milyen jelzőkkel illettem magam, önműködően moderálna a blogod:)
A zugivászat nagyon tudja gyötörni a lelkiismeretet.
Volt egy üveg pia a konyhapulton. Az volt a kirakat. Látta a férjem. Azt is, hogy módjával fogyogat belőle a mennyiség. Csak hosszú ideig nem tudta, hogy mennyi volt a valóságos mennyiség, ami naponta elfogyott. Mert gondosan eltitkoltam. Ide-oda eldugdostam az üres üvegeket, és amikor lehetett, akkor megszabadultam tőlük.
Bele sem gondolok, mert nem merek visszaszámolgatni, hogy mennyi pénzbe került az útiköltség a pokolba, és vissza.... és azért az sem mindegy.

józanakaroklenni 2016.10.04. 15:10:03

@she_wolf: Igen, az üres üvegek ismerősek. :( Amíg otthon laktam, nekem is dugdosni kellett őket, az volt ám a legalja érzés. :(
Meg persze a létező összes szomszéd akkor jön szembe, amikor viszem le a szemétbe :)

she_wolf 2016.10.04. 15:15:05

@elemes:
Én is víg kedélyű, poénos piás voltam, bulikban imádtak. Azokról az emberekről beszélek, akik most is a barátaink, 10-20 éves kapcsolatok. És működtek akkor is, és most is. Az, hogy az én életem megváltozott, elismerést váltott ki belőlük, és engem az jó érzéssel tölt el.

Most bajban vagyok, mert az egyik ilyen barátunk eléggé beteg egyébként is, és ráadásul iszik. Alkoholbeteg az én véleményem szerint is, ha azokat a kritériumokat vesszük alapul, amik alapján egy orvos diagnosztizál.
Ismerem őt, mint a tenyeremet, tisztában vagyok az aktuális állapotával is. Egy nagyon nagy baj van vele: nincs betegségtudata. Nem merek jóslásokba bocsátkozni, pedig de: nincs 5 éve. Szerintem:(
Próbáltam vele beszélgetni, nem sikerült. Nem elzárkózik, hanem meg akarja magyarázni, hogy mindez miért van, és miért nem tesz ellene. Azt sem ismeri el, hogy baj van: na és, ennyit megérdemlek a napi meló után, nem? Én keresem meg rá a pénzt,....blabla...sablon szöveg, amivel nem lehet mit kezdeni. Neki ez jó így. Beteg. Na és? Más is beteg. Nincs érv, nincs más igazának elfogadása, nincs önkritika. Ja, és minden orvos hülye!
Bocs, ezzel nem lehet mit kezdeni, és ezért érdemes odafigyelni az olyan emberekre, mint a poszter! Szerintem:)

bbwd 2016.10.04. 15:16:43

hello, ha valaki hétvégente társaságban megiszik 3-4-5 üveg bort, vagy 5-6-7 deci viszkit az alkoholista?

she_wolf 2016.10.04. 15:26:22

@elemes:
Nálam akkor van instant pozitív hatása a ciginek, ha valami idióta az agyamra mászik. Ez jellemzően valamilyen hivatalos ügyben való eljárás közben esik meg velem:)

Ja, meg amikor valamelyik telemarketinges micike el akarja magyarázni, hogy miért jó az nekem, ha pl. a főtt tojást nem kislábosban főzöm meg, hanem a kifejezetten erre a célra a NASA mérnökei által kifejlesztett és megtervezett keménységmodulátorral felszerelt és a Mariana-árok alján is tesztelt eggkúkerben:P
Szóval ilyenkor inkább egy cigi, mint egy marék bogyó:D

she_wolf 2016.10.04. 15:32:26

@józanakaroklenni:
De ha nem jöttek a szomszédok, akkor is tudják!
Ferdén szembeszomszédunk ilyen kis tájékozott, úgyhogy ismerem a dörgést. Más kérdés, hogy engem nem érdekelt a dolog.
Ezek azt is tudják, hogy bagoly üzemmódban élek, és hogy napközben engem nem érdemes sem felhívni, sem becsöngetni hozzánk, mert én akkor alszom:)
Egyébként hihetetlen, milyen infóik vannak rólunk:D
Minket meg nem sűrűn érdekel, jó viszonyban vagyunk:D

ájdonszinkszó 2016.10.04. 16:19:58

@józanakaroklenni: Nem is azt gondoltam, hogy belém akartatok kötni, inkább, hogy nem ment át az és úgy, ahogy akartam. Namost hogy ez szerencsétlen fogalmazás vagy szerencsétlen értelmezés vagy mindkettő eredménye... ;-)

Fodor Balázs 2016.10.04. 16:39:20

Nekem az működött a cigire, hogy rájöttem, az élet mindent elvesz az embertől. A végén járni nem tudsz, enni nem tudsz, aludni nem tudsz, stb. A drog is elvesztése valaminek: a jutalmazásnak, annak az 5 perc nyuginak, egy könnyen és szinte bármikor elérhető apró örömnek. Amikor leteszed a cigit, akkor ezt elveszíted, ez egy olyan szintű veszteség, mint egy hozzátartozó halála. El kell gyászolni a dolgot és tudni kell elveszíteni. Előbb-utóbb úgyis elveszíted. Valahogy így átkapcsoltam és megértettem, hogy ha ma nem teszem le, később kényszerből kell majd, tehát igazából már ma elvesztettem a dolgot.

A piával meg szimplán az végez, hogy gyerek mellett nem lehet inni (mert tudni kell bármikor vezetni, ne ejtsd le, stb.), plusz annyira kialvatlan vagy, hogy egy sörtől is kidőlsz, meg nem is esik olyan jól, mint az alvás, vagy 5 perc csend.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2016.10.04. 16:48:13

Most találtam rá erre a blogra, és szerintem jó ötlet, névtelenül többen is megosztják, hogy érintettek. Ezáltal hiteles források, sőt erőt is adnak.

Igazából nekem egy észrevételem lenne, ez pedig a párkapcsolat. Aki felismerte és tesz ellene, (nem otthon próbál leszokni, hanem valamilyen intézményesített módon, AA, egyéni terápia), annál egyáltalán nem kizárt, sőt pontosan, hogy ösztönzőleg hathat.
Terápiás körökben nem biztos, hogy csak egyazon függőséggel rendelkezők gyűlnek össze. Akadhat olyan, aki nagyon jó úton jár a tünetmentesség útján, netán a mentor... Egész egyszerűen ismerkedési lehetőség, fiúkkal-lányokkal, nincs mit "bevallani". Sőt, egy randira készülni igenis ösztönző erő. Kelleni a másiknak, látni azt, hogy a másik lát bennem valamit, érdeklődést mutat. Egész egyszerűen nem kötelező jellegű elterelő, hanem ÖNKÉNTES elfoglaltságot ad. Olyan dolgot, hogy jé, ez a másik érdekel, várom, hogy vele legyek, nála aludjak stb. És közösen is lehet "elterelni", lehet a közvetlen környezeten változtatni, bármi.

