A "csakmégma,majdholnaptól", avagy le se akarsz te szokni margójára ...
2017. január 16. írta: józanakaroklenni

A "csakmégma,majdholnaptól", avagy le se akarsz te szokni margójára ...

Szia. 24 éves vagyok, lány, és 3 éve alkoholista. 2016 december 17.-e óta nem ittam. A függőségem minden momentumát, őszintén, kendőzetlenül követheted itt a blogon, a sikereket, és a kudarcokat is. Ezen kívül meg fogom osztani veletek a mindenféle gondolataimat, agymenéseimet is az élet dolgairól. A blogot három okból írom: 1, Ami a legfontosabb: nekem tényleg segít az írás. 2, A visszajelzések alapján nektek is 3, Borzalmas tévképzetek, sztereotípiák, hülyeségek vannak az emberek fejében az alkoholizmusról. Ha ezeknek legalább egy részét eloszlathatom ezzel a bloggal, már megérte billentyűt ragadnom.

[azótaseittam]

how-to-get-willpower.jpg

Na nem lettem hirtelen életmód "kócs", nyugi. :) 

Volt egy érdekes privát beszélgetésem egy sráccal, aki olvassa a blogot. Nevezzük a bejegyzés kedvéért Zsoltinak (mert tényleg ez a neve haha), az ő engedélyével elmesélném a dolgot, mert nagyon érdekes. 

Szóval Zsolti ugye iszik, mi másért is írnék róla. 

Nagyjából fél éve jutott el arra a felismerésre, hogy problémás az ivása. 

És ezzel vége is a történetnek.

Zsolti ugyanis nem érezte ezt annyira problémának. 

Levelében azt írta: "mostanában foglalkoztat, hogy leálljak vele, mert tudom, hogy nem helyes". 

Nagyjából 5 levélváltás után a következőt írta, idézem:

"De egyébként tudom h igazad van. Már van egy vodka a hűtőben azt úgyis megfogom inni. Aztán holnaptól megnézzük h bírom ha nem veszek. Irok majd még ha nem gond."

Lássuk be, egyelőre esze ágában sincs nem inni.

Tudja, hogy abba kéne hagynia, mert "az a helyes", de nincs benne elhatározás.

Elgondolkodtam, hogy ugyan már miért is lenne benne elhatározás? 

Levelei alapján még nem csinált olyan nagy kárt az életében az alkohol: barátnője van, stabil munkahelye, ahol MÉG el tudja látni a feladatait, egészségügyi gondja elvileg nincs, vannak barátai, és a barátnőjén kívül senki nem tud róla, hogy minden este iszik. 

Voltunk itt mind, én is: sokáig nem jutottam el abba a fázisba, ahol tényleg megcsörrent a vészharang. 

Pedig addig is voltak látszat próbálkozásaim: AA gyűlés, pszichológus, egyszer még a lelkisegélyt is felhívtam az éjszaka közepén, ahol a telefonos kislány lecseszett, hogy ne tegezzem :) 

De igazán, őszintén nem akartam én még akkor abbahagyni az ivást. Talán csak csitítani akartam az időnként felszínre törő lelkiismeretfurdalásom. 

Olyan ez, mint egy rossz párkapcsolat. Tudja az ember, hogy szar az egész, de nem lép ki belőle, mert fél az ismeretlentől talán.

Én legalábbis így voltam. Tudtam azt, hogyha minden este iszok, miközben nézem valamelyik sorozatom, akkor megiszom a napi kis x adagomat, majd kidőlök, és valamikor hajnalban úgy kelek fel az ágyban, hogy még mindig farmerban vagyok, és ha agyonlőnének se tudnám megmondani, mikor dőltem ki, és hogyan jutottam az ágyba. 

Ez egyébként szar volt, mert hát nyilván az volt. De nem tudtam máshogy elképzelni az estém. 

Azon ritka alkalmakkor, mikor kimaradt 1-1 este, kimaradt az egész esti filmezés. Lefeküdtem korán aludni, és alig vártam, hogy reggel legyen, és mehessek dolgozni. Egyszerűen skippeltem az egész estét, mert alkohol nélkül nem láttam értelmét. Nem tudtam mit kezdeni, nem tudtam értelmezni azt a néhány órát ivás nélkül. 

De ezt legalább ismertem. 

Zsolti is ebben a fázisban van, és komolyan elgondolkodtam azon, hogyan lehet valakit átlendíteni ezen a fázison. Mert megértem miért fél.

Mert ha az ember abbahagyja az ivást ott marad saját magával kettesben, és általában nem kellemes, amit lát.

Nem ítélem én el ezt a "na jó ezt még úgyis megiszom, de majd holnap" hozzáállást, mert az nagyon álszent lenne tőlem. Én fejlesztettem tökélyre ezt a hozzáállást az egész eddigi életemmel, hogy is nézhetném le azt, aki ugyanezt csinálja. 

De ez csak önámítás. Nálam is az volt, Zsoltinál is az. 

Kellett nekem is szembesülnöm a sok buta döntésemmel, hogy erős bástya legyen az az akarat. És még persze van hová erősödni. 

Ennyit kértem Zsoltitól is: egy sima A4-es papírra írjon össze minden kis hülyeséget, amit megcsinált, amióta iszik. Kiknek hazudott, mennyi pénzt szórt el, mennyire volt felelőtlen, mennyire volt gerinctelen, ugyanazok-e a barátai, akik régen, mennyit hazudott a barátnőjének, foglalkozik-e vele eleget, választotta -e már az alkoholt a barátnővel szemben, mit bán a legjobban azóta, mi volt a legkellemetlenebb helyzet, amibe az alkohol miatt keveredett, és őszintén, jó embernek tartja -e magát. 

Tudom magamról, hogy rossz ember voltam az alkohol befolyása alatt. Tényleg, nagyon sok mindent bánok abból a 3 évből, és olyan anyagi, és lelki kárt okoztam magamban/magam körül, amit kemény meló lesz helyrehozni. 

Kérésemre Zsolti is megírta a saját listáját. Sejthetitek, hogy ő sem ugrált örömében attól, amit a papíron látott. Kiderült, hogy Zsolti hihetetlen vagyonokat költ piára, rendszeresen hazudik mindenkinek maga körül, a barátnőjével egy "idegbeteg f..sz" (idéztem), sokkal kevesebbet szexelnek, és persze neki hazudik a legtöbbet. 

Hozzám hasonlóan Zsolti is elhízott, és ha nem muszáj nem nagyon jár el sehova. 

És ami nagyon fontos: Zsolti is csak néhány éve iszik. Nem hosszú évtizedek alkoholizmusa képes ennyi kárt tenni, hanem már akár 1 év is. 

Az utolsó mondat Zsolti levelében, és akkor ezt most nyomtasd ki Zsolti, és rakd ki a rohadt falra, hogy minden reggel ezt lásd először: 

"Lehet csak akkor kapnék igazán észbe, ha ott hagyna". 

Tényleg ízlelgessétek ezt a mondatot, mert nagyon fontos.

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozanakaroklenni.blog.hu/api/trackback/id/tr6512130725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bajan 2017.01.16. 22:09:26

Jozanakaroklenni

Szerintem te mar kerested a kiutat mikor a blogot elkezdted irni. Zsoltinal a leirt keves informaciobol ezt meg nem latom.

Amig ez nincs addig nem hiszem hogy barmi is valtoztatna a jelenlegi allapoton, legyen az barmilyen sulyos is. Meg az is lehet hogy csak melyiti.

Nem reszletezem mert nem akarom Zsoltit ismeretlenul kitargyalni.

józanakaroklenni 2017.01.16. 22:13:11

@bajan: Igen, ő még nem tart ott, ahol a blog kezdetekor tartottam. Viszont szerintem aki rászánja az időt, hogy elolvassa a bejegyzéseim, ír magáról, az jó úton halad. Ő is :)

gondoltadvolna 2017.01.16. 22:20:20

Pedig elmehetnél életmód coach-nak, motiválóan írsz. Tökre feltöltöttél, köszi!

Nagyon nehéz téma mert nehéz őszintén akarni amíg nem jut el az ember a totális gödörbe. Pedig jobb lenne nem megvárni.

bajan 2017.01.17. 05:37:49

@józanakaroklenni:
Szerintem is. Nagy lepes ha felismeri hogy gond van. Jo lenne ha nem hessegetne el ezt a gondolatot magatol hanem erosodne benne.

