"Kedvenc" kommentek, amiket kapok - 2. felvonás
2017. április 17. írta: józanakaroklenni

"Kedvenc" kommentek, amiket kapok - 2. felvonás

Szia. 25 éves vagyok, lány, és 3 éve alkoholista. 2016 december 17.-e óta nem ittam. A függőségem minden momentumát, őszintén, kendőzetlenül követheted itt a blogon, a sikereket, és a kudarcokat is.. A blogot három okból írom: 1, Nekem tényleg segít az írás. 2, A visszajelzések alapján nektek is 3, Borzalmas tévképzetek, sztereotípiák, hülyeségek vannak az emberek fejében az alkoholizmusról. Ha ezeknek legalább egy részét eloszlathatom ezzel a bloggal, már megérte billentyűt ragadnom.

Most már nem csak én fogom írni a blogot (Betti), hanem Ádám is. Minden poszt elején ott lesz, melyikünk írta. 

[Betti írása]

Nagyon szerettétek az előző idióta kommenteket felvonultató posztot, és össze is gyűlt egy újabb adag, úgyhogy lássuk :) 

surprised-koala.jpg

1, 

 kom7.jpg

Amekkora probléma Magyarországon az alkoholizmus, nem is igazán értem, miért nem adóztatjuk még külön is :) 

Azt azért hozzátenném, hogy tök igaza van a kommentelőnek: én is egy vagyok azon újgazdag, elkényeztetett hülyegyerekek közül, akik jó dolgukban már azt se tudták mit kezdjenek magukkal. Egy hideg őszi kedd reggelen felkeltem, és azt mondtam "Basszus, de nyomja ez a sok lóvé a bankszámlám. Alkoholista leszek!". Így volt, bizony. Igyekeztem is szórakozásból halálra inni magam, de elfogyott az a nagy vagyonom. 

2,

kom8.jpg

Az általánosítás csúnya dolog, ezért direkt hálás vagyok, hogy  te nem élsz vele. Vannak ugyanis olyan emberek, akik mindenkit egy kalap alá vesznek, nem gondolkodnak, csak felülnek mindenféle buta előítéleteknek, és ontják magukból az ostobaságot, a helyett, hogy bárminek utánaolvasnának. Szerencse, hogy te nem vagy ilyen, mert az ilyen embereknek nagyon "torz az elképzelésük a normalitásról."

3, 

kom90.jpg

Érzem is azokat a bizonyos keresztény értékeket :))))))))))))

4,

kom901.jpg

A logikai menetet sem értem, ő maga is belecsúszott sok mindenbe, de ki tartott pisztolyt bárki fejéhez, hogy inni kell? Ugyanaz, aki a te fejedhez is tartotta. De persze én erről nem sokat tudok, én ezt csak a népszerűségért csinálom. 

5,

kom901324.jpg

Rendkívül érett és humoros barátunk a "hogyan tudsz segíteni egy alkoholista rokonodon/barátodon?" című posztom alá hányta ezt a kommentet. Itt megjegyezném, hogy korabeli egyetemistáktól sajnos gyakran kapok hasonló kommenteket. Elképzelni sem tudom, hogy egy majdan diplomás, felnőtt, tanult ember hogyan lehet ennyire híján az alapvető IQ-nak, és EQ-nak, de hát hülyén halok meg. De az tény, hogy empátiával rendelkezni nem olyan menő, mint Tibiatyát osztogatni az üzenőfaladon. 

6, kommentek6.jpg

Ha agyonlősz sem értem az összefüggést az alkoholizmusom, és a nemlétező prostituált múltam között (meg, hogy miből vonta le), de ezt muszáj idebiggyesztenem:

97052fc7d619b58739a3d3ab49c60cc4.jpg

7,

nevtelen.png

Sziasztok,Betti vagyok, CBA függő. 

8,

ado.jpg

Én elképzelni sem tudom, honnan jön nektek ez az adótokból élünk baromság, de én már gyerekek annyi idegen ember pénzéből élek ezek szerint, hogy lassan meg is veszem a nyaralómat Bora-Borán. 