És még mielőtt: nem csak a vékony lányoknak van "közönségük"-udvarlójuk. Ez önmagában üres szólam, de a trend meg a bulvár meg az ezobulvár mögött megbújik a valóság. Egyszerűen vannak, akik vagy nem a vékonyakat keresik vagy pedig alkattól függetlenül tényleg többféle lány tetszik nekik, főleg, ha nem a királylányos beképzeltséget, hanem igenis a szerethető-meghódítandó nőt fedezik fel.
Erre lehet azt mondani, hogy "de én nem vagyok az a bújós-odaadó típus".
Egyrészt erre nem vágyik mindenki 0-24, másrészről pedig ezt igenis ki lehet alakítani a megfelelő mértékben a megfelelő emberrel. Ez a "langyosság" - látatlanban nem jó beszélni - de lehet az önzés "nem akarok adni, előbb nekem adjanak" - jele, de adódhat abból is, hogy nem volt senki olyan, akivel ezt a lelki közelséget is meg lehet élni. Aki nem szárazbarátot vagy szexpajtit lát a másikban, azzal ez nem valami erőltetett izé szokás, hanem egyszerűen ahogyan a kapcsolat alakul, jön.

Fodor Balázs 2016.10.04. 16:58:03

@Névtelen betelefonáló: "Egyszerűen vannak, akik vagy nem a vékonyakat keresik"

Nem kell cifrázni. A többség az átlagot (gauss-görbe "hasa") szereti. Ahogy a nők sem szeretik általában az alacsony férfiakat, meg a túl magasakat.

tnsnames.ora 2016.10.04. 17:28:09

@Fodor Balázs: Azért a fiúk előbb szeretnek bele teltebb csajsziba, mint lányok alacsonyabb fiúba. ;)

józanakaroklenni 2016.10.04. 17:49:43

@Fodor Balázs: Szerintem a túl magas férfiakat szeretik a nők.

elemes 2016.10.04. 19:12:03

@she_wolf:

Telemarketingre kétlépcsős válasz:
1. Nem érdekel.
2. Nem kell megindokolnom, hogy miért.
Nem én találtam ki.
De olcsóbb, mint a cigi :-)

elemes 2016.10.04. 19:19:43

@she_wolf:

De hát egy piásnak nem lehet azt mondani, hogy piálni rossz.

Mert ugye épp azért piál, hogy enyhítse azt a nyomasztó érzését , hogy "nem vagyok oké."

A delfin-szabály* szerint hiteles pozitív jelzéseket kell adni neki, konkrét dolgokra vonatkozóan, amiket jól csinál (vagy csinált). És akkor lassanként kevesebb szüksége lesz arra, hogy az "oké vagyok" érzést az alkohollal helyettesítse.

Csak ehhez három dolog kell, türelem, türelem és türelem. Piásokkal szemben egyikből sincs sok.

fer88i 2016.10.04. 19:48:20

Kedves Posztoló amit fent egyvalaki írt hogy mit igyál nem vicc. Mert fent írtad hogy V-betűs borokat iszod, de szerintem kerüld. Azért rossz a gyomrod, hasad. Ha már mégis iszol válassz pl az egyik multi lánc francia vagy spanyol bor kínálatát. Ára nagyon hasonló, de nem tesz olyan rosszat az emésztőrendszerednek mert jobb minőségű!
Persze félre ne értsd, legjobb ha SEMMIT nem iszol! de ha már igen akkor is fontos hogy mit.

she_wolf 2016.10.04. 19:49:55

@elemes:
Telemarketinges micikét el szoktam hajtani. Természetesen illedelmesen, bár nem ritkán beléjük kell fojtani a szót. Meg olyan is van, hogy beugrik valami reklámszlogen, és azzal válaszolok. Pl.: Az én apukámnak pedig Csébje van:P Ezzel együtt a plafonon tudok lenni tőlük, pláne hogy 10:9 arányban álmomból ébresztenek a nyüvesek:D
És ha már sikerült egy függőségtől valamennyire megszabadulnom, nem akarok házasságra lépni egy másikkal (gyógyszer).
Ja, volt már olyan, hogy felháborodott, hogy legalább hallgatnám végig. Mondtam, hogy jó, és letettem:)

A másikhoz: de, nyugodtan lehet mondani a piásnak, hogy piálni rossz. Csak ez éppen nem érdekli a piást. Általában. Ha belemerülünk velük a témába, akkor gyakran ott tartunk, mint én a barátunkkal. Ezer magyarázatból bármit bármikor képesek előhúzni:(
Te legfeljebb csak szép lehetsz, okos nem:(
Ő egyébként az a fajta piás, aki napközben teljesen józan, mert annak kell lennie. Este tv-zés közben pár ijedős konyak sör kísérővel, és a doboz bámulása. Amikor látjuk, hogy a lánggal nem találja a cigi végét, akkor kezdődik az, hogy az ezerszer, ezerféleképp elmesélt sztori kap egy ezeregyedik verziót. Szóval nem egyszerű a dolog:(
És nekem nagyon fáj így látnom, és nagyon dühös vagyok, hogy senki nem képes hatást gyakorolni rá.
Az orvos hülye, jóskapista magának kereste, én nő vagyok, ő meg az acélos szervezetű díszhím.
Az, hogy már áthuzaloztak néhány eret benne, meg szívkórház, szanatórium...bagatell.
És diabétesz gondjai is vannak, amire aztán kifejezetten javallott ugye a pia...szóval hosszú...

almahej 2016.10.04. 21:05:35

A magnézium túladagolás önmagában hasmenést okoz, mivel a felborult iomháztartás így üríti. Ha igazán sokat ittál a B12 vitaminból lehet kevesebb ez is okozhat extra fáradságot. Piálás mellett több fajta B vitamin hiány is kialalulhat.

she_wolf 2016.10.04. 21:40:03

@almahej:
B-Komplexet szedek orvosi javallatra. Nem egy ökör ára, és nem receptköteles.
Ha nincs orvosi ellenjavallat, akkor megelőzés gyanánt is hasznos lehet, nem csak alkoholbetegeknek, de olyanoknak is, akiknek B vitaminhiányuk van.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2016.10.04. 22:22:01

Nem tudom, jól gondolom-e, mert nem vagyok szakértő, de az alkoholizmus is egy kényszeres viselkedés, és szerintem mint ilyen mögött mindig van egy lelki ok. Tehát az alkoholizmus csak az egyik lehetséges tünete ennek, éppenséggel sok más kábítószernél is ki lehetne kötni kényszeres jeleggel, tehát az eseti élvezeteken túl. Így a leszokás nem elég, a kiváltó okkal is kezdeni kell valamit, elsősorban fel kell ismerni! Ehhez valóban a legjobb megoldásnak az AA tűnik. A kedves blogger írhatna majd arról is, hogy szerinte mi válthatja ki ezt a kényszert? Mi történthetett vagy változhatott meg évekkel ezelőtt a lelkében?Csak őszintén, mintha egy online AA lenne a blog!

Treff Bubi 2016.10.05. 00:08:33

Tippek:
1. Az ásványvíz helyett lehet hogy szódavizet kellene inni a borhoz, talán olcsóbb (nem tudom).
2. Barnás-sárgás színű piákat kiválóan után lehet tölteni teával, így nem veszi észre a család, hogy a gyakorlatilag csak díszként szolgáló whiskyből fogyogat rendesen. Ágyas gyümölcsös pálinkába be kell tömni néhány szelet extra gyümölcsöt, ez megint eredeti szintre nyomja a folyadék szintjét (Arkhimédesz rulez).
3. Poszter, kezdj el futni. Ha túlsúlyos vagy, kezdj sétával, a neten vannak olyan edzéstervek, amik nagyon kímélő és fokozatos beosztással segítenek át a kezdeti nehézségeken. Megvan az esélye, hogy rászoksz a sportra és egyre nagyobb adagokkal éred csak be, de az még mindig jobb, mint a májcirózis.

