Száraz november - légyszi NE hősködjünk!
2016. október 30. írta: józanakaroklenni

Száraz november - légyszi NE hősködjünk!

Szia. 24 éves vagyok, lány, és 3 éve alkoholista. Nem annyira az emberek "szórakoztatása"/okítása, de inkább a magam, és a sorstársaim segítése miatt kezdem el írni ezt a blogot. Sok korombeli fiatal küzd ezzel a problémával, akár úgy, hogy bevallja magának, akár úgy, hogy nem. Szeretnék nem inni. Kendőzetlenül, őszintén fogom leírni ennek a folyamatát. Azt is le fogom írni, ha sikerül, és azt is, ha nem. Igyekszem tisztább, valósabb képet adni az alkoholizmusról, mivel úgy tapasztalom, rengeteg tévképzet él az emberekben ezzel kapcsolatban. Te pedig, ha szeretnéd, kövesd ezt.

Száraz, alkoholmentes novembert hirdet a Kék Pont alapítvány.

Többen megkerestetek, aktív alkoholistaként, ajánlva nekem ezt a programot. 

Ime a program leírása: 

Kreatív mentál-fitness az élethosszon át tartó örömért, a magasabb életminőségért és a generációkon átívelő jó hírnévért!

▲ Mi a célunk?
A mértékletesség erényének és az öngondozás gyakorlatának elmélyítése az alkohol iránti sóvárgásban megtalált tanulságok által. Fontos cél a testi és lelki megújulás, az önismeret fokozása, a vágyak megregulázása, valamint az italozás okozta problémák korai felismerése.

▲Kinek ajánljuk a részvételt?
Annak, aki legalább hetente egyszer vagy annál többször iszik és szeretne többet megtudni az alkoholhoz fűződő viszonyáról.

▲ Ki ne tartson velünk?
A komoly alkoholproblémával küzdő napi nagyivók. Ha ilyen vagy és változtatnál rajta, akkor segítünk, keress minket bátran! info@kekpont.hu

▲Mi lesz, ha nem bírom ital nélkül?
Ha nem megy, az fontos visszajelzés lesz arra nézve, hogy van mivel dolgoznod, az ivás kezd kicsúszni a kezeid közül. Ha változtatnál, segítünk benne!

▲Mi lesz velem egy hónapig?
Jó esetben a kezdeti rázós szakaszt követően egy halom pozitív felismerést és tapasztalást szerzel és egyre jobban érzed magad a bőrödben, új oldaladat ismered meg és többet törődsz majd magaddal és másokkal!

▲Mi történik, ha végig csinálom az egy hónapot?
Büszke leszel magadra, tele leszel új élményekkel és tanulságokkal, úgy érzed majd, hogy az örömeid ura vagy! Utóbbiról tanúsítványt is szerezhetsz majd egy speciális Örömök Ura feliratú gyantamatrica formájában!

▲Ki szervezi ezt?
Az egy hónapos akciókampányt a Kék Pont Alapítvány Biopolitikai Műhelye szervezi, médiatámogatónk a Tilos Rádió 7térítő című műsora.

▲Az segít nekem ha többen vagyunk?
Igen, nagyon sokat. A Száraz November egy nagy közös utazás, amiben sok esetben egymásra is támaszkodunk majd, ha tehetitek szervezzetek közös programokat, osszátok meg egymással az eseményeiteket!

▲Hol osszam meg, hogy nekem milyen száraznak lenni?
Ha szívesen megosztanátok másokkal is a Száraz November tapasztalatait és élményeit, vagy örömmel olvasnátok mások sóvárgásairól és megküzdési stratégiáiról, akkor blogoljatok, posztoljatok, másoljátok be a linket az eseménybe és tegyétek rá a #szaraznovember hashtaget!

Kiegészítő események és programok az egy hónap alatt folyamatosan:


★★★ JÖN! ★ JÖN! ★★★

Sober Cup - Recovery Urban Golf Bajnokság
A Nagy Alkoholmentes Sör Teszt /LIVE/
Ital Nélkül - alternatív programajánló novemberre
Az ital lett a veszte - rémtörténetek az alkoholról
A Sóvárgás Démonai - speciális önvallomás gyűjtemény
November 30. - A Megérkezés Napja - welcome party

 

Megjegyezném, nagyon üdvözlöm, jó ötletnek tartom a programot. Rengeteg olyan ember él az országban, aki alkoholista, de ezt nem tudja magáról. Ők el fognak jutni egy felismerésre ez alatt az egy hónap alatt, ami nagyon nagyon jó dolog.

Nem véletlen viszont ez a sor a felhívásban: 

▲ Ki ne tartson velünk?
A komoly alkoholproblémával küzdő napi nagyivók. Ha ilyen vagy és változtatnál rajta, akkor segítünk, keress minket bátran! info@kekpont.hu

Tök jó dolog, hogy ennyien írtatok, és fellelkesültetek, de ne akarjatok hősködni!

A Kék Pont az elvonási tünetekre, az orvosi felügyelet hiányára hivatkozva tette ezt a kitételt, de én hozzá tennék még valamit:

Volt már bennem is nagy elhatározás. Holnaptól én márpedig rohadtul nem iszom! - mondtam.

Aztán persze ittam. Lehet, hogy nem rögtön másnap, hanem 3, vagy 4 nap múlva, de ittam. 

És nem kívánom senkinek azt az érzést, amikor felismered, hogy tessék, ezt sem tudtad megcsinálni. Pedig nem tudod, vagyis nem így.

És ez visszavet mindent, amit felépítesz agyban és lélekben. Visszazuhansz legalulra, és kezdhetsz újra felmászni. Épp elég szar alkoholistaként tengetni a mindennapjainkat, az égre már, ne tetézzük!