9, 

idiota.jpg

Ezt amúgy konkrétan ma kaptam. A hölgyeményt biztos nem locsolták meg elegen. 

A viccet félretéve értem én itt a személyes keserűséget (írja is, hogy együtt él egy alkoholistával) de ad1, ha ennyire megkeseríti az életed mi az öreganyám hónaljmankós nénikéjéért vagy még vele, ad2, hogy lehet már valaki ennyire híján mindenféle empátiának, hogy ilyeneket kívánjon nekem?

Baromi nagy szerencse, hogy tényleg nem tudom ezeket a dolgokat komolyan venni, vagy magamra venni, mert híján van minden értelemnek, én pedig nem vagyok egy nebáncsvirág természetű ember. De mi lenne ha érzékenyebb lennék, és tényleg bekajálnék a vacsi mellé pár doboz xanaxot? Látod ennek a felelősségét? Nem, mi? (egyébként ezt tök kulturáltan meg is kérdeztem a válasz e-mailben, erre csak elküldött melegebb éghajlatra ismét.)

10, 

"24 évesen nem lehet valaki alkoholista. Ahhoz 15-20 év masszív, mindennapos ivás kell!"

Tehát azt mondod, igyak csak tovább nyugodtan, még van pár jó évem, amíg aggódni kezdhetek? Zsír! 

(Megjegyzem ezt a kommentet egy közszereplő írta, aki maga is már józan alkoholista. Szomorúnak tartom, hogy bár közszereplőként felelőssége van abban, hogy mit ír le tök nyilvánosan a facebookon, ekkora butaság hagyja el a klaviatúráját. Ez megint csak egy olyan dolog, hogy szerencsére én tisztában vagyok magammal, és engem ez nem tántorít el a döntésemtől, hogy nem akarok tovább inni,  de mi van azzal, aki még épp csak kezd rájönni, hogy esetleg problémája van az ivással? Tök jó, hogy megnyugtatod, hogy nyugodtan ihat még pár évig, gratulálok! )

11. 

"Ez megint csak egy kamublog, amit az indexesek csinálnak.Ennél sokkal jobb posztokat írok, én még sem vagyok kint soha a címlapon, ez a blog állandóan. Érdekes :)"

Kész, itt a vége. Valamivel több, mint fél évig el tudtam titkolni, hogy az index munkatársa vagyok,de kár is tovább tagadni, az érvek magukért beszélnek. 

12,

"Az a te bajod kisanyám, hogy nem dolgoztál eleget. El kéne menned dolgozni, valami jó kis fizikai munkát, és megtapasztalnád, mi az élet. Nem dolgoztok, nem tudjátok mi az, hogy munkával megkeresni a kenyeret, ezért isztok. Nincs jobb dolgotok. A munka embert faragna belőletek. A munka megtanítaná azt az alap szintű akaraterőt ami teljes mértékben hiányzik belőled. De ne is mondjak ilyet, h munka, inni könnyebb."

Túl sok volt a Három nővér mi, te kis Csehov?! :) 

Egyébként ez megint egy olyan dolog, amit sokszor megkapok, és el nem bírom képzelni, hogy jön nektek ez a feltételezés. Szerintetek babbal fizettem 3 évig a napi üveg borért, sörért, akármiért? 

Ez megint csak azt mutatja, hogy az "alkoholista" szó a fejetekben egyenlő a 60 éves Pista bácsival, aki talán MÁR valóban nem dolgozik. Talán nem élek annyi ideig,hogy kiverjem ezt az emberek fejéből. 