Sok sikert a leszokáshoz!

she_wolf 2016.10.05. 00:46:40

@bonebear:
Nem feltétlenül kell lelki ok, magam vagyok a példa rá.

Zoltán Hajós 2016.10.05. 08:41:17

Üdv! Csak segíteni szeretnék neked abban, hogy a Varga bornál van jobb is ugyan olyan árban! 3L Hilltop bor. A Tesco-ban akcióban 2400Huf szokott lenni, nem akcióban 3200. Onnan tudnál házhoz is rendelni 500HUF, de nyilván akkor kérsz mást is, és akkor már sokkal jobban kijössz és az eladók sem néznek rád csúnyán! 3L kitartana egy darabig és még finom is a bor! Remélem írsz még arról, hogy hogyan sikerült kigyógyulnod ebből vagy, hogy mennyire ízlenek a Hilltop borok!

LászlóAndi 2016.10.05. 09:30:13

Szia!
Tanulj meg meditálni. Nem kell csinálnod semmit, csak hallgasd meg, és csináld végig minden nap legalább egyszer 3 héten keresztül ezt a 20 perces "vezetett" meditációt, és garantáltan csodákat tesz veled. Választhatsz több meditáció közül is, ahogy sorban következik. Sok sikert kívánok! :)

Lelki béke – 02/03 – Tükörképem

www.youtube.com/watch?v=umPvOJmBGtU

LászlóAndi 2016.10.05. 09:37:33

Elfelejtettem hozzátenni, hogy a meditációhoz tiszta, józan fejjel kell leülni, hiszen a lényeg az, hogy kigyógyulj az alkoholizmusból, és a meditáció ehhez a gyógyuláshoz hozzásegít. És ha tényleg komolyan gondolod a gyógyulást, akkor érdemes felkeresni egy hipnoterapeutát, aki hipnózissal, 2-3 kezeléssel kigyógyít. Érdemes inkább erre költened, mint alkoholra. A neten keressél rá a lakókörzetedhez legközelebb elő "hipnoterapeuta" szóra, és e-mail-ben le tudsz levelezni egy időpontkérést.

DesmondTutu 2016.10.05. 14:02:31

Helló Mindenki!

Nagyon megfogott a Poszter bejegyzése, de főleg a kommentek, amikben hasonló élethelyzetekről van szó.
Kitekintés:
- Apám "jó" alkoholista: nappal dolgozik/teszi a dolgát, este/du iszik, de maximálisan kulturáltan, semmi látszata, teljesen "működőképes", nincs agresszió. Viszont lecsúszik átlag ~3l bor/nap (bor egyenértéken számolva; lehet ebben egy kis sör, tömény, stb.) És ez már hosszú évtizedek(!) óta így megy. Ahhoz képest nagyon jól bírja, lassan 70 lesz, nincs semmi extra baja.
- Egyik testvére már meghalt, mert szó szerint elitta az egészségét (legalja szeszeket ivott, legalja módon), másik testvére masszívan ivott 35-40 éve, de aztán száraz alkoholista lett, azóta egy kortyot sem ivott.
Úgy néz ki, volt honnan "alkoholista géneket" hoznom. :) Én 37 körül vagyok és világéletemben szerettem inni, pontosabban szerettem az alkohol hatását (az ízét azt nem) Minden buliban általában én úsztam el a legjobban, de vittem a prímet, abszolút társaság középpontja voltam/vagyok, stb :) Nem bánom azokat az időket. Viszont meg tudom erősíteni, hogy a GÁTLÁSAIM miatt van az egész, egyszerűen nekem egy átlagos, default nap az feszültség/idegesség. Az alkohol meg megadja azt a lehetőséget, hogy szabaddá váljak a feszült elmém börtönéből, és eltűnjenek az aggodalmak, stb.
Egy kicsit kilógok talán a sorból, mert szerintem nem lettem/vagyok alkoholista: gyerekek mellett már ritkán megyek bulizni, ahol elcsúszhatnék. Otthon, meg kb egy-két hetente iszom egyszer a számítógép előtt, hol kicsit többet, hol csak 3 sört, abszolút kampányszerű. Tudatosan nem akarok inni, szívem szerint mindig bekapnék valami piát esténként, egyszerűen jól érzem magam tőle. Erősen hozzátartozik, hogy ahogy öregszem, illetve magamhoz képest kevesebbet iszom, a másnapok borzalmasak, katasztrófák: ha nem tudnám, hogy annak egyszer vége lesz, öngyilkos lennék.
Viszont a napjaimat úgy élem, hogy Xanaxszal kompenzálom a feszültséget, szigorú kontroll mellett: minden egyes gyógyszerszedést leírok, hogy lássam, ha esetleg elkezdene nőni a gyógyszer-fogyasztásom. Napi átlag 0,7db 0,25mg-osat veszek be. De pl egy nagyobb másnaposságnál beveszek akár 3-4 szemet is...
Azt gondolom, hogy egy mértékletes nyugtatószedés sokkal-sokkal jobb, mint az ivás/alkoholizálás: a nyugtatótól nem vagy hülye, nem csinálsz baromságokat, míg alkoholtól mindannyian tudjuk mi van. Viszont azt senki ne csinálja, hogy nyugtató ÉS alkohol... Akkor fogod legnagyobb baromságokat csinálni, elájulni, kifordulni magadból, stb...

Szóval summa summarum, én tudom, hogy azért iszom, illetve szedek némi nyugtatót, mert az agyam feszült és gátlásaim vannak belül, amik roppant feszültséget (kognitív disszonanciát) okoznak a mindennapokban (persze ezt kintről gyakorlatilag senki nem látja, le is döbbennének, ha tudnák szerintem - ez egy egyszemélyes küzdősport :)) Nagyon jól érzem magam a társaság középpontjaként, nagyon szeretek beszélni/beszélgetni, baromkodni, bulizni, de közben meg van egy alapvető szociális gátlásom - nem őrület??? :) De hát ez van, mindenkinek a saját keresztje a legnehezebb...

Valamelyik előttem lévő kommentelőre reagálva: az az alkoholista, akinek az ivás PROBLÉMÁT jelent az életében: megszerzés, kötelességek elhagyása, egészség leromlása, kapcsolatok felbomlása, család elhanyagolása, stb. Értelemszerűen mindenkinél nagyon más az a mennyiség és gyakoriság, ami problémát okoz. Én pl. keveset iszom, de azért voltak problémáim, amikor egyszer-egyszer atom beittam: cuccok elhagyása, elalvás x helyen, lejárattam magam, stb...