A lanyt meg ne engedje el mert az nem hoz megoldast szerintem. (amiket irt ugy erzem hogy kicsit mar rahangolodott az elvesztesere.)

bajan 2017.01.17. 05:42:23

@gondoltadvolna:

Kulsos szemmel ez nekem mar eleg mely godornek tunik:
- elidegenedes masoktol
- szemelyiseg rossz iranyu valtozasa (idegbeteg a baratnovel)
- egeszsegugyi gondok (az elhizas az, raadasul komoly mert millio szovodmenye lehet).
Szoval komoly a gond szerintem.
Persze van ennel lejebb es az emberi termeszet olyan hogy szereti a hatarokat feszegetni.

bajan 2017.01.17. 06:30:50

Jozanakaroklenni
Nem ehhez az irasodhoz: engem erdekelne hogy mit gondolsz most, mar merheto szarazsag utan azokrol amiket meg korabban irtal? Pl a 12+1 tevhit bizonyos pontjai kapcsan. Tudom ez nem kimondottan alkoholizmus tema na meg nem is kivansag musor.

kovacsbelane 2017.01.17. 07:50:48

Zsolti - biztos olvasod -, ha a lany elhagy, te azt urugykent fogod felhasznalni tovabbi ivaszatokhoz. Szerintem ulj le magaddal, egyedul es tisztan, es vess szamot. Talan ez lesz a legnehezebb. Aztsn ha ez megvan, beszelj a baratnoddel, oszinten es tisztan. Ez sem lesz konnyu. Hallgas dvegig, ne szolj kozbe, ne mentegetozz, ne igergess. Aztan ha ez kesz, tuzzetek ki a celokat, kozosen. Es hajra, van felfele!
Na, dr. Kovacsbelane mara befejezte a rendelest.

józanakaroklenni 2017.01.17. 10:20:30

@bajan:
:) érdekes, hogy ezt pont most kérded, mert pont pár napja olvastam vissza magam a kezdetektől, és igen, van 1-2 dolog amit ma már máshogy látok 1 kicsit. Az általad említett posztban pl:

5, Az alkoholisták nem akarnak leszokni

Szerintem konkrétan nincs olyan alkoholista, akire ez igaz. Még azokra sem, akiket az első pontban említettem. Mind le akarunk szokni, ez határozza meg az életünket, akár sikerül, akár nem. (Sőt, főleg akkor, ha nem sikerül.)

ez a pont ellent mond ennek a friss posztnak, gondolom ezért is a kérdés.
A mai eszemmel ezt finomabban fogalmaznám meg.
Azt továbbra sem gondolom, hogy bárki boldog lenne ebben az állapotban, mint, ahogy én sem voltam, azért tettem látszat próbálkozásokat, hívtam fel a lelkisegélyt, mentem AA-ra, majd kezdtem blogolni. De még nem voltam kész, nem volt az a szilárd elhatározás.
Szóval, nem mondom, hogy nincs benne igazság, de jóval finomabban, kevésbé sarkosan fogalmaznám meg ma már.

paffy 2017.01.17. 12:09:16

Ami a legnehezebb lehet az, hogy a szenvedélybeteg elfogadja és szeresse magát. Lehet rosszul gondolom, de tartósan száraznak akkor maradhat egy alkoholista, ha nem más, hanem saját maga miatt teszi le a poharat.
Egy ismerős vagy 20 évi alkoholizálás után hirtelen fellépő belgyógyászati betegség miatt állt le a cefréről. Több hónapja tiszta, ha inna biztosan könyvelni lehetne:azért gyűltünk ma itt össze....
A barátnője elköltözött, akivel vagy 10 éve éltek együtt. Amióta józan, állítólag kibirhatatlan. Remélhetőleg az elhatározása szilárd marad, mert bizony ez egy olyan pont is lehetne, ami megingatná. De erősnek tűnik.
Szóval előfordulhat, hogy emberünk felhagy az italozással a kacsolatuk olyan instabil, hogy az utat egyedül kell végigjárnia, vagy belebukik. (Nem is említve a társfüggőségnél, ahol a szer, az ital tartja egyben a feleket).
Megjegyezném she_wolf férjének minden tiszteletem. Nem sok ilyen "ritka madár" van. Kitartása, szeretete példaértékű.

2017.01.17. 13:00:49

"... kidőlök, és valamikor hajnalban úgy kelek fel az ágyban, hogy még mindig farmerban vagyok.... "
Neked sikerült az ágyig eljutni..... Wc mellett/azon ülve tértem magamhoz, vagy az előszobában, erkélyen (ez szerencsére csak nyáron)... vagy más lakásában, vadidegen mellett.....

"Mert ha az ember abbahagyja az ivást ott marad saját magával kettesben, és általában nem kellemes, amit lát."
Én kb. most hétvégén jutottam el ide....

"Voltunk itt mind, én is: sokáig nem jutottam el abba a fázisba, ahol tényleg megcsörrent a vészharang."
Elvesztettem a munkám. Nem egyszer, legalább háromszor. Kétszer önként álltam odébb, harmadjára küldtek.
Ez sem volt elég. Dec.01-től dolgozok az új helyen, sikerült természetesen többször bemennem olyan másnaposan, hogy csak feküdtem egész nap a nővérpultban a székben.

Az estéimmel még elvagyok... másnap munka és készülök rá. Nem klasszikus 8 órában dolgozom, hanem 12-ben..... Ha menni kell másnap nappalra, kivasalok, elüldögélek fél órát-órát a kádban és pihenek. Fel is tölt.
Nappalos műszak utáni szabadnapon, vagy éjszakás előtti nappal elütöm az időt. Sokmindenhez van kedvem....

A legrosszabb mint a ma is.... itt vagyok éjszakás után, hulla fáradtan és semmihez és senkihez nincs kedvem. Reggel lefeküdtem, de nappal nem tudok aludni...Kockulok az internet előtt és most először napok óta kívánok egy kis bort. Úgy gépezés közben kortyolgatnék... de most csináltam egy kávét és azt iszogatom. Meg csináltam limonádét.... szerencsére nincs itthon pia..... ha kimegyek a városba, boltba... eleve piát is vennék. Ki se merek menni....

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2017.01.17. 14:07:41

"Olyan ez, mint egy rossz párkapcsolat. Tudja az ember, hogy szar az egész, de nem lép ki belőle, mert fél az ismeretlentől talán."

Én külsősként ebben a hasonlatban látom a lényeget. Amikor minden szinten felismerted, hogy nem jó és valódi szakításként írtál Mr. Alkohollal való viszonyodról. Én innen gondolom, hogy jó az irány, és Zsolt is talán elkezdi követni. Bár azt nem tudom, a napi ivást melyik barátnő tűri némán...

2017.01.17. 14:26:46

@Névtelen betelefonáló:
"napi ivást melyik barátnő tűri némán..."
Nagyon sokan, hidd el. Főleg ha szerelmesek. Vagy eltartják őket. Vagy szánalomból, empátiából.

Egyik rokonom 39 éve él együtt alkoholista férjével, többször elhagyta. Sajnálja, szánja. Amúgy egy értékes, dolgos szamunkás ember aki szakmájában No.1.... csak mindennap iszik. Hétvégén meg ha nem dolgozik reggel kiüti magát.

paffy 2017.01.17. 14:34:12

@Kettős Billy: gratulálok az eddigi tiszta napokhoz. Kitartást, erőt kívánok. Nagyon kedvelem a hozzászólásaidat. Szurkolok neked meg nemvártfordulatnak, meg Zsoltinak meg X-nek meg Y-nak!!!!

she_wolf 2017.01.17. 14:48:13

"Aztán holnaptól megnézzük h bírom ha nem veszek."
Ha Zsolt szereti a kihívásokat, szeret önmagával versengeni, a határait feszegetni, akkor ez jó lehet. Akkor is jó lehet, ha egy határidőket hajszálpontosan betartani tudó ember.
A tökéletes ellentétem:) Nálam, az "elhatározom, hogy holnaptól nem, de ma még itt van, úgyhogy ma még lazulok", tervszerű kivitelezés bukta.
Nálam azonnali dolgok működnek -már ami az életnek ezt a területét illeti-, mert azt mondom,hogy itt van, de nem, akkor sem!
Más témakörben projektorientált vagyok, tervezős, kidolgozós, szisztematikus. De az élvezeti cuccok soha nem közelíthetőek meg a racionalitás talaján maradva, amennyiben már felüti a fejét a gondolat a fogyasztóban, hogy ez most már így bizony nem jó.
Ebben (is) teljesen egyetértek @józanakaroklenni -vel.