13, 

"Világ bohóca ez a blog! 24 évesen te osztod itt az észt az alkoholizmusról? Kiscsillag 22 éve iszom, hidd el ebből nincs kiút. 7 éve nem volt józan hetem. Az alkohol irányít, nem te! Szívesen adok neked tanácsot, te nehogy már adjál bárkinek. Röhej! Tudod hányszor mondtam én már, hogy nem iszom többet? Másnap ugyanúgy ittam. Egy üveg bortól valaki alkoholista? Fogalmad nincs neked semmiről. Egy alkoholistának nem elég egy üveg bor. Egy üveg bort a vacsora mellé iszom meg, és meg sem érzem. :-) Amikor az alkoholista azt mondja nem akar többet inni, az az alkoholista hazudik. "

Sajnálom, hogy más sikerére vetíted ki a saját sikertelenséged. Annyival jobb hely lenne ez a világ - és te is előrébb lennél - ha más sikerére nem szúrnánk azonnal, hanem merítenénk belőle. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozanakaroklenni.blog.hu/api/trackback/id/tr9712352711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ön is mindig ezt mondja, ugye Mrs. Lipton? 2017.04.17. 19:42:17

A kommentárokon sírnék, a tieiden nevetek, nehéz döntés.

Jennie 2017.04.18. 00:15:12

Örülök, hogy nem veszed magadra a sok marhaságot, amít írnak, fájdalmas az emberi butaság ilyen szintjét látni.

"Az a te bajod kisanyám, hogy nem dolgoztál eleget. El kéne menned dolgozni, valami jó kis fizikai munkát, és megtapasztalnád, mi az élet."

Ezt az érvelést... Akkor nem is értem hogy lehettek masszív alkoholisták a kemény fizikai munkát végző bányászok és gyári munkások közül sokan. Biztos azért, mert nem dolgoztak eleget. Vagy lehet, hogy mégse azért mentek be munka előtt is a kocsmába, meg munka után is, mert nem dolgoztak eleget?

jeanvaljan52 2017.04.18. 09:58:03

Azt írja a 13.:
"24 évesen te osztod itt az észt az alkoholizmusról? Kiscsillag 22 éve iszom, hidd el ebből nincs kiút. 7 éve nem volt józan hetem."

Kiscsillag!
Ne zavarjon a bejegyzés. Petőfi 26 évesen teljes életművet hagyott maga után. Hatása befolyásolta a magyar irodalom és a magyar történelem további menetét.

"Magabiztos" barátunk - mert hiába mondja magának, hogy nem iszik többet, másnap mégis iszik - azt szeretné, hogy az ő magatartása, kivételt nem tűrően, legyen a törvény.
Te sem lehetsz kivétel. Senki nem lehet kivétel. Mert barátunkat csak ez nyugtatja meg.
Aki iszik, iszik; kész, passz. Iszunk, tehát vagyunk.
Ráadásul a piások hierarchiájában ő a Jani. Neki 1 üveg bor csak a vacsora mellé elég, és még csak meg sem érzi.

Szóval, Kiscsillag. Még sokat kell fejlődnöd az alkoholfüggőség fényes útján.

gondoltadvolna 2017.04.18. 10:26:10

3 nővér :)))))))))))))

RTB 2017.04.18. 11:39:29

Az a kurva nagy igazság hogy amikor először láttam ezt a blogot, en is azt hittem hogy hogy egy körúton belüli úrilány sirámait fogom olvasni az élet nehezsegeiről:)
És igen az alkoholista csak a klasszikus szeszkazán típus lehet:D

she_wolf 2017.04.19. 06:34:06

Párás szemmel olvastam végig a posztot. Megdöbbentett, hogy ennyi szép és okos ember él kis hazánkban, kiknek minden szava arany, maga az esszenciális életbölcsesség, hiszen minden szavuk igaz.
Igen. Az a legminimálisabb elvárás az alkoholista felé, hogy ráébredvén önmaga selejt mivoltára, izibe' takarítsa el magát az útból, hogy ne vegye el a levegőt az életre igazán rászolgálók elől.
Lófaszt az alkoholistának, nem segítséget! Hiszen mit tudnak ezek? Csak nyígni, hogy milyen szegény, szerencsétlen emberek, hogy senki sem segít nekik, ahelyett, hogy megráznák magukat és az évtizedes szenvedélyüket levetve bűnbocsánatért könyörögve hasznos tagjává váljanak a társadalomnak!
No, erről ennyit.