Üdv és mindenkinek jó önmegtartóztatást és józan, normális életet kívánok!

she_wolf 2016.10.05. 14:46:28

@DesmondTutu:
Üdv!
Te annyiból vagy szerencsés helyzetben, hogy nevesíteni tudod az okot.
És amit vársz az italtól, azt nyújtja is neked az ital.
Ha ezek mellett teljes életet tudsz élni, akkor nincs ezzel semmi baj.
Az antidepresszánshoz egy gondolat: az is okozhatsz függőséget, és a Xanax meg pár társa szedése esetén nem árt a szemre fokozottan ügyelni.
A poszternek (és nekem) éppen a függőség a bajunk. Ő attól fél, hogy minden esélye megvan azzá válni, én meg az vagyok, minden jó és rossz hozadékával.
A poszter esetében a két addiktív cucc párhuzamos bevitele erősen negatív eredményt prognosztizál. ...hat..na, gondolom én. Szerintem:)

DesmondTutu 2016.10.05. 16:09:12

@she_wolf:
"és a Xanax meg pár társa szedése esetén nem árt a szemre fokozottan ügyelni."
Mit értesz az alatt, hogy a "szemre" fokozottan ügyelni kell? Már hogy a szemem világára vagy a gyógyszer szemekre? :)
Egyetértek, nagyon vigyázni kell az összes "benzóval" (pl. Xanax), mert komoly függést lehet összeszedni szépen lassan, ha az ember nem vigyáz vagy "gyenge". Viszont hiszem, hogy jobb lenne ez az ország, ha 1 millió alkesz helyett 1 millió benzó függő lenne. Az utóbbi kevésbé rossz neki és a társadalomnak.

she_wolf 2016.10.05. 16:55:44

@DesmondTutu:
A szemed világára. Helyesebben az állapotára.
Bár a Xanax betegtájékoztatójában azt hiszem, nem szerepel, de a férjem szedett Xanaxot hosszú ideje már, amikor elkezdte néha mondogatni, hogy fáj a szeme.
Ilyenkor jönnek ugye a sablonos, laikus szövegek, hogy biztos megerőltette, meg ráripakodtam, hogy jó hogy nem éjjel, gyertyafénynék precíziós műszerészedik, meg hasonlók.
Aztán egyszer csak elrángattam szemorvoshoz, ő homályosított fel bennünket a Xanax és a glaukóma nem haveri viszonyáról.
Nem azt mondta (én sem), hogy a Xanaxtól alakult ki, hanem ha valaki antidepresszánsokkal kell hogy éljen, rendszeres időközönként ellenőriztesse a belső szemnyomást.
Megtörtént, meg is kellett lődözni, most jól van, ráadásul Xanax nélkül él, mert időközben sikerült azt is feleslegessé tennünk:)

A függés pedig.... mondjam, hogy végső esetben a szükséges rossz, hogy van választási lehetőség?
Mert a függés a szabad akaratot béklyózza le. A zsigeri függő legfeljebb annyit tehet, hogy megválasztja, hogy mitől függjön. Ha már muszáj:(
A függés nem mindig a gyengeség eredménye, a mértékét befolyásolni pedig nem tudom, mennyire lehet. Gyógyszerben nincs tapasztalatom, de alkohol tekintetében sajnos jelentős ismeretekkel bírok:(
Nem tudom, gyógyszer esetében van-e pozitív visszacsatolás, alkoholnál van.

DesmondTutu 2016.10.05. 17:22:12

@she_wolf:
Wow, ezt a glaukoma vs benzodiazepin dolgot nem is tudtam. Azt írják, hogy nagyon ritka és csak ha glaukoma van jelen, akkor lehet belőle valami. Jó tudni azért.
Gyógyszernél is van pozitív visszacsatolás, hiszen nagyon hasonlóan működnek az agyban a benzók, mint az alkohol.

she_wolf 2016.10.05. 18:00:34

@DesmondTutu:
Nem vagyok gyógyszerhívő, sem sötétzöldbe borult agyú "természetgyermeke":)
De pl.meghűlés esetén a napi köbméternyi cirtomos teát elkíséri egy-egy Aspirin.
Szóval a gyógyszerekkel úgy vagyok, hogy eszem ha kell, de ha van rá mód, hogy elkerüljem, akkor megteszem.
És ilyenkor kell a józan mérlegelési képesség, hogy bioizé, vagy kemikália.
Igyekszem megtalálni az egyensúlyt, és nem bedőlni egyik iparágnak sem. Persze arra nincs garancia, hogy nem nyúlok mellé.

A pozitív visszacsatolás szemét dolog, és ismerek olyan függőt, aki ha lehet még végletesebb, mint én:(
Jó lenne, ha azt a rohadt kapcsolót megtalálná már végre valaki, és elmondaná, hogy hogy lehet kiiktatni.

Zoltán Hajós 2016.10.05. 19:44:24

Üdv újra! Pont most lapozgattam a ma megjelenő tesco újságot és mit ad ISTEN akciós a 3 littyós hilltop! EZ NEM LEHET VÉLETLEN! Ilyenkor vásárolnék be a helyedben! Ha a kasszánál csúnyán néznek rád (hogy mennyit veszel) akkor mond nyugodtan, hogy buli lesz nálad!

LászlóAndi 2016.10.05. 22:44:17

Az alkohol semmiképpen nem megoldás semmire! Eltompítja az agyat, de a problémákat nem oldja meg, azok továbbra is ott maradnak, az alkohol függőség pedig még tovább tetézni a bajt. A problémákat csak úgy lehet feloldani, ha első lépésként abbahagyja az ivást. Csak 42 napig kell tisztának, józannak lenni, hogy az agy és a szervezet kitisztuljon, és utána lehet leülni, és a probléma koncentrálni. De, ha valaki megcsinálja ezt a 42 napos tisztulást, a probléma magától is megoldódik.Aki nem hiszi, járjon utána. Ez nem mese, hanem bevált módszer.

she_wolf 2016.10.05. 22:52:25

@LászlóAndi:
"Csak 42 napig kell tisztának, józannak lenni, hogy az agy és a szervezet kitisztuljon..."
Jó. És azt hogyan?

LászlóAndi 2016.10.06. 09:25:01

@she_wolf:

Hát az az igazság, hogy egy kis erőfeszítés és akarat nélkül semmi nem megy. :)

Ülj le kényelmesen egy csendes, sötét helyre, egy támlás székre. Lábaidat ne keresztezd, csak tedd a talpadat a talajra, kezeidet a combodra. Hunyd be a szemedet. Vegyél egy nagy levegőt, és lassan fújd ki. Ezt összesen háromszor csináld meg.

Majd a fejed legtetejétől a lábujjad végéig lazítsd el minden testrészedet. Mondd magadban:

Ellazul a fejem tetején a bőr. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a homlokomon a bőr. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a szemhéjam. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul az arcom. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a vállam. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a karom. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a mellkasom. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a hasam. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a combom. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a lábszáram. És érzem, hogy ellazul.
Ellazul a lábfejem. És érzem, hogy ellazul.

Nem kell sietni, minél több testrészt vonsz be a lazításba, annál jobb.

Most 10-től 1-ig lassan számolok, hogy még lazább legyek: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

És most, hogy ilyen laza állapotban vagyok, elhatározom, hogy 42 napig egy korty alkoholt nem iszom. Ma van az első nap. Még 41 napig kitartok. Az agyam és a szervezetem most megtisztul, jól, és egészségesnek érzem magamat. És ez így van.

Elhatároztam, hogy 42 napig egy korty alkoholt nem iszom. Ma van az első nap. Még 41 napig kitartok. Az agyam és a szervezetem most megtisztul, jól, és egészségesnek érzem magamat. És ez így van.

Elhatároztam, hogy 42 napig egy korty alkoholt nem iszom. Ma van az első nap. Még 41 napig kitartok. Az agyam és a szervezetem most megtisztul, jól, és egészségesnek érzem magamat. És ez így van.

Most lassan 1-től 10-ig számolok. 10-nél kinyitom a szememet, és azt mondom: szemem nyitva, teljesen éber vagyok, jól, és tökéletesen egészségesnek és boldognak érzem magamat. És ez így van.

Kész. Ez olyan 10-50 perces meditáció.

Minden nap ezt egyszer, átéléssel végezd el, garantáltan meghozza az eredményt. Tehát azért, hogy valaki megtegyen valamit, azért tenni is kell valamit. Ha semmit nem teszünk, semmi nem változik. Gondold el, hogy ami most számodra rossz, vagy kellemetlen, és most változtatni szeretnél rajta, a rosszért is tettél valamit valamikor, csak az volt a legkönnyebb változtatás. Most meg kell fordítani az egészet.