Zsolt jelenlegi fázisában én is voltam. Az eszemmel tudtam, hogy kárt okozok magamban, magamnak/magunknak, és el is gondolkodtam néha azon, hogy nem kellene. De igazából nem érdekelt, mert mindenem megvolt, és a pia ráadásul nagyon intenzívvé, sikerorientálttá tett. Kurva sokat dolgoztam, nagyon jól kerestem (persze a saját kvalitásom szintjén lévőkhöz képest), mindezek mellet jól is néztem ki. Jó darabig. Aztán.....

"Kiderült, hogy Zsolti hihetetlen vagyonokat költ piára, rendszeresen hazudik mindenkinek maga körül, a barátnőjével egy "idegbeteg f..sz" (idéztem), sokkal kevesebbet szexelnek, és persze neki hazudik a legtöbbet."
Jól jönne az a vagyon most, amit egykor cefrére költöttem:) De ami elveszett, azon már nem kesergek, már csak azért sem, mert felfogom egy olyan tanfolyam díjának, ami olyan tudással ruházott fel, amihez másképpen nem jutottam volna hozzá, és közben aránylag jó hosszú ideig marha jól éreztem magam.
A hazugság ronda dolog, én inkább felvállaltam. Ez mindenkinél más lehet, a környezettől függ.
Nem tudom, Zsolti mióta van együtt a barátnőjével, de az az ember, aki a rendszeres bántogatás ellenére is kitart mellette, talán többet érdemelne:(
Először is: teljes őszinteséget! Ha ez megvan, kérni is lehet tőle: segítséget.
Meglepne, ha egy komoly beszélgetés, és jövőkép felvázolása után Zsolti magára maradna.
Kérdés, hogy ő mennyire érzi szükségesnek azt, hogy a barátnője jelen legyen az életében, megmaradjon, és kitartson mellette.

2017.01.17. 14:51:48

@she_wolf: "ól jönne az a vagyon most, amit egykor cefrére költöttem:) "
Én most, hogy elittam még hónap elején szinte a teljes fizetésem és most azon izgulok, hogy a 58-59. napi tartozás környékén megjöjjön a fizetésem és ne nyomják le a villanyt..... nem sok csak 2*4500 meg 100Ft késedelmi kamat... de két sör után fizetésnapkor úgy gondoltam ráér még és vettem egy beherovkát és egy bélízt....

she_wolf 2017.01.17. 14:58:10

@paffy:
Én is nagyon várom mindig az írásaikat, és örülök, hogy mindketten beszámolhatnak pozitív irányú változásokról.
Neked pedig a férjem nevében is köszönöm az Őt méltató szavaidat!
Tudom, hogy nem volt Neki könnyű, ezért is sejtem, milyen csata játszódhat le Zsolti partnerében.
Ez kettőnk között amolyan véd-és dacszövetség, mert amit együtt elértünk, az a miénk, közös. És az nem történhet meg, hogy cserben hagyjuk a másikat. Ő is sokat köszönhet nekem (a kapcsolatunk első kb. 10 éve csak arra ment el, hogy a háta mögött voltam, nem hagytam szétesni, "embert csináltam belőle"), én pedig -ha lehet- még többet.
Mi már csak így maradunk, azt hiszem:)

she_wolf 2017.01.17. 15:06:14

@Kettős Billy:
Igen, van hogy az ember úgy érzi, hogy szünetelteti a technika vívmányait, és a gyertyafény mellett kifejezetten romantikus is lehet egy ital, csak amikor másnap az ember vaklászva keresi a gyertyát, hogy eljusson a retyóra, akkor fújtak az idillnek:)
A szolgáltatókkal igyekszem nem összetűzésbe keveredni, jó gyerek vagyok. Muszáj, mert ha arról van szó, hogy személyesen kell intézkednem, akkor annak általában papír alapú visszhangja van.
Jogászt meg akkor lássak, amikor ló legel a sírján!:P
(Meg amikor egy adásvételit kell aláírnia, passz!:D)

bajan 2017.01.17. 17:59:12

@józanakaroklenni:

Igen, errol jutott eszembe a kerdes.

Viszont nem ilyen feluletes kotekedes, holmi szamonkeres miatt kerdeztem meg, hanem mert tenyleg erdekel mit latsz maskent. Fontosnak tartom annak tudatositasat is hogy az ami a pias idoszakban jozan, esszeru, logikus, magatol ertetodo stb., az nem feltetlen az. Ez is egy csapdaja a pianak szerintem.

józanakaroklenni 2017.01.17. 18:00:39

@bajan: abszolút nem vettem kötekedésnek, tök jogos :)
Hát mit mondjak, én is változok hálistennek :)
Majd évente egyszer kiadok 1 frissítést :D

2017.01.18. 09:43:42

Na végülis tegnap boltba voltam. Nem vettem piát...a teszkónak abba a végére se mentem el, ahol az alkohol van.... eszembe se jutott. Pedig tegnap órákig ihatnékom volt...

2017.01.18. 09:47:31

@she_wolf: Nekem az elmúlt 3-4 hónapban prioritást élvezett az alkohol mindenben. Fizetés előtti napokon amikor szűköltem, hogy éhes vagyok.. jahj letiltották a kimenőt és a netet a mobilomon.... ájjájj. Aztán megjött reggel az SMS decemberben és januárban is pont reggel végeztem, az első dolgom az volt, hogy a dohányboltba megittam ezt-azt...

józanakaroklenni 2017.01.18. 10:28:13

@Kettős Billy: Ügyi vagy, pacsi :)

Én azóta, hogy nem iszom igyekszem csak nagyobb boltokban vásárolni, és ahogy írod is, nagy ívben kerülöm a piás részleget. De ezt értsd szó szerint, úgy van ez a hülye bolt elrendezve hogy km számban mérhető a kerülő egy nagybevásárláskor :D
És legalább élvezed, hogy józanul ébredsz reggelente? Komolyan kérdem.
Mert nekem az a legjobb érzés, hogy amikor reggel felkelek friss vagyok, nem pedig piaszagú. Nincs hányinger, nem szédülök. Energikusabban indulok dolgozni. Tényleg király érzés. Időnként amikor rám jön a sóvárgás ezzel "érvelek" magamnak.

2017.01.18. 10:47:59

@józanakaroklenni: Mivel nem klasszikus 8 órában dolgozom 8-16 ig, bioritmusom eléggé össze van borulva.... de jól eső érzés, hogy üdén kelek bármikor... az ágyban, hálóingben, tisztán. És nem az előző napi ruhámban, büdösen, esetenként behuggyozva a kanapén a tv előtt.

she_wolf 2017.01.18. 12:29:43

@Kettős Billy:
A munkaidőbeosztásod nagyon is ismerős, nekem is megnehezítette a dolgomat, hogy többet dolgoztam több műszakos munkarendben és "rugalmas minkaidőben", mint 8-16-osban, irodában meg soha.
Egyrészt test- és léleknyúzó, másrész pedig elég nehéz így stabil környezetet kialakítani. De a cefre mindig megvígasztalt, sosem voltam egyedül.
Meg valahogy eleve úgy vagyok berendezkedve, hogy napközben ugyan tudok létezni, odafigyelni is, de éjszaka vagyok igazán elememben.

Az, hogy most Te is, és @józanakaroklenni: is tudatosan távol tartjátok magatokat a kísértéstől, a lehető legjobb módszer! Én igénylem, hogy elismerjék az eredményeimet, és néha elég, ha ezt én magam teszem meg. Önmagammal szemben én vagyok a legkritikusabb. Gyakoroljátok Ti is! Ha úgy mentek haza a boltból, hogy ma is ellenálltam, akkor húzzátok ki magatokat, legyetek az apró eredményeitekre büszkék, megérdemlitek!
El fog jönni az az időszak, amikor már nyugodtan átsétálhattok a piás gondolán, elnézően mosolyogva egykori önmagatok ballépésein:)
Addig viszont keménynek kell lenni, mint a fagyott kutyaszar!:)
Nekem egyfajta kielégülést ad ez a "legyőztelek ma is, én vagyok a góré ma is, kabbe -ma is!" játszma, pláne úgy, hogy tudom, bármikor magadhatnám magam, hiszen itt van egy karnyújtásnyira. Ha nagyon erőlködnék, talán fel se kellene állnom a székből, hogy elérjem. De eddig nem volt egyszerű eljutni. És ha mondhatok még valamit: az egészséggel egy darabig lehet kísérletezgetni, visszaállítani az események előtti helyzetbe. De az idővel ugyanez nem tehető meg! Kb. 20 évvel fizettem a cefréért. Ezt soha nem kapom vissza, és jó részét nagyon nem bánnám, ha meg nem történtté tehetném. De ez ugyebár lehetetlen.