Egyébiránt pedig baszom azt a kuplung száját az összes, kívülről beugatós, ezt az igencsak összetett problémát hírből sem ismerő, vagy éppen a gyökkettősége folytán folyamatosan visszaeső lúzernek, hogy csináljanak maguknak kistestvért! Két kistesó gyártása közben pedig tájékozódjon, mielőtt egy olyan átfogó problémakörben próbálja kifejteni a hangyafasznyit sem progresszív irányú "javaslatát", mint a szenvedélybetegség (bármely fajtája)!

Ha még nem tűnt volna fel a fenti lángoszlop-elméjű "jólmegmondom" idiótáknak: a blog kezdettől fogva nem arról szól, hogy hogy hogyan fogjunk lepkehálóval olyan területet, ahol kitutujgatnak az alkoholizmusból, hanem arról, hogy mi magunk hogyan induljunk el a változtatás/változás útján.
Simizném szívlapáttal a posztbéli hozzászólások szerzőit, mert nem tűnik fel nekik a nagy észosztásban, hogy itt nem azok az emberek szólalnak meg rendszeresen, akik le se szarják, hogy mi lesz velük (ugyanis akit gyökkettőék alkoholistaként definiálnak, azok ezt teszik), hanem azok, akik felismerve a bajt lépni akarnak.
Arra nem térek ki, hogy rendszerint hol, mi, hogyan és miért szokott megakadni, mert ezt már nem fognák fel, ahhoz -bocs' de le kell írnom-: hiányzik az észbeli képesség (aka. hülyék).

KÜLÖNÖSEN NEKED, "KISCSILLAG":

"Világ bohóca ez a blog! 24 évesen te osztod itt az észt az alkoholizmusról? Kiscsillag 22 éve iszom, hidd el ebből nincs kiút. 7 éve nem volt józan hetem. Az alkohol irányít, nem te! Szívesen adok neked tanácsot, te nehogy már adjál bárkinek. Röhej! Tudod hányszor mondtam én már, hogy nem iszom többet? Másnap ugyanúgy ittam. Egy üveg bortól valaki alkoholista? Fogalmad nincs neked semmiről. Egy alkoholistának nem elég egy üveg bor. Egy üveg bort a vacsora mellé iszom meg, és meg sem érzem. :-) Amikor az alkoholista azt mondja nem akar többet inni, az az alkoholista hazudik. "

Hogy tudd, bogaram: 22 év után is van leállás. Ezt jobb, ha nekem hiszed el! Az élő cáfolata vagyok ugyanis mindannak, amit írtál.
A kivagyizás pedig, miszerint ki és mikor nevezhető alkoholistának, a level dedó szint. Nem a mennyiség határozza meg, hogy szeszegér vagy-e, vagy sem.
Mondja mindezt egy masszív alkesz, aki 7. éve immár józan, és absztinens alkoholista. Úgyhogy a kinyilatkoztatásokkal csínján, barátom!

@józanakaroklenni:
Bocs' a némileg nem szalonképes szavakért, de igyekeztem visszafogni magam, de ha gondolod, radírozz nyugodtan!:)

she_wolf 2017.04.19. 06:39:09

A 10. miatt végtelenül szomorú vagyok:(

józanakaroklenni 2017.04.19. 14:04:48

@she_wolf: Nem, ez teljesen jó :D Szegény kiscsillagot emeli ki mindenki, biztos csillagokat csuklik :)

józanakaroklenni 2017.04.19. 14:07:25

@Jennie:
" Biztos azért, mert nem dolgoztak eleget. " itt lesz a megoldás :))))))

she_wolf 2017.04.19. 18:16:13

@józanakaroklenni:
Sejtésed sem lehet, mennyit csiszoltam pedig rajta, míg végül el mertem küldeni:D
süti beállítások módosítása