Amikor valaki elhízik, milyen jól esik az a kaja, amit közben megeszik. Észre sem veszi, hogy elhízott. Tehát a legkönnyebb elhízni.Mikor ezt észrevesszük, akkor a legnehezebb visszafordítani az egészet. Ez mindennel így van. A fenti meditáció mindenre jó megoldás, csak a programszöveget kell az adott témához igazítani.

Sok sikert! :)

LászlóAndi 2016.10.06. 09:30:37

@LászlóAndi:

Elírtam, javítok: "Ez olyan 10-50 perces meditáció"
helyett:
10-15 perces meditáció.

she_wolf 2016.10.06. 12:15:57

@LászlóAndi:
Az akarat egy idő után már nem egyáltalán nem szólhat bele a folyamatba.
Tudom, mi a meditáció, azt hiszem, félreértettél. Nem arra vagyok kíváncsi, hogy hogyan kell csinálni, és hogy mi a lényege.
Valamint azt is tudom, hogy én alkalmatlan vagyok arra, hogy meditáljak. Tudom, hogy sokan az életük szerves részeként meditálnak, és titkon irigykedem is rájuk:)
Ha a poszter megpróbálja és bejön neki, az csak jó lehet. Vannak azonban, akik gyárilag képtelenek elérni azt a tudatállapotot, ami a meditáció sikeresésének az alapja.
Én például ilyen vagyok.

(Halk megjegyzés: a legtöbb alkoholbeteg számára a következő szavakat, fogyalmakat tartalmazza a tabu szótár: akarat, elhatározás, idő intervallum (csak ennyi, vagy annyi), önámítás (jól vagyok, egészséges vagyok). Mert mindez szembemegy az alkoholista spirálból való kirángatásával, amikor vacsi után el kell mosogatni. Az pedig felejtős, hogy egy módszer mindenre jó. Ezt így kinyilatkoztatni nem túl bölcs dolog.)

És a végére: mi van akkor, ha a delikvens hozzá se tud készülni ahhoz, hogy kisöpörje az elméjét? Mert a meditáció első lépése gondolom ez. Hogy képes egy alkoholbeteg elterelni a gondolatait az szenvedélye tárgyáról, hogy egy olyan állapotba kerüljön, amiben nekikezdhet annak, hogy ne gondoljon rá? De ha ez sikerült, akkor minek egy rituális meditáció? Ezt a szemét levitele között is gyakorolhatja. Mármint a piára nem gondolást....

Azt mondod: "csak 42 napig kell tisztának lenni". És utána? Titkot árulok el: az alkoholizmus jelenleg nem gyógyítható betegség. 42 nap patyolatság után is bármikor bekopoghat és padlóra küldhet. Az alkoholizmuson uralkodni élethosszig tartó meccs!

"Elfelejtettem hozzátenni, hogy a meditációhoz tiszta, józan fejjel kell leülni, hiszen a lényeg az, hogy kigyógyulj az alkoholizmusból, és a meditáció ehhez a gyógyuláshoz hozzásegít."
Ha olyan stádiumban van, hogy képes rá, akkor hajrá! Én is drukkolok neki.
A kérdés, hogy hol tart most. Iszik -e, kell-e innia minden egyes nap. Ha nem teszi, mi történik?
Azért kérdezem, mert amikor jelentkeztem a második elvonóra megkérdezte a doki, hogy mikor ittam utoljára. Mondta, hogy cca. másfél órája. Vöröslő fejjel üvöltötte, hogy "de megmondtam, hogy józanul". Mondtam: józan vagyok. Ha reggel nem iszom meg azt a kétdecinyi vodkát, nem tudtam volna bejönni.
Szóval az a kérdés, hogy jelenleg melyik fázisnál tart a poszter.
Mert az, hogy az alkoholbeteg hazamegy a melóból és követi az útmutatódat, és magától lejön a piáról 42 nap alatt, egy egész életre, nekem kicsit önellentmondásos.
És ezt otthon kellene csinálnia, egyedül (ha nincs partnere), vagy közösségben, ahol naponta meg kell jelennie, vagy hogy?

she_wolf 2016.10.06. 12:17:10

@she_wolf:
"sikeresésének"
jav.: sikerességének

LászlóAndi 2016.10.06. 14:35:21

@she_wolf:

"azt is tudom, hogy én alkalmatlan vagyok arra, hogy meditáljak."

Tévedésben vagy: mindenki alkalmas a meditációra. Leírtam, hogyan kell csinálni, ha te erre alkalmatlan vagy, az csak azt jelenti, hogy nem akarod megtenni, hanem szájtátva vársz valami égből jövő csodára, mondjuk egy sültgalambra, ami azonnal megváltoztatja az életedet, amiről tudod te is, hogy olyan csoda nincs. Ha nem teszel saját magadért semmit, csak titkon irigykedel másokra, hogy megváltoztak, akkor nem is értem, valójában mit akarsz saját magadtól és másoktól.

"Vannak azonban, akik gyárilag képtelenek elérni azt a tudatállapotot, ami a meditáció sikeresésének az alapja. Én például ilyen vagyok."

Ez csak azt jelenti, hogy megpróbáltál meditálni egyszer 2 percig, és nem jött össze az a fantasztikus, orgazmusra hajazó megvilágosodás. Nos, így tényleg nem is fog. Ahhoz, hogy érezd a meditáció áldását, bizony, éppúgy gyakorolni kell kitartóan, mint amikor a törött lábról leveszik a gipszet, és a gyógytorna újraindítja a merev lábizmokat.

"csak önámítás (jól vagyok, egészséges vagyok)."

Nem önámítás, hanem minél többször mondod el saját magadnak meditált állapotban, annál inkább reagál rá előbb az agy, majd a test is. Ez bizonyított tény, de hát te okosabbnak tartod magadat a meditáció világában úgy, hogy halvány lila gőzöd nincs róla, de sebaj.

"egy módszer mindenre jó. Ezt így kinyilatkoztatni nem túl bölcs dolog.)"

Itt lepleződik le az, hogy fogalmad sincs, mi a meditáció, de úgy osztod nekem az észt belőle, mintha ősöreg meditáló guru lennél.

"Hogy képes egy alkoholbeteg elterelni a gondolatait az szenvedélye tárgyáról, hogy egy olyan állapotba kerüljön, amiben nekikezdhet annak, hogy ne gondoljon rá?"

Erről beszéltem, amikor azt mondtam, hogy minden változáshoz akaraterő kell, másképp semmi nem fog megváltozni. Akiben ennyi akaraterő sincs, az ne is akarjon megváltozni, maradjon úgy, ahogy van, mert úgy érzi jól magát. Ha mégsem érzi jól magát a bőrében, akkor továbbra se tegyen semmit, csak keseregjen a párnájába órák hosszat, ámbár ennyi idő alatt akár egy meditációt is lezavarhatott volna.

Bocs, de nem is olvasom tovább az írásodat, az egész csak kifogások tömkelege a valódi változás alól. Ahogy írtam, aki minden lehetséges segítségnyújtásba beleköt, hogy ez azért nem jó, mert... az meg azért nem jó, mert... hát akkor a viszontlátásra.