De az tényleg mindent visz, amikor úgy ébred fel az ember, hogy nem a negatív jelzők jutnak eszébe önmagáról!

jeanvaljan52 2017.01.18. 12:52:57

@Kettős Billy:
Le a kalappal a humorod és az öniróniád előtt. Szerintem frankón ki fogsz mászni abból a korábbi életvitelből, mert Te képes vagy rá.
Ha javasolhatok mindehhez valamit (bár egyébként is úgy gondolom, hogy Te is ezen a véleményen vagy);
szóval.
Soha ne bántsd magadat; továbbra sem.
Légy önmagad legjobb barátja.
Vagyis bocsásd meg magadnak az összes korábbi, és az esetleg még becsúszó összes marhaságodat. Amit tettél, vagy esetleg még teszel. Az idegen ágyban ébredéseket, meg hasonlókat.
A megbocsátás nem jelenti, hogy büszke is légy rá. De jelenti, hogy ne rugózz rajta, ne vádold magad. Engedd el ezeket... Megtörtént, kinek mi köze hozzá, Te meg túlélted. Tanulj belőlük.
Maradj alázatos, de nem megalázkodó. Ne bántsd magad, ne roncsold az önérzetedet. Ép emberre van szükség a jó úton történő haladáshoz.

Légy büszke viszont minden cselekedetedre, amelyeket értékesnek tartasz. A lehetséges, szép, új világodban. Amelyben frissen és hálóingben ébredsz. Ha pedig valaki mellett ébredsz, akkor tudod, hogy az kicsoda, és mi történt.
Abban, amelyben meg tudod állni, amelyben kitartasz, amelyben eltereled a gonoszt: mert bor helyett iszol például egy limonádét. Vagy egy pohár traubiszódát, vagy egy csészével a kedvenc teádból; vagy eszel két narancsot, vagy egy fürt szőlőt.
Légy felkészülve ilyen löttyökkel és gyümölcsökkel.
A gyomrodnak mindig adj valamit, ha kísértést érzel. (Csak figyelj a kalóriákra. Uborkából például meg lehet enni napi 40 kilogrammot, a kalóriákat illetően. Pár darab kovászos uborka (télen is kapható!) elfogyasztása után viszont biztosan nem kívánod tovább a bort. Jómagam cseresznyepaprika-savanyúság levét kortyolgattam, ha egy kis töményet kívántam. Fölséges volt! És főleg alkoholmentes.)

Ha rád tör a vágy, ne ess pánikba és ne görcsölj! Ne szorítsd ökölbe a kezed, ne feszítsd meg az izmaidat. Azt hisszük, jó módszer a "csakazértis". Valójában nem az, mert általában nem eredményes. Szóval maradj laza. Görcsölve dolgozni sem lehet. Sportolni sem lehet. Szexelni sem lehet. Szórakozni sem lehet. Semmit sem lehet. Vagy legalábbis, egyik sem ér semmit.

Csak lazán tudsz átkerülni a nemkívánatos állapotból a kívánatosba.

Ha hínárba gabalyodsz, ne rúgkapálj. Maradj laza. Óvatosan - lazán, sikkesen, könnyedén - húzd ki a lábad a kúszónövényből, különben reád tekeredik, és a mélybe húz. Ugyanezt kell tenni, ha örvénybe kerülsz. Ne kezdj eszeveszett ellenállásba. Lazulj el, ne ijedj meg, látszólag hadd szippantson be. Pörget rajtad egyet-kettőt, de ha laza vagy, ki fog dobni oldalra, és máris megszabadultál.

Hogy mi minden hasznossal lehet eltölteni az időt józanul, arra vonatkozóan egyre több ötleted jön elő, fog kipattanni, minél távolabb kerülsz a nemkívánatos, kómás időszaktól.

nem várt fordulat 2017.01.22. 16:34:01

@józanakaroklenni: "rossz ember voltam az alkohol befolyása alatt"...

Nem, nem voltál rossz ember, csak csináltál rossz dolgokat, nem ugyanaz :) fontos ez a különbség.

Nem vagyok én szar ember csak azért mert alkoholista vagyok, van egy részem, ami beteg, ami ilyen, de mondhatnám azt is, hogy kreatív vagyok, mert egy részem meg olyan...

Ez a poszt pedig nagyon jó, Zsoltinak pont jól fog jönni, amit írtam, bár változni nem fog tőle szerintem. Most fogom neked küldeni, 8 oldal lett wordben, pedig így is meghúztam. Mindjárt megy a mail.

she_wolf 2017.01.22. 18:01:44

@nem várt fordulat:
Ha van egy olyan elutasító környezet, ami azt sulykolja az emberbe, hogy szart se érsz, mert nézd meg magad, erre/arra sem vagy képes, akkor a függő hajamos elhinni, hogy ez így igaz, hiszen többen is ezt mondják. Ez nagy károkat képes okozni, de legalább ekkora kár az ellentétes pólus, ahol buksisimi van, és a "nem tehetsz róla" mentalitás. Feladásra kényszerít, mert tehetetlennek érzed magad egy hatalmasabb erővel szemben.
Bárhonnan is közelítjük meg a dolgot, a végletes gondolkodás a legnagyobb hiba, ami elkövethető ebben az élethelyzetben.

Kétségtelenül egy nagyon soktényezős feladat ezzel felvenni, pláne megnyerni a harcot:(

Torz 2017.01.22. 19:43:06

Zsoltnak a posztból: Ha nincs motiváció, nincs előrelépés sem. Egy kényelmes élethelyzetből senki sem lép ki csak úgy. Berúgva lenni jó. Ha ehhez asszisztál a csajod, ám legyen. Haver, még most üljenek le beszélgetni, mert az épülő sz*rkupac miatt késő lesz egyszer. Létezik kulturált alkoholfogyasztás is, ha kívánja a májad, tedd a pároddal, minőségi itallal, alkalomkor. Legyen ünnep az az alkalom! Vagy ha nagyobb a gáz, próbáld meg letenni.

she_wolf 2017.01.23. 01:21:26

Nem tudom, hova tegyem, de mert ez a legutolsó poszt eddig, hát ide (a "fejben dől el" kérdéskörhöz tartozik, és most akadtam bele a neten -egy addiktológus tollából):

"Az önsegítés félreértelmezett formája gyakran vezet vakvágányra. Ez többnyire akkor történik,amikor a függő magányos harcosként szembefordul függőségével: ”Egyedül is menni fog!”, „Csak akarat kérdése.”, „Minden fejben dől el!” A tapasztalat többnyire azt bizonyítja, hogy ez sokkal inkább önáltatás, mintsem önsegítés. Az önsegítő csoportok sem ezt az elvet vallják, sokkal inkább azt közvetítik, hogy érdemes beismerni, ha az egyén tehetetlenné válik függőségével szemben. "

Teljes cikk:
divany.hu/ego/2017/01/21/segitseg_segitseg_onsegites/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

jeanvaljan52 2017.01.23. 08:51:51

@she_wolf:
Az addiktológus a betegségipar szerves része. Naná, hogy nélkülük "ne, megy", mondja ő. Csak azt nem tudom, hogy miért nem a pozitív megoldásokkal áll elő, és mi a fenéért építi le azokat, akik önállóan is képesek cselekvésre. Az idézett szövegek gyengécske szófordulatok, lapos kis kijelentések, bizonyítatlan kinyilatkoztatások. Óhajok a betegségipar képviselőjétől: övé a terep, te meg legfeljebb a Ketteske vagy a detoxikálóban.

Persze nem zavarnak engem az addiktológusok. Teljesítsék csak be a nagy hivatásukat. De ne könyökléssel, hanem felmutatott eredményekkel.