100-ból talán egy alkoholista tudja megcsinálni a száraz novembert, és lehet, hogy túlzó is a becslésem.

Ha félsz attól, hogy alkoholista vagy, ha kezdesz gyanakodni, hogy nem egészséges az ivásod, mindenféleképpen fogj bele a száraz novemberbe. Ha nem bírod ki, tudni fogod, hogy baj van, és segítséget kérhetsz.

De ha már tudod magadról, hogy aktívan operáló alkoholista vagy, a jóég áldjon meg, ne hősködj!

(Az ötlet amúgy nagyon tetszik, alkoholista olvasóim, szervezzünk száraz Szilvesztert?)

A bejegyzés trackback címe:

https://jozanakaroklenni.blog.hu/api/trackback/id/tr6711915459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakerstr 2016.10.30. 15:58:48

Olvasom a blogod, es azt hiszem, en valamilyen nagyon fura szerzet vagyok. Volt sok alkoholista a csaladban, kozte apam is. 12 evesen rugtam be eloszor, 15 eves koromtol rendszeresen ittam. 20 eves koromra kezdett durvabb lenni a helyzet. Hetkoznap csak 1 vagy 2 sort este, lefekves elott, de pentek delutantol vasarnap esteig eleg sok elfogyott. Voltak a r`n`r eletmodbol adodo serulesek - torott boka, elszakadt bokaszalag - es nagyon kinos helyzetek. A karrierem vege fele egy atlagos pentek-szombati fogyasztasom 15 sor es 1 uveg rum volt alkalmankent. Onpusztitas, fajdalomcsillapitas, a valosagtol valo menekules volt az oka, amiert ittam.
Aztan 9 eve kiderult, hogy van egy nagyon ritka betegsegem. Olyasmi, amibe eleg valoszinu, hogy belehalhatok, rosszabb esetben pedig eletem vegeig egy toloszekben ulok, benan, viszont az agyam tobbi resze teljesen jol mukodik.
A kezeles egyik eleme az, hogy egy gyogyszert kell szedjek, ami melle az alkohol nem ajanlott Ezt azota is szedem amugy. 9 eve egyik naprol a masikra lealltam a piaval. 8.5 evig egy konyakos meggyet sem ettem. Aztan par honapja megint elkezdtem sorozni, de ez abbol all, hogy hetente ketszer ebed melle iszom egy 3 decis sort.
A halalfelelem miatt az alkohol helyett nyertem egy kisebb gyogyszerfuggoseget, amirol aztan leszoktam 2 ev utan.
Nekem az segitett, hogy a sajat depressziomat elkezdtem felszamolni.

latoka 2016.10.30. 16:10:46

Ma találtam a blogodra, végigolvastam a posztokat...
Ugyanazt a csatát vívjuk (és veszítjük el) minden nap.

Még nem tudom merre tovább, egyelőre csak annyit, hogy lépni KELL.

Jozef K. 2016.10.31. 09:57:34

"100-ból talán egy alkoholista tudja megcsinálni a száraz novembert, és lehet, hogy túlzó is a becslésem."

Ez így nem teljesen igaz. Ugyanis én alkoholista vagyok, de abból a - talán ritka - fajtából, aki nem iszik minden egyes nap alkoholt. Sőt, hónapokon keresztül kibírom, aztán ha elkap a gépszíj, akkor szépen belemerülök. Sokat lehetne tenni az alkoholizmus felszámolásának érdekében azzal, ha helyretennénk az ezzel a betegséggel kapcsolatos fogalmakat. Pl. nem csak az az ember alkoholista, aki mindennap iszik. Hanem vannak gépszíjas ivók, de őket talán a társadalom kevésbé tartja alkoholistának, holott nekik is súlyos problémáik vannak az alkohollal.

2016.11.01. 11:53:37

A 100-ból 1 igen nagy túlzás, azért a 100-ból 90 vsz. nem fizikai függő. Inkább csak azért nem csinálja végig, mert pár nap aztán rájön, hogy igencsak unalmas anélkül az élete.

SZETO 2016.11.01. 11:53:45

Én alkalmi ivós vagyok, tehát főleg hétvégén, de akkor szinte mindig(nyáron gyakrabban is akár), de én megprobálom végig vinni a száraznovembert

2016.11.02. 12:07:51

Ez csak azoknak a hétvégén vagy heti 1-2 nap buliból lerészegedősöknek való... nem nekem, vagy nekünk kedves blog író....

latoka 2016.11.19. 11:22:08

Hogy telt a hosszú hétvégéd?

Tudatos Áldozat 2016.11.23. 05:34:40

Mai napig sikerült kihúznom Nov 1 óta. Volt többször is erős késztetésem, de végül mindig sikerült stabil érvet találnom.

A mai nappal is tanultam valamit:
nemcsak az unalom képes sóvárgást okozni, hanem az egyre erősödő bűntudat is amely az elmaradt feladatok növekvő száma vagy esedékessége miatt folyamatosan duzzad fel és egy végső frusztráltság állapotában vezet a sóvárgás kárhozatába.

Összegezve az elmúlt 3 hét tanulságait:
Nem csak az unalom ellen fontos hadat üzenni, de komolyan érdemes venni azon feladatok(elintézendők) listáját is, amely számon van tartva és a rendszeres ellenőrzés során folyton az elmaradottság megállapítására jut. Bár ez utóbbi apró adagokban generál diszkomfort érzést, de egy "utolsó" ilyen ugyanúgy képes borítani egy elhatározást, mint az unalom.
süti beállítások módosítása