LászlóAndi 2016.10.06. 15:10:31

@she_wolf:

Annyit még, hogy ha valóban érdekel a meditáció, a neten millió információ található róla, a YouTube-n is millió "vezetett" meditáció van, tehát olyan meditáció, ahol a tanító elmondja, hogy mit csinálj. Kezdésként megpróbálhatod ezt:

www.youtube.com/watch?v=VFg9md4DEsI&list=PLnEdpX0ChOLBSbmb88SezvPAjoRdM6CrE

" A meditációról

A meditáció a szellemi és lelki fejlődés eszköze. Az anyagi, szellemi, érzelmi és lelki létünk minőségének javítását célzó önfejlesztő lehetőség. Meditáció közben tudatosak és éberek vagyunk, de a tudatunk nem a külső világra vagy a körülöttünk zajló eseményekre összpontosít, hanem a belső utazásra, melynek során lényünk minden szintjét megismerhetjük. Egyedül és csoportosan is gyakorolható. A meditáció megtanít lecsendesíteni a nyughatatlan, anyagias, tudatos elmét, újraprogramozni, majd a finom tudatnak alárendelni a tudattalant, hogy fogékonyabb legyen a szellemi világ dolgai iránt. Amikor mindez sikerül, megnyílik a felsőbb énhez vezető belső csatorna. Amikor meditálunk, csökken a szervezetünk oxigén-felhasználása, lelassul az anyagcserénk, nyugodtabb lesz a légzésünk és kisebb a szív terheltsége. Erősebbek, vidámabbak leszünk, csökken a stressz, a feszültség érzése. A meditáció, mint ellazulási technika, gyógyító hatással is bír. Csillapítja a fejfájást, csökken a vérnyomás, és csökkennek az allergiás tünetek is, továbbá segíti a szervezet gyógyulási folyamatait.

A meditáció gyakorlásához elengedhetetlen a kellő ellazulás elsajátítása.

Amikor az egész testünk nehéz, meleg érzés, ismételjük el magunknak párszor, hogy nyugodtak vagyunk, pihenünk, utána pedig kezdjünk el a feladatra koncentrálni, amiért a meditációt elkezdtük.

Amikor lehunyjuk a szemünket, könnyebben teremtünk kapcsolatot a tudattalannal. Amikor egyenesen előre nézünk, hajlamosak vagyunk a tudatos elmével magyarázni észleléseinket, amely az anyagi világgal köt össze. Amikor felfelé nézünk, a fizikai lét felett álló, felsőbbrendű szellemi és lelki tudatosság nyílik meg előttünk. A meditáció kényelmes, üdítő és biztonságos. Sokféle póz létezik, amelyet felveszünk a meditáció idejére. Aki az ülő testtartást választja, annak érdemes kényelmes ülőhelyet választania, olyat, ahol a gerinc egyenes maradhat.

Meditációk közben a légzés nagyon lassú és nagyon szabályos. Válasszunk csendes, nyugodt helyet, ahová a külvilág, a forgalom zaja nem hatol be. Az éles, váratlan vagy túl hangos zajokat küszöböljük ki (pl. telefon).

A sikeres meditációk alapja a rendszeresség és a kitartás! Minimum napi kétszer 15-20 perc kell ahhoz, hogy valaki megfelelően el tudja sajátítani a meditálás művészetét. Első próbálkozásra általában nehézséget jelent az elme lecsendesítése. A tudatosságunk, az egónk folyamatosan követelőzik, hogy rá figyeljünk. Türelmesen engedjük el a zavaró gondolatokat. Ne vakarjuk meg például ahol viszket, inkább türelmesen és lassan magyarázzuk meg magunknak, hogy jó lenne, ha nem viszketne, mert most sokkal fontosabb dologgal vagyunk elfoglalva. A vakarózási inger erre szertefoszlik, és a tudat fokozatosan megtanulja a fegyelmet.

Klasszikus meditáció

A figyelem nem egy pontra szegeződik, hanem mindent magába fogad: a lélek egyetemesen érzékeli a dolgokat. A lényeg, hogy mindenfajta erőfeszítés hiányzik belőle.
- Egyik legismertebb formája a tudatkiüresítés módszere. A zen buddhizmus alkalmazza a megvilágosodás élmény elérésére. Ne akarj semmire gondolni, hagyd, hogy ellazuljon a tudatod. Amint egy gondolat előkerül, ne ess kétségbe, maradj teljesen nyugodt, és képzeletbeli kezed felemelve lassan, nyugodtan told félre a gondolatot. A cél a belső üresség, a belső csend megtapasztalása. Rendkívül pihentető gyakorlat, 15 perces „üresség” felér több óra alvással.
- Aktív meditáció. Valamely gondolaton való meditálás. Ez lehet bármilyen gondolat. Például: „Mit kell tennem, hogy tovább tudjak lépni az utamon?” "

És itt említem meg a programozott meditációt, amikor valamilyen programott akarunk végrehajtani, amikor magunkban többször elmondjuk:

"Elhatároztam, hogy 42 napig egy korty alkoholt nem iszom. Ma van az első nap. Még 41 napig kitartok. Az agyam és a szervezetem most megtisztul, jól, és egészségesnek érzem magamat. És ez így van."

she_wolf 2016.10.06. 15:18:03

@LászlóAndi:
Ne minősíts, én sem minősítettelek!
Ugyanez vonatkozik az elköszönésedet követő, mégis nekem címzett hozzászólásodra is.
Háborúzni nem akarok, mert teljesen más irányban mozgunk és gondolkodunk mi ketten.
Peace!

eabriel 2016.10.06. 17:12:31

@Zoltán Hajós: Ja, biztos sokat segít, ha könnyebben jut borhoz... A 3 literest kifejezetten nem ajánlom, mert bár ár/érték arányban tényleg jobb de hajlamosít többet meginni egyszerre mint egy palack.

LászlóAndi 2016.10.06. 18:40:39

@she_wolf:

Elolvastam a korábbi hozzászólásaidat, és megállapítottam, hogy szívesen és színesen beszélsz arról, hogyan és mi módon iszol; tehát végülis egészen jól érzed magadat a bőrödben, eszed ágában sincs megváltozni. Ajánlok egy módszert a blog írójának, te rákérdezel, mégis azt hogyan kell csinálni, elmondom, és akkor úgy látszik, csak azért kérdezted, hogy beleköss, kifogásokat találj benne, ezzel esélyt sem adva a blog írójának (vagy bárki másnak), hogy még csak meg se próbáljon egy új módszert, mert úgy sem fog sikerülni.

Önmagatokat és egymást viszitek bele viccesen az alkohol bugyraiba, holott mindenkinek tisztában kell lennie azzal, hogy az alkohol nem más, mint egy legalizált drog. Aki ennek a mélységébe beleesik, onnan nehéz a kijövetel. A sok családi tragédia egyik okozója éppen az alkohol. Aki nem akar ennek az okozója és egyben az áldozata is lenni, akkor az alkoholnak minél hamarabb megálljt kell parancsolni, és minél több módszert kipróbálni, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelőt. A meditációt (és a hipnózist is) azért ajánlottam, mert nagyon jó, bevált módszer, nem kell vele erőlködni, csak rendszeresen gyakorolni. Aki még erre sem hajlandó, az ne panaszkodjon, hanem viselje a következményeit.