Te pedig nagyon szeretsz felülni ezeknek a dumáknak. Pedig a terjesztésük kimondottan káros. Igenis, fejben dől el minden. Az érintett akarata nélkül nincs menekülés a szenvedélyből. Ne bizonytalanítsuk el a jó útra térőt.

józanakaroklenni 2017.01.23. 08:55:51

@she_wolf:
Nagyon sok helyen nem érzem okénak ezt a cikket.

”Egyedül is menni fog!”, „Csak akarat kérdése.”, „Minden fejben dől el!”
Ezt a hármat én nagyon nem venném egy kalap alá.

Azzal egyetértek, hogy sokunknak nem megy egyedül - ami nem baj, vagy gyengeség- de a másik kettő nélkül viszont nem megy.
Értem én, hogy reklámozni kell az AA-t, de akaraterő nélkül, meg ha fejben nem döntöd el, hogy tényleg ezt akarod, oda is csak ingyen kávézni jársz.

piszokjanos 2017.01.23. 10:05:05

Sziasztok!
Én is alkoholista vagyok, de nem az "otthonivós" fajtából, hanem a társaságra fogó, kocsmába járós.
Amíg Bpesten éltem, ezzel nem sok problémám volt és a bulik és haverok fényében ez természetesnek tűnt.
De amit leköltöztünk vidékre, lett egy állandó törzshelyem, és az unalmas bezártság érzését kölcsönző munkámra hivatkozva kitaláltam, hogy nekem jár a heti 2 berúgás, hogy ugyebár "kieresszem a gőzt", és a dopaminos videóból okulva, egy jó adag boldogsághormonnal töltsem fel a szervezetem...
Általában kedden és pénteken iszom le magam. Másnap ugye hót kómás vagyok, harmad napra már jobban, mikor eljön a negyedik nap, már annyira jól vagyok, hogy újra késznek érzem magam a szervezetem lestrapálásában (de főleg attól a tudattól dobódok fel, hogy megint ihatok).
A feleségem szerencsére nagyon megértő és türelmes lény, és eddig ebből nem sok problémánk adódott.
Nemrég a "kedvenc" kocsmám bezárt. És mivel én otthon nem fogyasztok alkoholt, nincs is kedvem azóta inni (bár lehet, hogy majd találok valami kibúvót ez alól...), mert a többi kocsma nem az én késdobáló ügyességemnek felel meg...
Na szóval azért írtam ezt a hozzászólást, hogy nemrég találtam ezt a cikket, amiben nagy igazság lehet, és talán (tudjátok szerintem) befolyásolhatja az ember alkohol utáni vágyakozásának hatásfokát.
Az otthonivóknak ez alapján ugye jóval nehezebb...
www.tenyek-tevhitek.hu/miert_nem_mukodnek_az_ujevi_fogadalmak.htm

jeanvaljan52 2017.01.23. 10:28:46

@piszokjanos:
Nemrég olvastam, hogy a férfinak legnagyobb ellensége önmaga. A nőnek meg a másik nő.
Te bizonyára pasi vagy, legalábbis minden jel arra vall.

"Általában kedden és pénteken iszom le magam. Másnap ugye hót kómás vagyok, harmad napra már jobban, mikor eljön a negyedik nap, már annyira jól vagyok, hogy újra késznek érzem magam a szervezetem lestrapálásában (de főleg attól a tudattól dobódok fel, hogy megint ihatok)." - írod.
Jó úton vagy ahhoz, hogy előbb-utóbb beess a gödörbe. Ez valószínűleg meg is fog történni, hiszen idéztünk itt már egy másik nagy mondást is:
"Az ember végül a józan ész alapján cselekszik. Miután minden más lehetőséget már kimerített."

Hacsak... Hacsak, másként nem döntesz.

"A feleségem szerencsére nagyon megértő és türelmes lény, és eddig ebből nem sok problémánk adódott." - írod.
Várd ki a végét. Változni fog ez is. De még mennyire! Vagy nekiáll ő is piálni, vagy egyre kevésbé tolerálja majd, hogy időnként részeg vagy, büdös vagy, kómás vagy, rossz kedvű vagy, nem vele és a családdal foglalkozol, túl sokat költesz piára, túl sokszor nem lehet rád számítani, zsugorodik a perspektívátok, csökken a biztonságérzete. Előbb-utóbb a jópofa fickóból egy részeges disznóvá válsz a szemében.

De elhiszem, hogy most még minden havaj.

És természetesen az ilyen dumáktól ne zavartasd magad; végül úgy is Te döntesz.

A feleségem szerencsére nagyon megértő és türelmes lény, és eddig ebből nem sok problémánk adódott.e bizonyára pasi vagy, mert minden jel arra vall.

jeanvaljan52 2017.01.23. 10:31:03

Az utolsó mondat az előbb véletlenül benne maradt a szövegemben. Bocs.

piszokjanos 2017.01.23. 10:46:49

@jeanvaljan52:

Ne értsd félre, én sem szeretem ezt, mint a legtöbb "felvilágosult" alkoholista!
Nem azért írtam magamról, hogy ijesztgess, mert tisztában vagyok a dolgokkal, hanem a cikk miatt írtam le az előtörténetem, hogy egy kis környezetváltozás esetleg segíthet...
És pont azért vagyok itt, hogy változtassak...

jeanvaljan52 2017.01.23. 11:15:23

@piszokjanos:
Igazad van, kissé ijesztgetősre sikeredet az előbb.
Kár.
Írtam azért, hogy ne zavartasd magad a dumámtól, úgyis Te döntesz.
Nincs jogom ijesztgetni senkit. Természetesen Téged sem.

2017.01.23. 13:28:13

@she_wolf: Idegroncsoló és gyilkol egészségileg is.... akkor ittam a legtöbbet amikor 24 óráztam is.... akkor 24 óra után el sem tudtam aludni amíg be nem ájultam, annyira pörögtem még plusz ennyire nem tudok aludni nappal.

Most péntek reggel próbáltam ki erre a citromfű teát, egyik kolléga javasoltam... jó töményen csináltam, 1 óra múlva majd leragadt a szemem... nem sokat csak délig, de végig aludtam, mint aki fejbe vertek... máskor éjszakás után fel-felébredtem félóránként, óránként...... placebo? Nem tudom... nem is érdekel. De hat. És nem méreg, pia, gyógyszer hanem gyógyfű :)))))))))

Viszont a hétvégén ittam.... otthon voltam apám tett a kávémba svéd cseppet... olyan fura ez a KV.... a gyomrom is felfordult tőle, fájt a fejem.....utána mondta, svéd csepp volt benne, az 40% alkoholos....
de szerencsére semmi visszaesés... sőt undort érzek, ha italra gondolok! Pedig máskor egy jó vodka narancsot sió narancslés dobozba kevere bárhol, bármikor képes voltam inni. Bárhol... most ha egy pohárral meg kéne inni, szerintem kihánynám. :D

2017.01.23. 13:32:48

@Kettős Billy: Most már 4. hetem amit tisztán kezdek.

2017.01.23. 13:37:33

@jeanvaljan52: "@Kettős Billy:
Le a kalappal a humorod és az öniróniád előtt. Szerintem frankón ki fogsz mászni abból a korábbi életvitelből, mert Te képes vagy rá. "
Köszönöm a nagyon hasznos tanácsokat, jókívánságokat....

Sajnos nem tudok ennyire pozitív lenni magammal, mert látom egészségileg mit tettem a testemmel... látom a laborértékeken, illetve a bőrömön... leglátványosabb a hízásom. Emiatt teker a szívem, megugrik a vérnyomásom. Fulladok, állandó légszomjam van, az elsőn lakom és lifttel járok.... 30 leszek idén.... ezt soha nem fogom magamnak megbocsájtani.

bajan 2017.01.23. 14:04:10

@Kettős Billy:
30 leszel?! Meg nagyon sok lehetoseg all elotted. Jo az irany, folytatni kell. Felmehetsz meg a tizedikre is szuszogas nelkul.

Amin nem tudsz mar valtoztatni azt hagyd hatra es koncentralj azokra amik rajtad mulnak. Kozhelyesen hangzik de tenyleg ez a modja.

2017.01.23. 14:54:38

@bajan: Igen, 30 leszek. 2008 óta iszom. De igazából ahogy most magamba néztem.... kb. 13 éves koromtól már probléma. Akkor rájártam apám borára amit a "spájzban" tartott... hetente meg-megittam belőle 1-1 nagyobb pohárral, majd felöntöttem a kannát vízzel.... rendszeresen megmegkóstoltam a töményeket is ami otthon volt... középiskolába amikor elkerültem kollégista lettem és ott esténként jól bebasztunk a lányokkal... hetente egyszer vagy kétszer biztos.
Később jöttek a bulik... ahol mindig én voltam az aki legelőször lerészegedett... stb... aztán volt egy kihagyás amikor dolgozni kezdtem... kb. félév.... de utána húztam csak bele igazán. Amikor segédápoló lettem és mellette csináltam az ápolói sulit akkor megint voltak kihagyások...
Gyakorlatilag 2011-13 között romlott sokat, de olyan 14-ig heti 1-2 berúgás.... míg legutóbb elértem arra, hogy mindennap 5-6 sör, fél liter vodka

paffy 2017.01.23. 15:43:04

@Kettős Billy: Gratula a 4. tiszta héthez!!! Fantasztikus amit elérték. Főleg egy olyan munka mellett amit csinálsz. Amibe benne van az alulfizetés, a kizsigerelés a belefásultság. Az egészségügyben dolgozni nagyon megterhelő lehet. Emberileg is. Sok erőt kívánok!!!!

józanakaroklenni 2017.01.23. 15:47:35

@Kettős Billy: Ha gondolod, majd átküldöm a diétát, amit csinálok, nekem bejön, fogytam sokat. Annyi, hogy én várnék ezzel a helyedben, én egyszerre kezdtem el nem inni, meg elég durván nyomni a diétát, utólag már azt mondom, túl sokat akartam egyszerre, mert elég kemény ez a diéta. Én azt mondom, hogy ha úgy érzed segít a nem ivásban hogy cukros cuccokat eszel/iszol (pl én rohadtul kívánom állandóan a kólát, de már nem akarom elcseszni a diétám se), akkor nyugodtan add meg magadnak, legyél túl a nehezén nem ivás szempontjából, ez most a legfontosabb, utána jöhet a többi.
Egyébként én is frissen próbálgatok sportolni, kb hasonló kondiban lehetünk, 1 városban lakunk, ha van kedved jöhetsz velem bármikor. Sétálni is szoktam esténként - mondjuk most kimaradt abból pár nap mer nem visz rá a lélek ilyen hidegben.

she_wolf 2017.01.23. 15:52:18

@jeanvaljan52:
"Te pedig nagyon szeretsz felülni ezeknek a dumáknak."

Megkérnélek, hogy mielőtt minősítenél, vagy tévesen megállapítanál rólam valamit, ismerj meg!
Nem először olvasom tőled, hogy én mit szeretek/tudok/akarok, vagy sem. Ne személyesekedj tehát!

Addiktológusnál rendszerint akkor köt ki az ember, amikor már borult a "minden fejben dől el", és hasonló veretes "igazságok".
Egy dolog tud fejben eldőlni: SEGÍTSÉG KELL!
Igen, vannak kivételek. Kizárólag azért, hogy ezt a szabályt erősítsék.
Valamint azért, mert nem mindenki az alkoholizmus ugyanazon szintjén ismeri fel, hogy gáz van.
Kevés olyan ember van az alkoholbetegek között, mint @józanakaroklenni, aki idő előtt lépett. Illetve lépett volna, csak éppen nem volt hová. Feltalálta magát, indított egy blogot, őszintén megírva benne a vele történteket. Most itt tart, és örülök neki.

Kérdésem feléd: hányan képesek erre? És hányan ragadnak bele az alkoholizmusba, mert nincs kitörési módjuk rá? Ők lesznek azok, akik előbb-utóbb addiktológusnál kötnek ki, aki azt fogja nekik tanácsolni, amit az általam idézett cikk szerzője is.
Ő sem mond mást, mint amit én: rengeteg dolog van, amit félreértelmeznek az emberek, és legfőképpen maguk a betegek. Az elhatározás, ami ugye "fejben dől el" csupán egy kijelentés: holnaptól nem iszom=süt a Nap. Mert a kőkemény elhatározás éppen elegendő ahhoz, hogy holnap ne legyen semmi, ami miatt az alkoholba menekülök és/vagy tudomást sem veszek a szervezetem jelzéseiről (előrehaladottabb fázisban):
A lényeg, hogy menni fog egyedül is, mert fejben már eldőlt, és ha az addiktológus jeget szarik táblában az igyekezettől, akkor is megmutatom mindenkinek, mekkora akaraterőm van, neki meg majd jól felkopik az álla. Aham....

she_wolf 2017.01.23. 16:03:38

@Kettős Billy:
Én is gratulálok, jól kezeled ezt a dolgot!:)
Az undor a kezdeteket nagyon megkönnyíti, mégha nem is kellemes.
A külsőd miatt ne aggódj túlzottan, a visszarendeződés időbe telik, de ezt tudod jól.
Szabadidős programok, testgyakorlás, kezdetben csak pár megállónyi intenzív gyaloglás, lépcsőzés. Nem tudom, milyen körülmények közt élsz, hogyan közlekedsz, de amit lehet, kivonni a gépesítés alól.

Nálam az alvás szintén grízes volt:( Addig hajtottam magam, míg ki nem ájultam. Nem azért, mert annyi mindent kellett csinálnom, hanem mert nem tudtam aludni. Lefeküdtem időben, ha tv-ztem elálmosodtam, kikapcsoltam a tv-t, elhelyezkedtem, és felébredtem. Francoztam egy sort, kimentem a konyhába, ott tv-ztem, hogy legalább a férjemet ghagyjam aludni. Kint persze megint -már csk unalomból is - megint meghúztam párszor a flaskát. Ha végre tudtam valamennyit aludni, jött a szokásos ébredés utáni "játszmázás" a klotyóval, vízzel, aztán cefre, 1-2 RB, és indulhatott a nap. Soha többé!
Próbáltam, de nem jöttek be a lájtos altató-nyugtató teák, bogyót meg a pia miatt nem akartam, és nem is lehetett volna.

Neked kitartást a továbbiakban is, és ne feledd, előtted van még az egész világ -ha úgy akarod!:)

she_wolf 2017.01.23. 16:20:15

@józanakaroklenni:
Az AA-ról már megírtam a véleményemet, nagyjából találkozik a Tiéddel:)
De le nem beszélnék róla senkit, tekintettel, hogy hányan nekik köszönhetik a szárazságot, és ha megfordul valaki fejében, hogy porszem került a gépezetbe, akkor minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy eltakarítsa.
Az AA ha másra nem is, arra mindenképpen jó lehet, hogy sorstársak között van a beteg. Igaz, ez nem minden esetben lesz pozitív hatású, mert "hasonló a hasonlónak örül" elv alapján megeshet, hogy pusztán jó szándékkal indulva egy sokkal rosszabb helyzetben találja magát valaki. Gondolok itt egy esetleg kialakuló párkapcsolatra, ami "vak vezet világtalant" módon nem gondolom, hogy progrediáló lehet. Bár még így is megestek csodák.

A "fejben dől el" kiszólásról fentebb írtam:)
(Nekem meg már lassan vérnyomásemelő hatásúvá válik ez a szállóige.)
Ha már "fejben eldőlt" akkor világos a képlet: nem mehet így tovább=gáz van! Akkor hová mégy?
Nekem első körben doki, hogy tudjam, mim van, mi hozható ki belőle. De ez az én gyári beállításom:)

józanakaroklenni 2017.01.23. 16:32:52

@she_wolf: Senkit nem beszéltem le az AA-ról, pontosan azért, amit írtál. A közösség ereje miatt.
De sosem írtam mást itt sem, meg nem is nyilatkoztam mást az engem megkereső újságoknak sem. Mindig azt mondom mindenhol, hogy az AA jó, mert látja az ember, hogy nincs egyedül. Valóban megfogalmaztam egy kritikát is abban a bizonyos bejegyzésben, de ha kis angoltudással google-zik valaki a témában 5 perc alatt rájön, hogy olyan kritikát fogalmaztam meg, amit az AA megkap rendszeresen pl a tengerentúlon is.
Ettől függetlenül azzal nem értek egyet, hogy nem az a legfontosabb, ami a fejedben dőlt el.
Halálra csépelt szállóige, ez tény, de attól még igaz. Azért igaz, mert ha csak le nem csuknak, bármikor hozzájuthatsz alkoholhoz. Függetlenül orvostól, AA-tól, bármitől. A szomszédomban van a bolt, és megtehetném, hogy kimegyek, és veszek egy üveg bort. De nem akarom megtenni, mert fejben eldöntöttem, hogy nem akarok inni, nem akarok hányingerrel, meg remegve kelni. Ez még nem azt jelenti, hogy győztem, csak azt,hogy azt a részt, amit magamért megtehetek, megtettem.
Hogy ehhez segítség kell, azt nem tagadom, és az AA tényleg sokakon segít. Én sem segítség nélkül csinálom, hiszen itt vagytok pl ti (nagyobb segítség mint hiszed), meg a barátaim, akik nem hagynak befordulni. De bármennyire is elcsépelt, ha a fejemben nem tettem volna rendet, valószínűleg egy fröccs mellől írnám ezt a kommentet is.

she_wolf 2017.01.23. 19:03:14

@józanakaroklenni:
Ugyanarról írunk, csak más megközelítésből:)
"Ha már "fejben eldőlt" akkor világos a képlet: nem mehet így tovább=gáz van!" De legalábbis erősen sanszos, hogy az lesz.