Van egy 60 éves ismerősöm, egy értelmes fazon, volt gyönyörű feleséggel, két szép gyermekkel, jó anyagi körülmények között. Mióta az eszét tudja, mindig is ivott. Olyannyira mélyre süllyedt ebben a pokolban, hogy 40 évesen már roncs alkoholista volt, reszketett a keze az alkoholért, amíg meg nem kapta a fejadagját. Mivel nem volt munkahelye (csak rá kellett nézni, és elutasították, mint alkoholistát), ezért tele volt adóssággal. Adósságait nem tudta megadni, így agyba-főbe verték, vérben, 40 kilósan, majdnem halálra fagyva találtak rá. 50 éves korára minden belső szerve tönkrement, folyamatos agysorvadásban szenved, minimálnyugdíjjal (30 ezer forinttal) rokkantnyugdíjas lett. Felesége időközben elvált tőle, éppen az alkohol miatt, a felnőtt fia szégyelli, hajléktalan lett, kihullott az összes foga, részegen elesett, eltörte mindkét lábát, fekvőgipszet kapott. Az egyik rokona fogadta be. Kapott egy fogadott ápolót, aki keménykezű volt, belediktálta az alkohol elleni gyógyszereket, és nem hozott neki egy korty alkoholt sem, mert nem volt rá pénz. Mivel nem tudott az ágyból 3 hónapig felkelni a fekvőgipsz miatt, így nem tudta kiverni a balhét az alkohol miatt. És most jön a csoda! 3 hónap kényszerű absztinencia miatt kijött az alkoholizmusból, és már 8 hónapja önkéntesen tiszta, nem kívánja az alkoholt! Hízott 5-6 kilót, és csodálatosan érzi magát! Neki úgy hozta a sorsa, hogy mindezeken a folyamatokon keresztül kellett mennie, eltörnie a lábát, 3 hónapig gipszben feküdnie, és 60 évesen rádöbbenni, hogy ezt sokkal hamarabb is megtehette volna, akkor nem ment volna rá a házassága, akkor nem szégyellte volna a gyereke, megmaradt volna a jó állása, jó fizetéssel, és egy boldog, egészséges öregkort élhetett volna meg. Az egész élete egy roncstörténet, de talán most eljött az az idő, hogy már tiszta fejjel még élvezheti az időskort az unokáival, és még a fia is rendszeresen meglátogatja. Ez az ismerősöm ő maga vallotta be, hogy ezt az alkoholról való leszokást hamarabb is megtehette volna, ha lett volna benne elég akaraterő; mert csak az kellett hozzá, más semmi.

she_wolf 2016.10.06. 19:47:22

@LászlóAndi:
Nagyon felületesen olvastál.
Kezdésenek mindjárt ajánlanám figyelmedbe -és ha esetleg átsiklottál volna felette, akkor hangosan mondom:
RÖVIDESEN 7 ÉVE, HOGY ABSZTINENS ALKOHOLBETEG VAGYOK, TÖBB, MINT 25 ÉV EGYRE KEMÉNYEBB IVÁSZAT UTÁN, AMIBE KIS HÍJÁN BELEHALTAM!

Bónusz: egyetlen ferde szavam nem volt a meditációs módszer ellen.Szóval fuss neki az olvasásnak mégegyszer, ezúttal talán figyelmesebben!:)

józanakaroklenni 2016.10.06. 19:56:17

Andi, kérlek, ne személyeskedj. Nem értetek egyet, kalap kabát. Lehet értelmesen vitázni, de a személyeskedést ki fogom moderálni.

józanakaroklenni 2016.10.06. 20:00:05

@LászlóAndi: Ezt nem egészen értem. Azt írod kényszerből nem ivott 3 hónapig, majd, hogy csak akaraterő kellett hozzá. Hát ha én 3 hónapig gipszben feküdnék, és valami vasszigorú felügyelőnő vigyázna rám, én se tudnék piához jutni, nem kell ehhez akaraterő. És ezzel meg is találtad a gyógyírt az alkoholizmusra :)

she_wolf 2016.10.06. 20:38:06

@józanakaroklenni:
Akaraterő. Ja, meg némi gyógyszer. Ami jellemzően fájdalomcsillapító, és szedatívum.
Legyen igaz, hogy nem kívánja az alkoholt! 8 hónap absztinencia még nagyon a kezdet, kívánok neki sok erőt ismeretlenül is!:)
(A fogadott ápolónak nem is lehetett más választása, mint az alkohol megtagadása, anyagiaktól függetlenül.)
De ilyenekbe már igazán nem akarok belemenni...

LászlóAndi 2016.10.06. 22:24:17

@józanakaroklenni:

Rendben van. Bocsánat.
Aggódom miattatok. Az apám is ivott, fiatalon, 50 évesen szívinfarktusban halt meg. Sok jó embert látok, akik többre is vihették volna az életükben, de belemerültek az alkoholba, és ott is maradtak. Az alkohol amennyire áldás, ugyanannyira átok. Áldás, mert ha valódi gyümölcsökből készül, akkor tele van olyan fontos vitamin és ásványi anyagokkal, amelyek jók a szervezetnek, például a vörösbor, ha az valódi szölőből készült, és nem összepancsolták valamiből. De átok, ha nyakra-főre isszuk. Pont olyan, mint a gyógyszer, ha előírásszerűen szedjük, akkor használ és meggyógyít, de ha marékszámra szedjük, akkor belepusztulunk. Tehát az alkoholt (mármint a gyümölcsből készültet) valójában mint gyógyszert kellene inni, és nem azért, hogy kiüssük vele magunkat.

LászlóAndi 2016.10.06. 22:52:30

@józanakaroklenni:

"Ezt nem egészen értem. Azt írod kényszerből nem ivott 3 hónapig, majd, hogy csak akaraterő kellett hozzá. Hát ha én 3 hónapig gipszben feküdnék, és valami vasszigorú felügyelőnő vigyázna rám, én se tudnék piához jutni, nem kell ehhez akaraterő. És ezzel meg is találtad a gyógyírt az alkoholizmusra :) "

Nos, mivel az illető nem tudott felkelni az ágyból, hogy elmenjen a boltba, és senki nem hozott neki alkoholt, így először természetes volt, hogy kényszerből nem ihatott. Az illető a kijózanodás után azt mondta, valójában akaraterő hiányában nem tudott önmagától kijönni az alkoholizmusból, de a kényszerelvonás ehhez a kijózanodáshoz hozzásegítette. Tehát mégiscsak van mód arra, hogy az alkoholista leszokjon az alkoholról, és ez az egyik megoldás, ami igencsak drasztikus. A másik finomabb megoldás az önkéntes leszokás meditációval. Kinek mi jön be, azt válassza.

És itt válaszolnék she_wolf -nak is:

"Akaraterő. Ja, meg némi gyógyszer. Ami jellemzően fájdalomcsillapító, és szedatívum."

Hozzá kell tenni, hogy ez az illető az Ideg- és Elmeklínikán már többször járt, ott adtak neki olyan gyógyszereket, amelyek segítettek abban, hogy az alkoholt ne kívánja olyan erősen. Amikor gipszben feküdt, egy ideig szedte ezeket a gyógyszereket, majd elhagyta őket, és gyógyszer nélkül is absztinens lett.
.............................................