Tudod, hogy valami nem úgy működik, ahogy kellene. Tehát probléma van, amit meg kell oldani. Én azok ellen szólok, akik azt mondják, hogyha felismerted hogy baj van, meg tudod oldani egyedül is. Ezzel különböző megfogalmazásban hányszor találkozol -akár még a blogodban is?
Sokszor. A "nem kell inni oszt kész"-től a "fejben dől el"-ig, mely utóbbit sokan értelmezik félre. Funkcionális analfabétáknak pedig egyenesen kötelező ezen kisiklaniuk:(

Az AA-ról: talán szerencsétlenül fogalmaztam, nézd el nekem, kérlek!:)
Szóval az van, hogy az AA-t én meg sem kerestem, Te igen, és úgy gondoltad, Neked nem az a megfelelő terep. Erre gondoltam -ti. hogy nem jött be-, amikor azt írtam, hogy nagyjából hasonló a véleményünk.
De ugyanazért nem beszélek le róla senkit, amiért Te:) Attól, hogy nekem, Neked nemgyerebe, sokaknak még igen, és ha csak egy emberen tudnak segíteni, már az is eredmény.

Engedj meg még egy gyakorlati párhuzamot a "fejben dől el"-hez:
ki kéne mosni a blúzt, ami rajtad van (eldöntötted fejben), csak éppen halogatod a következő mosásig. Aztán meglöknek az ebédlőben, és leeszed magad, ott virít egy szép nagy pecsét, amit ha azonnal nem távolítasz el, soha többé nem fogod, csak ecetes ollóval. Mit csinálsz? Segítséget kérsz a mosószertől és a víztől. Azonnal. Mert baj lesz, ha nem teszed. A nagyi meg megharagszik, mert ő hímezte neked:)
Ekkor válik cselekedetté az elhatározás, ami korábban már eldőlt fejben.
Attól, hogy fejben eldől, még nem lesz megoldott a probléma.

Én függő vagyok. Naponta vagyok kísértésnek kitéve, és tudatosan nem iszom. Persze, az én fejemben is naponta dől el, hogy nem költözöm be az üveges szekrénykébe.
És kitartok a döntésem mellett, mert ragaszkodom a tyúkszaros életemhez. Az, aki nem tudja mit veszíthet, hogyan tudjon valamit fejben eldönteni? Az alkoholisták többségének nincs prekoncepciója (ezért váltak alkoholbeteggé), vagy ha van is, az már nem kezdő, és tudja, mit áldoz be a cefréért, tehát vagy bőszen tesz az egészre, vagy igen, addiktológus, vagy bármilyen más szakorvos segítségével lejön a cuccról.

Bár a blog főszereplője, alanya és tárgya Te vagy -tehát Rólad szól-, de sajnos nem mindenki olyan, mint Te. A Te kezdeti stádiumodon nagyon sokan úgy estek át, hogy nem ismerték fel a helyzet komolyságát, vagy a veszélyt, hogy azzá válhat. Én sem.
Ezért vagy egy nagyon ritka és kitűnő példa arra, hogy mire jó az önismeret és a jelekre való idejében történő felfigyelés.

jeanvaljan52 2017.01.24. 09:19:30

@she_wolf:

A véleményedet minősítem, nem Téged.
A véleményedből az következik, hogy ezeket a dumákat veszed át ("felülsz az ilyen dumáknak");
hát, mit csináljak, ez jön le a hozzászólásaidból.

A múltkor írtam, hogy a környezeted - valószínűleg - nem tart Neked tükröt. Hát, mit csináljak, a megnyilvánulásaidból ez jön le. Magabiztosak, kemények, mint a "fagyott kutyaszar" (idézet Tőled). És mindig azon az oldalon, amelyet a modern orvoslás hirdet. Idézek párat a modern orvoslás tanaiból. Mindenki beteg, legfeljebb még nem vizsgálták meg rendesen. Orvos nélkül nem lehet meggyógyulni. Ezt és ezt a gyógyszert most már életünk végéig szedni kell. Nem fejben dőlnek el a dolgok, Ketteske forduljon csak az orvostudományhoz. (Mit képzel ez a beteg?!)
Ezeket nem Te hirdeted, de amiket hirdetsz, azokkal ezeket szolgálod.

Legalább valami kételyt, kétkedést tapasztalnék Nálad. Csak valami picit... De nem! Így van, punktum! Figyeljetek, mondod, az addiktológus úr is azt mondja, hogy téveszme az, hogy "fejben dől el minden". Na, ugye!

Azután csodálkozol, hogy én arra a halvány gyenge cikkecskédre úgy reagálok, hogy nem szabad felülni az ilyeneknek? Ráadásul nem a saját eredményeivel jön elő, hanem az egyéni sikereket ekézi. Mindennek az alapját igyekszik eltörölni. Hogy övé legyen a terep, egyes egyedül.

Miért nem számol be az addiktológus a saját, hatalmas sikereiről? Mert nincsenek. Úgy nem is lesznek, ha a főszereplőt (Téged, engem, minket) leépít, kikapcsol, eljelentéktelenít. Mert a főszereplő az ő szemében csak ketteske, csak egy beteg (tehát nem személy vagy ember, hanem egy függő beteg); egy rakás szerencsétlenség. Aki csókoljon neki kezet, ha a nagy-nagy szaki szóba áll vele.

Van amiben azonos véleményen vagyok Veled. De a vitánk kezdete óta szembe szállok minden olyan véleménnyel, ami az egyént - a főszereplőt- ebben a problémakörben letaszítja az első helyről, ami relativizálja az egyén felelősségét, ami a külső megoldásokat favorizálja, ami ijesztget, ami beleillik a nagy marha trendibe, amit úgy hívnak, hogy modern orvoslás.

she_wolf 2017.01.24. 10:25:56

@jeanvaljan52:
Totális vakvágányon vagy.
Ha a véleményemet minősíted, engem minősítesz. Mert a véleményem az enyém, én vagyok a megfogalmazója, mert én formáltam meg magamban.
"Felülök" ilyen dumáknak. Ó, igen, mert hülye vagyok, és birkamód követek valamit, amiről lövésem sincs, csak úgy megtetszett, mert olyan kis "trendi".
(Nem "veszek át" dumákat, nincs rá szükségem. Annyira még nem ittam el az eszemet, hogy ne tudjam saját szavakkal megfogalmazni a saját és ezért a számomra leghitelesebb tapasztalatokat!)
Ja, hogy nálam bejött? Biztosan azért, mert én meg azt mantráztam, hogy majd az okos doktorok a fehér köpenyükben csodát tesznek. Napi százszor, Mekka felé fordulva, rózsafűzért morzsolva.

Mondd, neked véletlenül se jön le se tőlem, se egy addiktológustól, hogy kettőn áll a vásár?
Senki nem akar senkit sehonnan sehová taszigálni.

"Miért nem számol be az addiktológus a saját, hatalmas sikereiről?"
Mert nem azt kérdezték tőle. Nem arra kérték, hogy paksamétával felszerelkezve érkezzen, és igazolja a szakmai sikereit.
"Mert nincsenek."
Mert ezt te megállapítottad. Hogy nincsenek. Nem először teszel nagy bátorságról tanúbizonyságot!
Javasolnám a cikk újraolvasását gyűlölet nélkül, és alaposan kielemezve, és látni fogod, hogy az addiktológus szerint is teljesen mindegy, hogy rögtön orvoshoz, vagy egy segítő csoporthoz fordul a beteg, ha már tudatosult benne, hogy baj van, a lényeg, hogy ne önmaga akarja egyedül megoldani a problémát, mert a bukta borítékolható nagyobb %-ban, mint az megengedhető volna!

Az egész hozzászólásodból süt a szakember-ellenesség, ami nem biztos, hogy célravezető. De itt vagyonk neked szerencsére én, akin lecsapathatod a dühödet.
Ez nem baj, ha ettől könnyebb lesz neked.Remélem, jól kufárkodtál, mert innentől kezdve nem nagyon van mondanivalóm a számodra:(
Hogy miért?
Ezért (immár másodszor):
"A múltkor írtam, hogy a környezeted - valószínűleg - nem tart Neked tükröt."
A környezetemet mégúgy sem minősítheted!

she_wolf 2017.01.24. 10:35:29

"Figyeljetek, mondod, az addiktológus úr is azt mondja, hogy téveszme az, hogy "fejben dől el minden". Na, ugye!"

Khmm... bocs, lemaradt: én legalább utánanézek annak, amit/akit olvasok. Az említett "addiktológus úr" egyébként egy hölgy:)

2017.01.24. 10:54:08

@józanakaroklenni: Köszönöm, jó lesz. Egyeztettem nálunk ugyan a diabetológus csajjal, adott az is egykét tippet, és diétát, de még nem kezdtem bele.

Jelenleg az egyetlen sport ami űzök az a séta, munkából hazafele leginkább (odafele soha nem készülök el időben és sietni kell). De nem szállok fel 1 buszmegtávra (gyorsjárat, gyakorlatban 3-4 megálló táv) vagy egyel-kettővel később szállok fel a buszra.
De most ez sem játszik, nagyon egészségtelen a levegő.

A felajánlásoddal élek, köszönöm. Szombaton a várba mentem fel sétálni, de egyedül unalmas volt... telefonommal csinálgattam képeket. Sajnos a pia miatt az összes barátomat, társaságomat elvesztettem. Ma már csak a piások maradtak meg... azok meg érthető okokból kiesnek.

2017.01.24. 10:56:10

@paffy: Köszönöm. Valóban idegörlő. Most gondolkodom váltani, inkább elmennék egy háziorvos mellé, vagy rendelőbe ahol 8-16 vagy hasonló eldolgozgatnék....

she_wolf 2017.01.24. 11:07:55

@Kettős Billy:
Én is megéltem, hogy elmaradoztak a barátok, és ez kölcsönös volt. Ők nem vágytak a társaságomra, tudván, hogy mivel küzdök. Megtartóztatni nem akarták magukat, és ezt nem is akarhattam elvárni tőlük, természetesen nem is tettem.
Hogy óvjanak, inkább "véletlenül" elfelejtettek meghívni, telefonos kapcsolatban voltunk.
Én meg nem is erőlködtem hogy köztük legyek, mert tudtam, hogy őket hoznám kellemetlen helyzetbe. Nem a viselkedésemmel, azzal nem volt baj, sőt!, hanem azzal, hogy úgy éreznék, a jelenlétemben nem ihatnak meg valamit jólesőn.
Később, immár absztinensen újra felszedegettem ezeket a szálakat. Nem mondom, hogy mindenkivel, mert vannak, akikkel eltávolodtunk egymástól. De akik megmaradtak, azokkal újra régi a viszony, és már nem feszélyezi őket, hogy nem tartok velük a poharazásban, anélkül is jól érzem magam:)
Idő kellett hozzá. Ha van a lemorzsolódott barátok közt olyan, akivel újra fel lehet építeni a kapcsolatot, egy őszinte beszélgetés után sikerülhet. Én azt mondanám, hogyha már eléggé szilárdnak érzed magad, próbáld meg! Hajrá, sok sikert!
Addig pedig a terelés, amit csinálsz, jó edzés.

Kettős Billy (törölt) 2017.01.24. 11:10:12

@she_wolf: Ez az alszok, nem alszok sztori nekem is nagyon ismerős. Párszor volt amikor felkeltem én is éjjel mert nem tudtam aludni és reggelre azt vettem észre, csörög az óra reggel 4:30... én meg iszogattam egész éjjel.... hopp menni kéne munkába. Akkor megittam egy egy vagon kávét és elindultam.... persze sokszor autóval..... ha megtaláltam.... (de ezt már leírtam itt, akkor adtam el a kocsit amikor 3 utcával arrébb raktam le részegen és még a rendőröknek is bejelentettem, hogy ellopták... ja nem csak 3 háztömbbel arréb raktam le

jeanvaljan52 2017.01.24. 11:20:36

@she_wolf:

Reménytelen vagy, she-wolf.
A képleted: Téged ne minősítselek. Ha a véleményeddel vitatkozom, akkor is Téged minősítelek (mondod Te), mert a véleményed a Tiéd. Következésképpen Te mondhatsz bármilyen véleményt, az úgy jó, ahogyan van. Mert ha vitába szállok vele, akkor Téged minősítelek. Azt pedig tilos.
Bravó!

A környezeted ezt eltűri? Szerencsés vagy. Vagy mégsem?
De hagyjuk a környezetedet, az ő dolguk, hogy engednek Téged "érvényesülni". Szaladj, szaladj nyulacska, mondják. (Volt egy ilyen francia film a meghökkentő mesék sorozatban.)

Hagyjuk a környezetedet. Neked kéne a tükörbe nézned, hogy magadra találj.

Én nem gyűlölöm az addiktológusnőket. Meg az addiktológus férfiakat sem. Érzelmekről ne beszéljünk, mert nincsenek.
Azzal szemben hadakozok, ha a betegségipar - kiscicának álcázva magát - valójában az oroszlánkörmeit élesíti. Hogy elkaphasson mást is, Rajtad kívül.

Különben ne tiltakozz folyton, ha nem tapsolok egyes véleményednek. Én nem kérem, hogy csak az én véleményem legyen az egyedüli igaz.
Csak leírom. Tetszik Neked, vagy sem? Lehet, hogy vannak, akik osztják azt. Vagy legalábbis gondolatébresztőnek tartják.

De ez a gondolatmeneted, amivel kezdtem... Nem semmi.

Kettős Billy (törölt) 2017.01.24. 11:21:29

@she_wolf: Én akkor találkoztam a baráti körömmel utoljára tavaly amikor felmentünk a várba... én minden áron be akartam ülni valahová inni valamit... mondták meleg tea jólesne vagy KV... nem épen erre gondoltam. Ezt tudták ők is.... éreztették is velem. De beültünk egy KVzóba én berendeltem a KV mellé egy konyakot és egy sört is.

józanakaroklenni 2017.01.24. 11:29:43

Mondjuk azt annyira en sem bannam, ha befejeznetek a szemelyeskedest. Foleg h ket olyan vegleten vitatkoztok, amelyek onmagukban NEM alljak meg a helyuket. Nincs olyan, hogy mindenkinek eleg csak az akaratero, de olyan sincs, hogy mindent a szakemberekre bizunk. Fejezzetek be legyszi, ha nem megy minositgetes meg "remenytelen vagy" nelkul, mert nem vagyok erre kivancsi. Pont attol kulonleges ez a blog, hogy segitunk egymasnak, es latszanak is az eredmenyek. Gyertek velunk futni a szmogba ha ilyen feszultek vagytok, de ennek itt ilyen formaban legyen vege. Koszonom

Kettős Billy (törölt) 2017.01.24. 13:43:36

@józanakaroklenni: "Gyertek velunk futni a szmogba ha ilyen feszultek vagytok, de ennek itt ilyen formaban legyen vege. "
Azt én most mék makk egészséges edzett embereknek sem ajánlom. Sőt még a sétálgatást sem... ilyenkor 5-10p max ami egészséges odakint.

paffy 2017.01.24. 15:00:48

@Kettős Billy: Jó ötletnek tűnik háziorvos mellé menni. Kicsit személyesebb is. Kellenek a jó asszisztensek :)! Nemcsak a háziorvosnak, hanem a pacienseknek is....Egy idő után kell váltani, főleg az eü-ben, ha van rá lehetőség.

she_wolf 2017.01.24. 19:48:29

@Kettős Billy:
Ha tudnék futni, újra lovagolnék:)
süti beállítások módosítása