Tehát ismét elmondom, hogy van megoldás, nem is egy, csak akarat kérdése, hogy valóban ki akarunk-e jönni az alkoholizmusból, vagy csak kesergünk, és nem teszünk érte semmit. Az alkohol-ivás valójában egy pótcselekvés, olyan, mint a folyamatos nassolás; az is egy ártalmas pótcselekvés, előbb-utóbb jól meghízunk tőle, aztán amikor olyanok leszünk, mint a bálnák, utána meg azon kesergünk, hogy nem tudunk lefogyni, szégyelljük magunkat, hogy eltorzultunk és szétfolyik a testünk, de nincs annyi akaraterőnk, hogy elhagyjuk a nasizást. Sokan már a veszélyes gyomorszűkítő műtéthez is folyamodnak, ahelyett, hogy komolyan erőt vennének magukon, és a könnyebb megoldásokat keresnének, amivel még a pénztárcájukat is kímélnék. Emberek vagyunk, és esendőek. Rendben. De egyszer venni kellene egy nagy levegőt, és elhatározni, hogy most tényleg megoldjuk a problémáinkat, és ez a legfontosabb életfeladat, legyen önbecsülésünk, mert nem mindegy, hogy milyen életet élünk, és mit mutatunk fel önmagunkból önmagunknak, a gyerekeinknek, a párunknak, és a barátainknak.

she_wolf 2016.10.07. 00:35:45

@LászlóAndi:
Teljesen másról beszélünk.
Én értem, hogy te mit akarsz mondani, és azzal nincs is semmi baj.
Amíg az ember képes irányítani magát. Tehát amíg én (a tudatom, és a szabad akaratom) azt mondom az alkoholnak, hogy most akarlak, addig azt is tudom mondani, hogy nincs hozzád kedvem.
Ha napoki, hetekig, bármeddig képes vagyok ezt elhúzni, az jó. Mert én irányítok.

Azonban ha a késztetés állandóan megvan és elkezdem magam megadni neki, akkor a szabad akaratnak kakukk! Egy idő után az alkohol uralkodik fölötted, ő irányít. És ezt onnan fogod tudni, hogy nagyon komoly tünetekkel jelentkezik. A rossz minőségű, nem kellőképpen pihentető alvás, a dehidráció (hideg verejték fizikai erőkifejtés nélkül is, gyakori vizelés), később pedig a tipikus elvonási tünetek, amik már szinte mindenki előtt ismeretesek. A durvább következményeket (szervi károsodások következtében tapasztalhatóakat) nem említem, már korábban leírtam.

És ez ilyenkor már minden, csak nem pótcselekvés! Megint olyan fogalmat keversz ebbe a dologba, ami itt osztályidegen. Az alkoholizmussal köszönőviszonyban sincs a nasis példád.
A poszter azért fél a jövőtől, mert most nem talál egy olyan olyan megoldást (őszintén remélem, hogy csak egyelőre), amivel gátat szabhatna a szerinte valószínűsíthető folyománynak.

Valamire való hajlam, genetika. Az alkoholizmus betegség. De nem örökölhető betegség úgy, mint például egy kromoszómarendellenesség (pl. hemofília -na, az még egy érdekes dolog, de hirtelen ez jutott eszembe).
A hajlam az, ami öröklődHET.
Ezt kiteljesedni segít a környezet, és a különféle külső behatások.
És én ebből a szemszögből nézem az alkoholizmust. Ezért beszélünk el egymás mellett.

B-vitamin komplexen kívül már én sem szedek semmilyen gyógyszert, nagyon régóta.
Amikor a kórházból kijöttem, utána azt hiszem még 3 hónapig szedtem az ott felírt gyógyszereket, rendszeresen jártam a háziorvoshoz kontrollra, laborra.
Most már csak akkor keresem fel, ha valamilyen panaszom van. Ami egyébként szerencsére nagyon ritka.

Remélem, sikerült megvilágítanom a kettőnk közti ellentmondás, illetve elcsúszás lényegét.
Zárógondolatként pedig: az olyan alkoholbetegek mint én nem gyógyulnak ki a függőségből, csak nem élnek az addiktív szerrel. A függőség megmarad. Mert függő személyiség vagyok. Nem tetszik, de ez van.

LászlóAndi 2016.10.07. 08:53:33

@she_wolf:

Értem. Köszönöm.
Nem ismerem a folyamatokat tisztán, hiszen én nem vagyok benne, csak látom, hogy az alkohol tönkretesz jóravaló embereket, akiken segítenék valahogy, de nem tudok segíteni, és ez rossz érzés.
Kívánom, hogy sikerüljön tisztának maradni, szép és boldog életet élni.
Andi.

Zoltán Hajós 2016.10.07. 11:58:28

@eabriel: Nézd! Ha már iszik akkor igyon normális bort! Nincs annyi szőlő a világon amennyi bort a varga előállít!

Más: olvastam, hogy 70 forintos ásványvizet szoktál venni. Hát én már vettem 70 forintosat sajnos de abban 0 a szénsav, kb szisszen egyet mikor kinyitod és utána olyan mint a csapvíz. Szóval azt javaslom, hogy vegyél 90-100 forint körüli ásványvizet (nestlé, theodora, szentkirályi) amiben rengetek szénsav van. Hogy miért mondom ezt? Csak gondolj bele, hogy a pezsgő is szőlőből készül és sokkal jobban üt mint a bor, ez a szénsav miatt van. Na most ha rendes ásványvizet veszel akkor lehet kevesebb bor is elég ugyan ahoz a szint elérésére.

S. Laci 2016.10.07. 13:06:24

@LászlóAndi: Kedves Andi ! Azt írod, hogy :
" De, ha valaki megcsinálja ezt a 42 napos tisztulást, a probléma magától is megoldódik.Aki nem hiszi, járjon utána. Ez nem mese, hanem bevált módszer. "
Ha jól értem arra gondolsz, hogy 42 napi absztinencia után nem kell semmit tennem ? Kössz a választ, és a referenciák megosztását - ha jól értelmeztem a hozzászólásod. Üdv L.

LászlóAndi 2016.10.07. 13:43:39

@S. Laci:
Ha 42 napig minden nap legalább egyszer egy 10-15 perces meditációt tiszta fejjel, józanul végigcsinálsz, meglesz a pozitív eredménye. DE! Ha Naponta legalább kétszer 15-20 perces meditációs csinálsz végig, akkor az eredmény még hamarabb jelentkezik. Minél többször meditál az ember, minél hosszabb ideig, és minél mélyebben, akkor még maga az "üres" meditáció önmagában is gyógyít. Mélymeditáció: amikor minden testrészed (az izmok és a gondolataid is) nagyon laza állapotban vannak, és agyhullámaid 21 Hz-ről (éber állapotból) lemegy 4 - 0 Hz-re, vagyis majdnem alvásközeli állapotra, de nem alvásba. Üresmeditáció: megpróbáljuk az agyunkba beugró minden gondolatot elhessegetni, és csak a lélegzésünkre figyelünk. Üresmeditációnál a cél az, hogy tényleg üres, vagyis gondolatmentes meditált állapotban legyünk. Eleinte semmit nem fogunk érezni, hiszen ehhez is kell egy kis gyakorlat. Majd a bőrünkön itt-ott, vagy mindenhol, vagy a fejünk tetején fogunk érezni bizsergést, melegedést. Akkor vagyunk igazán meditált állapotban. A lábakat és a kezeket nem szabad keresztbe tenni. Ugyanis energiák áramlanak körülöttünk, és meditált állapotban ez az energiaáram még intenzívebb. Az energiák a testünk végpontjain áramlanak ki: fejünk teteje, ujjaink és lábujjaink vége. Ha keresztbe tesszük a kezünket, vagy a lábunkat, akkor az energiák is keresztezik egymást, ami kioltja egymást. Tehát engedjük az energiákat a testünk körül akadálymentesen áramlani. Ha többet akarsz tudni a meditációról, rengeteg tájékoztatót találsz róla a neten. Sok sikert! :)
süti beállítások módosítása